Jump to content

Försäkring


tomasaxel

Recommended Posts

Hej, igår söndagen den 12 aug blev jag stolt ägare till en GT California Special Cab :D. Idag har jag försäkrat den och vill bara tippsa om att Folksam inte i alla lägen är så prisvärda. På sidan http://www.mustangclubsweden.com/sidor/mhrf.htm står det att för nyare mustanger så hänvisar Mustang Club Sweden till Folksam. Dom är säkert prisvärda på MHRF men för mig så blev det IF. IF var hälften så dyra plus att jag fick ett års gratis "värdeextra" (ger 120% tillbaka vid skador).

Är det någon som vet om det finns det någon chans att man kan få sin California Special entusiastförsäkrad?

Jag kommer att lägga upp lite bilder på bilen framöver.

MVH

Tomas

Link to comment
Share on other sites

Har min också hos IF...

entusiast går väl inte att få på nyare bilar längre vad jag hört... men de finns säkert något liknande med tillhörande restriktioner vad man då får använda bilen till...

då tar jag hellre än vanlig försäkring å så kan jag använda bilen som jag vill utan restriktioner... :--

Link to comment
Share on other sites

Grattis till den fina bilen.

Skönt med en svart cab. :--:--:--

Min kommer också från Borås men finns i Alingsås nu.

Jag försäkrade min i LF.

Ingen kunde konkurrera med deras priser.

Vi kanske ses på vägarna runt om Borås. :twisted:;)

Link to comment
Share on other sites

Det vore jättekul att vara på sportvagnträffen på Hofsnäs/Torpa, hoppas inte något kommer ivägen.

Kul att det finns ett gäng Mussar i stan, vi borde nästan ta å fixa en miniträff för oss i Borås nån eftermiddag.

Bege: Fyyyy f-n va grym din cab är (Kollade in bilderna du har på garaget.org)! Du har lagt några timmar på den antar jag?

Simon: Kul att det finns en Mustang i Bredared också =), jag är uppvuxen där ute i skogen. Tog en tur dit senast igår kväll, päronen bor kvar där ute i vildmarken.

Link to comment
Share on other sites

Grattis till förvärvet. Jag har min försäkrad i IF och pröjsar ca: 10.000:- helår/helförsäkring/garageförs samt tredjeparts försäkring ingår. Sedan så använder jag bara bilen maj-nov så det blir egentligen bara 5.000:-

Link to comment
Share on other sites

Jag betalar 6500 per år IF, helår. Alltså bara 3.250 eftersom jag bara kör halva året.........

Sen drar min bil 1.4 när man gasar lite. Men eftersom jag bara kör halva året, drar den bara 0.7 ! :--

Link to comment
Share on other sites

Sen drar min bil 1.4 när man gasar lite. Men eftersom jag bara kör halva året, drar den bara 0.7 ! :--

å fan e de så man räknar snitt förbrukningen... den måste jag lägga fram te tjejen som ylade när vi fick den å dra 1,93 i lördags på cruisingen... då drog den ju bara 0,97 som e kanonbra ju... :--

Link to comment
Share on other sites

Kul att det finns ett gäng Mussar i stan, vi borde nästan ta å fixa en miniträff för oss i Borås nån eftermiddag.

Simon: Kul att det finns en Mustang i Bredared också =), jag är uppvuxen där ute i skogen. Tog en tur dit senast igår kväll, päronen bor kvar där ute i vildmarken.

Klart vi ska ha en miniträff... när ska vi säga? :D

Jasså du härstammar alltså från min byhåla där ser man.. va heter du jag kanske vet vem du är? :)

/Simon

Link to comment
Share on other sites

Sen drar min bil 1.4 när man gasar lite. Men eftersom jag bara kör halva året, drar den bara 0.7 !

Ha ha ha =)

Jag heter Tomas Axelsson, men det var minst 10 år sedan jag flyttade "hemifrån"....

Vad tror ni om en träff en söndagseftermiddag framöver?

Link to comment
Share on other sites

Hej, igår söndagen den 12 aug blev jag stolt ägare till en GT California Special Cab :D. Idag har jag försäkrat den och vill bara tippsa om att Folksam inte i alla lägen är så prisvärda. På sidan http://www.mustangclubsweden.com/sidor/mhrf.htm står det att för nyare mustanger så hänvisar Mustang Club Sweden till Folksam. Dom är säkert prisvärda på MHRF men för mig så blev det IF. IF var hälften så dyra plus att jag fick ett års gratis "värdeextra" (ger 120% tillbaka vid skador).

