Jump to content

Strul med Mustangsunlimited


Thony

Recommended Posts

Ska beställa imorgon, vill mer än gärna beställa från Summit men dom har inte bärarmar etc.

Så verkar bli Mustangsunlimited då även fast det strula som fasen innan. Men det verkar ju bara vara dom

som har alla grejor man behöver?

Yearone har ju knappt en pryl på laget.

Ska titta igenom några av förslagen.. men annars, vart köper man då?

Link to comment
Share on other sites

Bärarmar kan du ta i Sverige det skiljer inte så fasligt.

Hansen Racing

Titta annars på LÄNKAR där finns några av de vi nämnt

Mustangs Plus

CJ

NPD

Dallas Mustang

California Mustang

etc,etc

De är bra allihop och har ungefär samma leksaker. :)

Lite olika inriktning på vissa

Beror lite på vad det är för prylar du behöver

Link to comment
Share on other sites

Håller med Per B, det är inte så stor skillnad egentligen. Alla firmor kan strula till det. Det är behandlingen av strulet och hur man hanterar kundens önskemål som avgör servicen.

Jag handlar mycket i USA, och är överlag väldigt nöjd med deras servicevillighet, åtminstone då det är fråga om B2B. Vanligvis brukar jag vara i direktkontakt med respektive Sales Manager (eller motsvarande), dessa handhar vanligtvis kundservicen och offerträknandet mot utomlandskunder, och har dessutom befogenheter att göra egna beslut.

Nu handlade jag som privatperson hos MU, så det kändes lite bökigt. Dom hade ungefär 80% av beställningen i lager (bra!), och resten var backorder. Antagligen hade det funkat bra om allting hade varit lagervara.

Vi får se hur dom hanterar den sista dryga 20 dollarsbiten.

Link to comment
Share on other sites

Håller med Per B, det är inte så stor skillnad egentligen. Alla firmor kan strula till det. Det är behandlingen av strulet och hur man hanterar kundens önskemål som avgör servicen.

Jag handlar mycket i USA, och är överlag väldigt nöjd med deras servicevillighet, åtminstone då det är fråga om B2B. Vanligvis brukar jag vara i direktkontakt med respektive Sales Manager (eller motsvarande), dessa handhar vanligtvis kundservicen och offerträknandet mot utomlandskunder, och har dessutom befogenheter att göra egna beslut.

Nu pratar nog inte du om mustanggrejer från postorderfirmor! Dessutom om affärsrelationer företag emellan, ganska stor skillnad och helt meningslöst att jämföra med privat postorderhandel från specifika butiker. Kan ju vara bra för alla som tråden att veta vad det verkligen är du jämför med!

Link to comment
Share on other sites

Nu pratar nog inte du om mustanggrejer från postorderfirmor! Dessutom om affärsrelationer företag emellan, ganska stor skillnad och helt meningslöst att jämföra med privat postorderhandel från specifika butiker. Kan ju vara bra för alla som tråden att veta vad det verkligen är du jämför med!

Jag har beaktat hanteringen av ärendet och kritiken på basen av min objektiva erfarenhet av kundservice överlag, både mot privat- och företagskunder.

Ser ingen skillnad dock , en kund är alltid en kund, oberoende av civilstatus.

Organisationen bör kunna hantera alla kunder på ett trovärdigt sätt.

Eller?

dessutom: Du vet aldrig hurudan din kund är, om du inte tidigare har haft med denne att göra. En privatkund som köper för ex. $ 200 / € 200, kanske är inköpschef för en megaorganisation som köper in för tusen eller miljontals pengar / år. Om denna 200 pengars leverans hanteras dåligt, kan du gå miste om en stor företagsorder senare....Du är kanske inte ens med i offertrundan.

Titta på ett "litet postorderföretag" som kallar sej "summitracing", jag tror att det går att lära sej något av dem.

Berätta om jag har fel, och jag står tillrättavisad och korrigerad.

Link to comment
Share on other sites

Generellt funkar det OK med dessa postorderföretag.

MU, NPD, Summit & WCC samt mindre företag och privatpersoner på Ebay. Sammantaget ca 100 sändningar.

Dock har även jag haft strul några ggr.

Beställde skivbromskit för några år sedan från MU.

Var i semestertid och jag var inte så alert jag brukar vara för att följa upp ordern. Pengarna drogs på kontot fick bekräftelse på att grejerna sänts, efter nån vecka kollade jag upp tracking# och fick till min fasa se att grejerna hamnat i GBG-området och därefter skickats tillbaka till MU.

Jag ringde UPS frågade vad som pågick.

Du ville inte ha grejerna så vi skickade tillbaka dem!

