November 13, 200618 yr comment_34086 Hej,Äntligen bredband ! Har varit utan det sedan jag flyttade från min lägenhet i maj. I och för sig bara 2 mbit nu men efter svältfödan så känns det kanon!!Så till en kvalificerad fråga. Har beställt headers från usa. Först lutade det åt Hedman men det blev Hooker istället. Hur är passformen på hooker? Behöver man ägna sig åt visst hemsmide eller är det "bolt on"?Hälsningar/Näsman
November 13, 200618 yr comment_34087 Nja, Hooker passar nog bra, kan bli trångt bara . Vilken typ har du beställt? Super Competition, eller.........
November 13, 200618 yr comment_34088 Hooker brukar passa, Super Comp kommer ganska långt ner dock... Alltså markfrigången blir lidande
November 13, 200618 yr comment_34094 Jag har Hooker på min (kommer inte ihåg om det var comp. eller super comp.) och passformen var nästan perfekt. Det enda var att collectorn kom lite nära golvet på båda sidorna men det var ju lätt löst med en mindre slägga...
November 15, 200618 yr Author comment_34121 Hej och tack för alla svar.Jag har beställt prylarna från Summit och det är Hooker Competition Headers./Fredde
December 2, 200618 yr comment_34537 hej.köpte hooker comp till min 70a med 351 4v.rug,servo mont.beskrivn medföljer.Bolt on, passar fint. utan att ta ur motor :-)Fast....när jag köpte ny pitmanarm av märke trw, fick jag borra om hålen i ramen.(ca 1cm neråt) men har du ford orginal så inga problem
August 10, 200915 yr comment_78865 Nån som har något tips på vad jag ska köpa för headers till min bil? Har en något trimmad 302:a och planen är att på sikt byta växellåda till en T5:a... har för mig att jag har läst att det kan bli tajt med vajerkoppling, headers och T5:a. Antar att det finns modeller som är mer eller mindre bra till projektet och förhoppningsvis finns det någon här som har testat lite
August 10, 200915 yr comment_78867 Kör hydraulisk koppling annars, kan ta en bild på mitt arrangemang vid tillfälle. Tar ingen plats alls som inkräktar på headers. Tror cylindern kommer från bmw e30.
August 10, 200915 yr comment_78870 Har ett vajerkitt från Ron Morris som fungerar alldeles kanon,det var också väldigt lätt att montera och justera.Tänk bara på att du måste skaffa en nyare transmissionskåpa då den måste vara av nyare årgång med hålet för vajerkoppling tror att det är från och med -84. som det kom.Skickar med en länk på hur mitt kit ser ut. http://www.mustangsplus.com/xcart/produ ... 712&page=1
August 10, 200915 yr comment_78872 Har kikat på det där kittet också men eliminerar det risken att jag krockar med Headers? Har en nyare transmissionskåpa så det är lugnt!Sen vore det ju lite kul om man kunde bygga ett eget hydraliskt för en relativt billig peng...
August 10, 200915 yr comment_78873 Har hooker competition och det funkar bra.Det följer med en bit värmeisolerande material som man lindar runt kabeln där den riskerar att komma åt.
August 10, 200915 yr comment_78874 Lite svårt att sticka in armen och sikta och skjuta samtidigt, men du kanske anar vad det föreställer Använde hålen som redan finns i lådan till fästet, och byggde av vanligt plattjärn. Som du ser finns det gott om plats, trots lambda sond mm. Vet ej fabrikat på mina headers men även kuggstången fick plats utan problem
August 11, 200915 yr comment_78937 Ok, så om jag köper hooker competition så ska det vara lugnt oavsett vad jag väler att köra för kopplingssystem sen...Stene, ser ju bra ut! Har du både huvudcylinder och slav från E30? Hur ser det ut vid huvudcylindern?Föresten... är det värt att lägga till lite extra ocj köpa Competition Ceramic Header?
August 11, 200915 yr comment_78938 Föresten... är det värt att lägga till lite extra ocj köpa Competition Ceramic Header?
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.