Janne64 August 1, 2007 Report August 1, 2007 Är det någon som har erfarenhet om att spraya vinylspray på säten mm.Har för tillfället röda säten men den nyansen passar ej min tilltänkta lack så jag undrar om det är möjligt att spraya sätena svart / grå och få det att hålla. Citera
JanneJ August 1, 2007 Report August 1, 2007 Efter att ha sett hur amerikanska " renoverare " använder vinylspray flitigt var jag tvungen att testa om det fungerade. Köpte motip spray och rengjorde underlaget väl innan jag sprayade. Resultat: snyggt att se på men ingen slitstyrka alls. Tål inte rengöringsmedel och definitivt inte thinner ( lossnar helt! ). Kan kanske användas till dörrsidor och paneler men inte till säten, definitivt inte om man ska byta kulör.Det är mina erfarenheter..... Citera
Torbjörn cmc1071 August 1, 2007 Report August 1, 2007 Vi sprejade en Cuda 70:a en gång i tiden, den var brun och vi körde med svart vinylspray. Blev riktigt bra men jag skulle ändå rekomendera att byta klädsel på sätena. Citera
Ingo August 18, 2007 Report August 18, 2007 På säten är det nog väldigt tveksamt,för där det nöts kommer det igenom snabbt.Men det går ju fräscha upp en inredning med vinylfärg ,helt klart.men rengöring är jätteviktigt. ju bättre rengjort desto bättre resultat..ett innertak går att få att se ut som nytt,ett baksäte kanske fungerar för det används så sällan,och är ju rätt lätt att bättra på.Men skaffa kolfiltermask före du börjar spraya (om nu inte vinylfärgen också blivit värdelöst vattenbaserat skit) Citera
Ingo August 18, 2007 Report August 18, 2007 På säten är det nog väldigt tveksamt,för där det nöts kommer det igenom snabbt.Men det går ju fräscha upp en inredning med vinylfärg ,helt klart.men rengöring är jätteviktigt. ju bättre rengjort desto bättre resultat..ett innertak går att få att se ut som nytt,ett baksäte kanske fungerar för det används så sällan,och är ju rätt lätt att bättra på.Men skaffa kolfiltermask före du börjar spraya (om nu inte vinylfärgen också blivit värdelöst vattenbaserat skit) Citera
Robban cmc 1103 August 26, 2007 Report August 26, 2007 Det finns en annan sorts färg istället för vinylfärg som sitter mycket bättre, kostar ca 200 kr burken tror det är foliatec (ej säker på stavningen) som tillverkar den. Målade stolar och baksäte i en Porsche 944 för runt 5 år sedan resultatet blev superbra. Skinet behöver vara i ganska så bra skick utan sprickor eller bortskavt ytskikt annars så drar det åt sig för mycket färg. Citera
Recommended Posts