En mailkorrenspodens pågick mellan mig och MU.

Det visade sig att de av misstag skickat grejerna till nån med liknande namn som mitt i Sverige.

Slutet gott på denna order då grejerna åter sändes till mig och att jag slapp både tull och frakt. :D

Andra större incidenten var också MU då jag fick ett samtal från UPS där de ville att jag skulle betala moms tull samt frakt.

Tull och moms ville jag "gärna" betala, men frakten hade jag ju redan betalat med visakortet.

Tydligen hade nån på MU kryssat i fel ruta på ordern.

Detta löste sig också och UPS ändrade till avsändare betalar frakten.

Det som kan sägas generellt om dessa PO-företag är att emballagen är under all kritik ock knappt hängt ihop vid flertalet sändningar.

Jag använder mig alltid av en officiell email samt bifogar alltid telefonnr. adress och visanr. Ber också alltid om tracking nummer på sändningen.

På alla ordrar skriver jag till texten:

"No backorders please, if some item is out of stock just delete it from my order".

Har aldrig blivit blåst på grejer eller pengar.

/Tommy. 8)

Link to comment
Share on other sites

Igår skickade jag iväg en rätt stor beställning hos Mustangsunlimited.

Vilket egentligen går emot mina principer men det är ju bara dom som har det jag vill ha till schysst pris.

Kan inte handla en del hos Summit, en del hos NPD och en hos MU, etc.

Skrev ett tydligt mail där jag förklarade att dom måste vänta tills dom har en komplett order. Hoppas dom förstår det nu bara.

Jäkla osis att dollarn har gått upp mycket bara... men men.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej!

En fråga från en newbie som mustangägare.

Hur stor prisskillnad är det att beställa från USA jämfört av en handlare i sverige som tex Ullman?

Jag har köpt lite grejor från honom och jag måste säga att trevligare snubbe var det längesen jag stötte på, snabba leveranser och inget strul heller.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Sven är jättebra att göra med och har lång erfarenhet och kunnande.

Köper du av honom så får du rätt pryl.

Han är även kräsen vilka leverantörer han själv tar hem ifrån.

Kan även jag klart rekommendera honom

Visst han är dyrare på vissa delar och det får du ställa i relation till hur petig du själv är när det gäller att få rätt del till rätt kvalitet.

Ta hem själv är billigare men risken att få dålig kvalitet och fel prylar är betydligt högre.

Dessutom går det inte reklamera om du får fel. (rättare sagt det är inte lönsamt reklamera)

Ska du göra en omsorgsfull och noggrann renovering så är det bäst att ta det från Sven.

Det går inte säga en %-sats han är dyrare på för det är ungefär som att jämföra skit sakerna Biltema säljer mot en fabriksdel.

Han är noggrann att delarna han ger ifrån sig håller måttet.

Link to comment
Share on other sites

Sämsta draget jag gjort är att betälla från Mustangsunlimited igen.

Nu har man lärt sig sin läxa iaf.

Dubbla fraktavgifter, strul med tullen. Försöker skicka ordern två gånger.

Struuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuul.

Utveckla gärna,,,,,

/Tommy.

Link to comment
Share on other sites

Det är nog så att Mustang Unlimited har ett något annorlunda sett at expediera kunder ;)

För ett år sedan bestälde jag lite prylar från dem. Kom på att jag glömt några grejor så jag maila dem om de grejorna och hänvisa till ordern. Vad händer jo jag kunde följa två stycken paket samma tid under deras resa från USA till

tyskland för att sedan dela upp sig och det ena tog genvägen ;) genom danmark upp till sverige. Här blev det också dubbla frakter förstås :cry:

Link to comment
Share on other sites

Jag har köpt av MU två gånger hittills och det har gått bra. Senaste gången jag skulle beställa, dröjde det ganska länge pga en vara fanns inte på lager (inte i USA heller) men det mailade de om till mig och uppskattade för jag väntade tålmodigt. Givetvis valde de själva att inte skicka ordern delvis till mig och låta mig pröjsa dubbla frakter etc.

Hursomhelst, jag tröttnade på att vänta efter några veckor och mailade dem att stryka varan som saknades och skicka resten. Då gick det undan.

Link to comment
Share on other sites

Anlitat MU ett antal gånger utan problem. Likaså Summit, från E-bay mm mm. Jag har kanske haft tur? :)

Köpa i Sverige känns tyvärr inte som ett alternativ då priserna är aningen för höga...

Röta hittills. ;)

Smågrejer kan man köpa här i Sverige men rör det sig om större, kan man beställa i USA. Det är smaksak i slutänden hur man vill göra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...