Jump to content

Recommended Posts

Hej,

Äntligen bredband :D! Har varit utan det sedan jag flyttade från min lägenhet i maj. I och för sig bara 2 mbit nu men efter svältfödan så känns det kanon!!

Så till en kvalificerad fråga.

Har beställt headers från usa. Först lutade det åt Hedman men det blev Hooker istället. Hur är passformen på hooker? Behöver man ägna sig åt visst hemsmide eller är det "bolt on"?

Hälsningar

/Näsman

Nja, Hooker passar nog bra, kan bli trångt bara . Vilken typ har du beställt? Super Competition, eller.........

Jag har Hooker på min (kommer inte ihåg om det var comp. eller super comp.) och passformen var nästan perfekt. Det enda var att collectorn kom lite nära golvet på båda sidorna men det var ju lätt löst med en mindre slägga... :--

• 3 weeks later...

hej.

köpte hooker comp till min 70a med 351 4v.rug,servo mont.beskrivn medföljer.

Bolt on, passar fint. utan att ta ur motor :-)

Fast....när jag köpte ny pitmanarm av märke trw, fick jag borra om hålen i ramen.(ca 1cm neråt) men har du ford orginal så inga problem

• 2 years later...

Nån som har något tips på vad jag ska köpa för headers till min bil? Har en något trimmad 302:a och planen är att på sikt byta växellåda till en T5:a... har för mig att jag har läst att det kan bli tajt med vajerkoppling, headers och T5:a. Antar att det finns modeller som är mer eller mindre bra till projektet och förhoppningsvis finns det någon här som har testat lite :)

Kör hydraulisk koppling annars, kan ta en bild på mitt arrangemang vid tillfälle. Tar ingen plats alls som inkräktar på headers. Tror cylindern kommer från bmw e30.

Har kikat på det där kittet också men eliminerar det risken att jag krockar med Headers? Har en nyare transmissionskåpa så det är lugnt!

Sen vore det ju lite kul om man kunde bygga ett eget hydraliskt för en relativt billig peng... :)

Har hooker competition och det funkar bra.Det följer med en bit värmeisolerande material som man lindar runt kabeln där den riskerar att komma åt.

Lite svårt att sticka in armen och sikta och skjuta samtidigt, men du kanske anar vad det föreställer ;)

Använde hålen som redan finns i lådan till fästet, och byggde av vanligt plattjärn. Som du ser finns det gott om plats, trots lambda sond mm. Vet ej fabrikat på mina headers men även kuggstången fick plats utan problem :)

Ok, så om jag köper hooker competition så ska det vara lugnt oavsett vad jag väler att köra för kopplingssystem sen...

Stene, ser ju bra ut! Har du både huvudcylinder och slav från E30? Hur ser det ut vid huvudcylindern?

Föresten... är det värt att lägga till lite extra ocj köpa Competition Ceramic Header?