Jump to content

Mustang = Dussinbil?


Recommended Posts

Nu måste jag beklaga mig lite. (igen får ta illa upp!)

Jag bor i Trollhättan. Jag har en röd HT -67.

I Trollhättanskomun finns det nu (Vad jag vet, kanske fler?);

TVÅ röda HT -67

TVÅ röda HT -68

EN röd HT -69

:!::!::!::!::!::!:

Hur kul e detta då? Det är massvis med gånger jag fått höra;

"Jag såg dig *plats* i helgen!" Nä, där har inte jag varit med mustangen.

"Vem är det som kör din bil ibland?" Näää, ingen annan kör min bil!

"Var det dig jag såg vid *plats* igår?" NEJ, jag var ej ute igår....

Det bästa var när en kille kom SPRINGANDE inne på jobbet. "DET ÄR NÅGON SOM KÖR RUNT MED DIN MUSTANG PÅ PARKERINGEN!!!" Humm, min Mustang står hemma i garaget...

Okej, för en icke insatt är det ju inte lätt att se skillnad på de olika årsmodellerna. Men "vill du vara orginell har du valt fel bilmärke" är inte det svaret jag vill höra ändå. :roll:

Nu vill jag inte på något sätt kasta skit på er som har dessa bilar i området här, det är ju faktiskt snygga bilar, men JAG tycker det är lite tråkigt när man blir hopblandad med andra på det viset i en bil som man själv tycker är speciell.

Sååå, nu lutar det åt att min mustang blir stående ett bra tag. Som jag tidigare haft uppe så skall ju både motor och växellåda ur och "justeras lite", styrningen skall fixas till (glapp) och bromsarna behöver en översyn. Nu verkar det även tillkomma en LACKERING i planerna så risken är att den inte är på hjulen våren -07. Hittat en snubbe som kan fixa en omlack till hyggligt pris om jag hjälper till med förarbetet. Dessutom är ju min bil redan omlackad en gång så det svider inte så att lacka om den igen. 8)

Ang färgval är jag lite klyven, det jag helst vill ha är blanksvart (RavenBlack typ) men vet att en svart lack är tuff att hålla snygg. Fördelen är att min röda inredning och blanka fälgar gör sig till en svart lack. Annars vette f*n vilken färg man skulle välja... Röd kanske? :--

Link to comment
Share on other sites

Här i mina trakter finns inte en enda röd HT.

Du får väl flytta ....... ;)

Tveka inte annars, lacka bilen svart om du tänker bo kvar.

och om bilen blir skitig då och då så är det bara ett

tecken på att du använder den!

....kanske guldfärgade stripes också, eller varför inte gula....

Hälsningar :D

Link to comment
Share on other sites

Röda Mustanger ÄR grymt snygga. Lixom, säger man "mustang" förknippar de flesta det ofta med en röd...

Jag vill ju dock stick ut lite. Om det ska rulla så många röda här i stan kommer ju invånarna snart att tröttna på oss och inte reagera längre. :roll:

Jag gillar svarta bilar, oavsett modell, tycker jag de är grymt snygga. Nåja, får se hur detta slutar. :--

Link to comment
Share on other sites

Personligen är jag svag för metallicfärger, och helst ska bilen ha matchande färg på inredningen också. Ett bra exempel är ju min egen Mustang -68 som är Gulfstream aqua med aqua inredning. :)

Färgen på inredningen kan skymtas på avatarbilden till vänster, och lackens kulör kan ses i länkarna nedan (från Vätterbygdens hemsida).

