Herrgård Posted October 29, 2007 Report Posted October 29, 2007 Jag har precis köpt en -87 gt och funderar på att byta insug och sätta på hedders. På summit finns det insug som funkar från idle-5500 rpm och 1500-6500rpm. Även långa och korta hedders. X-pipe skall också monteras.Vad skall man ha för nåt? Diam på hedders rören och på resten av agat?Kattarna kommer att arkiveras.MVH Mathias Quote
87gt50 Posted October 29, 2007 Report Posted October 29, 2007 Vad ska du ha bilen till? Aut eller man låda? Vilken budget har du? Quote
Herrgård Posted October 29, 2007 Author Report Posted October 29, 2007 Det sitter automat i, mest lite gat bus, har en cadillac cab -68, så jag vill ha lite kontrast. Men man vet ju aldrig, det brukar lätt spåra ur. Budget, tja 5-10 tusen. Har i detta nu ingen lust att byta kam,toppar, stallspeed mm, utan just en "enkel" trimmning till att börja med. Cold air system? Är det nån som vet om det funkar bra? Quote
fox-body Posted October 29, 2007 Report Posted October 29, 2007 Start med å bytte utveksling i bakakselen. Disse bilene har som oftest 2,73:1 originalt. Har byttet til 3,73:1 i min 88 GT og det gjorde underverker. Har ikke fått økt bensin forbruk, og bilen er meget kjørbar.Deretter ville jeg byttet eksos. Har selv valgt, BBK Ceramic Coated Shorty Headers, BBK CNC Series Off-Road Race H-Pipes, Edelbrock RPM Series Cat-Back Exhaust Systems (2,5"). Dette støyer relativt mye. Så ville jeg bygd om fra speed density til mass-air (slik at videre trimming er mulig), og byttet til større trotle body og rulle vipper med annen utveksling. Og selvsagt et større og bedre luftfilter, og et underdrive pulley kit. Quote
Calle Posted October 31, 2007 Report Posted October 31, 2007 Kolla in denna sida! http://home.pon.net/hunnicutt/50must.htmCalle Quote
Herrgård Posted October 31, 2007 Author Report Posted October 31, 2007 Tackar! mycket intressant läsning. BBks grejjor, är dom bra?http://store.summitracing.com/partdetai ... =BBK-15120http://store.summitracing.com/partdetai ... t=BBK-1513http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=skuhttp://store.summitracing.com/partdetai ... toview=skueller edelbrock?http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=skuVad har jag glömt nu?Och vad är Cat-Back Exhaust? Kan nån förklara? Quote
fox-body Posted October 31, 2007 Report Posted October 31, 2007 Husk at hvis din 87 ikke er bygd om til mass-air, er det ikke lurt å bytte innsug og trotle body. Her er det du trenger før du trimmer videre: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... CK8611F+01Cat-Back Exhaust er alt fra etter h-pipe/x-pip og bakover. Quote
Herrgård Posted October 31, 2007 Author Report Posted October 31, 2007 Kan detta funka?http://cgi.ebay.com/ebaymotors/86-88-MU ... dZViewItemSkiljer ju 300 dollars.4,10 utv, blir det för mycket?Med 17" 245/45 så varvar den nu ca1550 i 100km/h Quote
Calle Posted November 1, 2007 Report Posted November 1, 2007 Kan nog funka. Lyssna med svenska skrotar.Om du skall byta insug tänk på att du tappar mycket bottenvrid med för stora kanaler, Edelbrock insuget tex, om du nöjer dig med 350hk så är Cobra insuget Nr1! http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=skuCalle Quote
Herrgård Posted November 4, 2007 Author Report Posted November 4, 2007 Jag har nu kollat runt lite på nätet om att bygga om till mass air. Är det nån här som har gjort det? Hittade denna sida: http://www.stangnet.com/tech/maf/massairconversion.htmlÄr det mycket pill för att få allt att funka så som farthållare bränslepump mm. Tips på skrotar här hemma som kan ha dessa prylar, eller om nån har nått liggandes.Läste nån stans att man ska ha databox från en -89 för att slippa krockkuddar och ev bränslepumpsproblem, från nyare mustanger.Kollade på summit och dom har mass air meter för 19lbs, och www.rockauto.com för ny databox. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.