Är det någon som vet om det finns det någon chans att man kan få sin California Special entusiastförsäkrad?

Jag kommer att lägga upp lite bilder på bilen framöver.

MVH

Tomas

Hej, grattis till bilen, kolla på www.insplanet.se; ett företag som kollar upp alla möjliga bolagspriser åt dej ( dom får provision från det bolag du väljer, så det kostar dej inget ). Själv så har jag kollat på försäkring för en ev. GT -06:a, skulle kosta ca 12.000:- helår i Sthlm på det billigaste bolaget. (Sveland som mest ägnar sej åt lantbruksförsäkringar).

Link to comment
Share on other sites

Kan man få hänga på Boråsträffarna trots att man finns i Kungsbacka.

(Det verkar vara långt mellan träffarna runt Göteborg)

Jajjemän, det går såklart bra, bara kul ju fler man blir! Och Borås är ju nära och bra för Göteborgare, med en Musse så klämmer man ju den stäckan på under halvtimmen :).

Bege: Alingsåsare är givetvis också välkommna.

Någon som har ett förslag om när Boråsträffen skall vara?

Nu till helgen är det Gränna och Vallåkra och sen är det ju Torpa Hoffsnäs den 1:e. Så skall de vara snart så är det 26:e aug eller 9:e sept. Någon som har en åsikt?

Tack för tipsen om försäkringar! Ang. insplanet.se så blev jag lite avskräckt av att man inte fick se pris direkt utan skulle bli kontaktad senare, men det kanske funkar bra.

Link to comment
Share on other sites

Jag betalar ju 22 000:-/helår för helförsäkring genom Sveland.

Billigaste som fanns!!!

IF skulle ha 32 och Trygg Hansa 42 papp...

Jösses! Det måste ha med din ålder att göra. Det finns trots allt några få fördelar med att passera 30....

Link to comment
Share on other sites

Hej Tomas

Det tackar vi för. Kommer gärna. :--:--:--

Skall eventuellt beror på väder och tid till Gränna.

Om så kan vi köra ihop?

Fräckt med 2 svarta cabbar. :--:--

Jag har dålig erfaranhet av Insplanet fick ett pris på

12 000 kr/helår. Fixade med LF för 7200 kr/helår helförsäkrat. :--

Jag kontaktar dig per mail imorgon senast om tid och plats om jag åker till Gränna.

Den 26/8 är jag i Stockholm på swedens hottest ride 2007 på Barkaby.

Link to comment
Share on other sites

Bege: Det vore hur kul som helst att åka upp ihop.

Men det ser ut som om brorsan skall ställa ut sin 67:a http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2/viewtopic.php?t=9108 på Vallåkra på söndag, och då kan jag inte låta bli att åka med, annars blir det Gränna för mig. Han har dock inte bestämt sig än om hur det blir.

Som sagt hör av dig via SMS (jag pmar mitt mobilnr inte säkert att jag sitter nått vid datorn under morgondagen) om du åker, så skall jag försöka få svar av brorsan hur det blir med Vallåkra.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Vallåkra hade varit kul men då går hela helgen. :--

Insläpp 6 på söndagen för utställningen. :cry:

Hade varit kul med en ny och en gammal Eleanor. :P:P

Jag sms:ar till dig under morgondagen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, fyyy sjutton kl 6 är tidigt!

He, he ja en ny och en gammal hade varit coolt! Här kan du hur 40 års ålderskillnad ter sig: http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2/viewtopic.php?t=12576 :).

Den 26/8 är jag i Stockholm på swedens hottest ride 2007 på Barkaby.
kommer hem från Rhodos den 26 aug

Då lutar det onekligen åt den 9:e september...

Link to comment
Share on other sites

Jag betalar ju 22 000:-/helår för helförsäkring genom Sveland.

Billigaste som fanns!!!

IF skulle ha 32 och Trygg Hansa 42 papp...

Jösses! Det måste ha med din ålder att göra. Det finns trots allt några få fördelar med att passera 30....

Jo inte lätt o va nyss fyllda 22 :)

Men man får väl bonus snart :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...