Huvudsaken är ju egentligen att man själv är nöjd med bilen. Vad andra tycker måste komma i andra hand, eller.........

http://www.mustangclubsweden.com/vatter ... 5_022.html

http://www.mustangclubsweden.com/vatter ... C_010.html

Link to comment
Share on other sites

Hej kör själv en -68 cab med gulfstream aqua lack och parchment deluxe inredning en suprfin kombination enligt mig och många andra man träffar.

sen vad det gäller dussinbilar så en röd musse ser man absolute på alla bilträffar men en gulfstream aqua bil ser man knáppast överallt.

som min egen kombination finns endast på 36st -68 cabbar finns det en till i sverige så hör av er då jag gärna tar en titt på en till:-

ett bevis på allt ovan kan man skåda här:-)

http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... php?t=8633

Link to comment
Share on other sites

Det har blivit mycket Mustanger i Sverige så visst stämmer det, men enligt mig borde det ingå en Mustang i alla hushåll.

Gör som jag annars sälj Mustangen och köp en jänkare tillverkad i få ex, och upptäck problematiken med tillgång på delar. Visst blir man ensam på träffen med en sån bil, men usch vad svårt och dyrt det blir när man ska få tag i vissa delar.

Link to comment
Share on other sites

En röd Mustang kan man väl nästan kalla för dussinbil, men det är ju snyggt!

Man får väl göra nåt speiellt med sin bil, min bil är det iaf ingen som förväxlar med någon annan här i stan ;)

Hummm. Du Niklas...

Din bil såg f*n fräck ut. Min skall ju vara vit original så jag kanske ska göra en klon på din bil. Vi bor ju långt ifrån

varandra med. :--

Kan man få se några bilder till?... 8)

Link to comment
Share on other sites

En röd Mustang kan man väl nästan kalla för dussinbil, men det är ju snyggt!

Man får väl göra nåt speiellt med sin bil, min bil är det iaf ingen som förväxlar med någon annan här i stan ;)

Hummm. Du Niklas...

Din bil såg f*n fräck ut. Min skall ju vara vit original så jag kanske ska göra en klon på din bil. Vi bor ju långt ifrån

varandra med. :--

Kan man få se några bilder till?... 8)[/quote:1dctypi5]

Tack! Det tycker jag också att den gör ;)

Tydligen ska det finnas en likadan i Arboga, fast den stöter man ju inte på regelbundet direkt. Fick ett samtal kl 6 på morgonen förra veckan av en polare som va på väg till jobbet och blev omkörd av vad han trodde var min bil! Men det var väl den andra, men man blev bra svettig där ett tag :lol:

Jag har inga bra bilder på datorn just nu, men jag kan lägga upp senare på bilens sida!

Link to comment
Share on other sites

Niklas! Hur breda är dina "ränder"? Eller kan någon svara på hur breda de "ska" vara...

Var inne å snackade med en bildekorfirma igår och när jag äntligen fått personen bakom disken att förstå vad jag menade säger hon "Jasså, rally-linjer!" :shock::shock:

F*n vet om jag våga låta dem göra shelbystripes på en nylackad mustang med den inställningen. :roll: Nåväl, 1500:- + moms brukade det kosta tydligen.

Nån som annars kan rekomendera annan firma i typ Göteborg etc som är mer insatta och vet vad som gäller?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Tillbaka till ämnet dussin bil, röda Mustanger finns det gott

om har själv haft 2st och hjälpt till att renovera 2st, men

för den skull så är det inget fel på röda Mustanger, det är

nog snarare mer sportigt med en röd Mustang. 8)

Antalet röda nyanser, är nog lika många som antalet

röda Mustanger, har nästan aldrig sett två i samma röda

nyans och på samma gång. :?::shock:

Men Grabberblue i HT utförande, FINNS DET :?: , antal

Grabberblue BOSS Mustanger o Mach1 tror jag inte det

överstiger 10 i Svedala. :?

Det kanske inte är så passande med färgen på en HT

men ovanligt är det, därmed ingen dussinMusse. :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

F*n vad jag velar nu känner jag. Har snackat med en del lackerare och alla säger att det är plåtren bil som gäller. Jag har inte möjlighet att fixa detta, så prislappen blir där efter. Så jag valde ett nytt spår, shelbyränder på min röda lack samt godis till motor & växellåda. Ekonomin blir inte riktigt lika tight då heller. Kan vara skönt att ligga väl på + sidan nu i dessa tider.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...