Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har precis köpt en -87 gt och funderar på att byta insug och sätta på hedders. På summit finns det insug som funkar från idle-5500 rpm och 1500-6500rpm. Även långa och korta hedders. X-pipe skall också monteras.

Vad skall man ha för nåt?

Diam på hedders rören och på resten av agat?

Kattarna kommer att arkiveras.

MVH Mathias

Posted

Det sitter automat i, mest lite gat bus, har en cadillac cab -68, så jag vill ha lite kontrast. Men man vet ju aldrig, det brukar lätt spåra ur. Budget, tja 5-10 tusen. Har i detta nu ingen lust att byta kam,toppar, stallspeed mm, utan just en "enkel" trimmning till att börja med. Cold air system? Är det nån som vet om det funkar bra?

Posted

Start med å bytte utveksling i bakakselen. Disse bilene har som oftest 2,73:1 originalt. Har byttet til 3,73:1 i min 88 GT og det gjorde underverker. Har ikke fått økt bensin forbruk, og bilen er meget kjørbar.

Deretter ville jeg byttet eksos. Har selv valgt, BBK Ceramic Coated Shorty Headers, BBK CNC Series Off-Road Race H-Pipes, Edelbrock RPM Series Cat-Back Exhaust Systems (2,5"). Dette støyer relativt mye.

Så ville jeg bygd om fra speed density til mass-air (slik at videre trimming er mulig), og byttet til større trotle body og rulle vipper med annen utveksling. Og selvsagt et større og bedre luftfilter, og et underdrive pulley kit.

Posted

Jag har nu kollat runt lite på nätet om att bygga om till mass air. Är det nån här som har gjort det? Hittade denna sida:

http://www.stangnet.com/tech/maf/massairconversion.html

Är det mycket pill för att få allt att funka så som farthållare bränslepump mm.

Tips på skrotar här hemma som kan ha dessa prylar, eller om nån har nått liggandes.

Läste nån stans att man ska ha databox från en -89 för att slippa krockkuddar och ev bränslepumpsproblem, från nyare mustanger.

Kollade på summit och dom har mass air meter för 19lbs, och www.rockauto.com för ny databox.