Jump to content

Bitihop eller brytihop CMC2068


Magnus Helsingborg

Recommended Posts

Hej

skickar några bilder på min -70 mach1 före och efter,ja det är sju år mellan bilderna,för som vanligt så kommer det ju alltid en massa imellan.Dagen jag köpte den tog jag hem den med bärgningsbil,han som körde den skrattade hela vägen,sen dunkade han mig i ryggen och sa

"detta bjuder jag på du lär behöva pengarna till annat"fassan sa kör den till skroten jag betalar den.Karossen stod demonterad på en gräsmatta

med pressening över,detta hade knäckt den nästan helt.Jag fick byta allt utom tak och kardantunnel,jag har lärt mig massor och träffat massor med trevliga människor tack vare denna bil,vågar inte tänka på all tid och alla pengar jag lagt,men jag tycker att det har varit värt vartenda öre.Fast det är tveksamt om jag skulle ge mig på ett likadant ruckel till.Ska försöka att ordna till en hemsida,för jag har tagit massor med bilder på resans gång.Mvh Magnus medl 2068

Link to comment
Share on other sites

Mycket impad av ditt arbete, men vad har bilen varit med om for att bli så rostig?

Svensksold eller hittad i sjøen?

Tidligare egare?

Jobbade dom i en saltgruva?

Sellan en ser en så rostig Musse bli fixad.

Mera bilder?

302, 351 eller?

John

Link to comment
Share on other sites

Saltgruva,där nämde du något,man skulle kanske höra med tidigare ägare.nej någon tidigare ägare skulle renovera och plockade ner bilen helt

tröttnade och ställde ut karossen på en gräsmatta med pressening över,hur dålig den var innan vet jag inte,men den lär ju inte blivit bättre av det.Bilen importerades 1975,motor 351 2v,4vxl man,det fanns ingen motor och låda med när jag köpte bilen.Nu sitter det en 351c med FMX aut,jag har även monterat skivbromsar fram istället för trummor.bak axeln är org 9" 3,00 utvxl o-diffad

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Oj, riktig riktigt riktigt imponerande!

inte många som tar sig an bilar "utan" hopp! Stor respekt!

Är nog en av 2000-talets mest grundliga renovering, inte en begangnad skruv, och med tanke på hur den såg ut före så är det ju några som börjat med samma skick, men slutat med en hälften så fin som din!

Dessutom så har du genomfört det utan att ge upp, sånna här projekt brukar gå mellan x antal personer innan det äntligen blir klart.

20 fingrar och tår upp!

Mvh Lukas

Link to comment
Share on other sites

Vad jag kan se på kortet,så rör det sig om en 69-70 shelby cab och om det finns reg bevis på den så vet i f.. om jag inte plockar fram svetsen igen.Startade upp min mustang idag,så första gången sedan 1986 när den plockades ner så ljuder en v8 igen i karossen,har kört in kammen så nu skall jag bara fylla upp automaten med olja sedan är det dags för första provturen,återkommer med bilder från den,och John med skogsfyndet,får du korn på den ,tveka inte det finns gott om svetstråd och plåt,och ALLT går att laga det är bara en tidsfråga,MVH Magnus

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej

Fick klar förarstolen i veckan,köpte ny stoppning också eftersom stolen var rätt nersutten,fast det var mer jobb att få till det än jag föreställt mig,tänkte först att klädseln var för liten när jag skulle kasa den över stoppningen.Satte sedan på bastun hemma på 60grader och lät överdragen ligga en timme,detta gick mycket bättre och efter att jag satt fast klädslarna med hogringsen,så satte jag in ryggstödet och sittdynan ett tag till,detta gjorde att veck mm försvann.När jag plockade upp dom nya dörrsidorna som jag köpte för 4år sen så upptäckte jag att dom skickat en-69högersida och en-70 vänster.fick beställa två nya eftersom dom bara säljes i par,så skulle någon sakna en -69hö eller-70 vä hör av er.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Stor respekt för din renovering. Ruskigt mycket jobb, som blev en toppsnygg bil.

Jag trodde min Mustang var sämst i Sverige när jag började. Övervägde att skrota den i början, men såg en Rodbyggare som byggde bil på enbart plåtfragment. Då förstod man att vad som helst går att göra, med lite envishet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...