Janne64 December 30, 2007 Report December 30, 2007 Då jag varit kontakt med Vägverket och försökt beställa en mer Fyrkantig skylt till mussen att montera bak i min nyinköpta hållare så fick jag till svar att det enda dom kunde erbjuda var en avlång modell mindre skylt.Har jag fel eller damen på vägverket , finns det en mer fyrkantig hållare så måste det väl även finnas skyltar dito. Som typ för Mc och Traktor. Citera
JanneJ December 30, 2007 Report December 30, 2007 jag hade fyrkantig skylt tidigare men skaffade den lilla "usa" skylten när jag lackade om bilen.Min åsikt är att den lilla skylten blir snyggare. Den fyrkantiga ser ut som ett par stora framtänder modell ekorre och stör linjerna tycker jag! Citera
Janne64 December 30, 2007 Author Report December 30, 2007 Ok , det såg bättre ut . Mao så kan jag skicka tbx hållaren till skylten då Citera
Gtttggg December 30, 2007 Report December 30, 2007 jag hade fyrkantig skylt tidigare men skaffade den lilla "usa" skylten när jag lackade om bilen.Min åsikt är att den lilla skylten blir snyggare. Den fyrkantiga ser ut som ett par stora framtänder modell ekorre och stör linjerna tycker jag!Jag föredrar också den lilla USA-skylten istället för de gamla. Bra gjort att börja tillverka i sådan storlek. Citera
MrTurbo_1645 January 5, 2008 Report January 5, 2008 De svenska "USA-skyltarna" är ju lika breda som skyltarna i USA men inte lika stora på höjden. Vad är det för skylthållare du fått tag på??? Citera
Janne64 January 5, 2008 Author Report January 5, 2008 Om du tittar på den Viröda mussen ett par rader upp så ser du skylten jag vill ha tag på genom Vägverket men enligt dom så går det inte att få den längre utan bara den Avlånga lite mindre , och då passar inte MustangRamen . Eller hur ? Citera
MrTurbo_1645 January 5, 2008 Report January 5, 2008 Om du tittar på den Viröda mussen ett par rader upp så ser du skylten jag vill ha tag på genom Vägverket men enligt dom så går det inte att få den längre utan bara den Avlånga lite mindre , och då passar inte MustangRamen . Eller hur ?Mustangram? Har den mått för en amerikansk nummerskylt? Då lär den lilla på nedre bilderna passa bättre än den fyrkantiga... blir en glipa på några cm på höjden bara. Löser man med en aluplåt etc... Citera
Edeson January 6, 2008 Report January 6, 2008 Någon som vet vad ett par nya skyltar kostar ?/Edeson Citera
hollan January 18, 2008 Report January 18, 2008 Någon som vet vad ett par nya skyltar kostar ?/Edeson60:- st Citera
Darne January 19, 2008 Report January 19, 2008 Hej!det går utmärkt att fylla upp glipan i ramen med en polerad rostfri plåtDarne Citera
fast_back January 19, 2008 Report January 19, 2008 Hej!det går utmärkt att fylla upp glipan i ramen med en polerad rostfri plåtDarneDet ser ju lite b ut tycker jag nog allt.. Man kan ju korta ramen på sidorna så att den passar och använda två skruv uppe och två skruv nere av ramen.Sedan fäster man två av dom i ram+skylt+bil, sen dom resterande två i bara ram+skylt, om man inte absolut vill borra två nya hål i bilen.Eller, så köper man en icke-godkänd regskylt i rätt usa format (finns nån firma som tillverkar kommer inte ihåg vilken) och monterar, sedan är det bara att byta till sin vanliga när det är dags för besiktning.Det är dom små detaljerna som gör det.. Citera
MrTurbo_1645 January 19, 2008 Report January 19, 2008 Hej!det går utmärkt att fylla upp glipan i ramen med en polerad rostfri plåtDarneDet ser ju lite b ut tycker jag nog allt.. Man kan ju korta ramen på sidorna så att den passar och använda två skruv uppe och två skruv nere av ramen.Sedan fäster man två av dom i ram+skylt+bil, sen dom resterande två i bara ram+skylt, om man inte absolut vill borra två nya hål i bilen.Eller, så köper man en icke-godkänd regskylt i rätt usa format (finns nån firma som tillverkar kommer inte ihåg vilken) och monterar, sedan är det bara att byta till sin vanliga när det är dags för besiktning.Det är dom små detaljerna som gör det.. Istället för att köra med olagliga skyltar som snuten kan hugga en på så kan man ju skita i ramen? Köra med falska skyltar (det är vad de kallar det) är inte värt böterna bara för en rams skull. Citera
fast_back January 20, 2008 Report January 20, 2008 Hej!det går utmärkt att fylla upp glipan i ramen med en polerad rostfri plåtDarneDet ser ju lite b ut tycker jag nog allt.. Man kan ju korta ramen på sidorna så att den passar och använda två skruv uppe och två skruv nere av ramen.Sedan fäster man två av dom i ram+skylt+bil, sen dom resterande två i bara ram+skylt, om man inte absolut vill borra två nya hål i bilen.Eller, så köper man en icke-godkänd regskylt i rätt usa format (finns nån firma som tillverkar kommer inte ihåg vilken) och monterar, sedan är det bara att byta till sin vanliga när det är dags för besiktning.Det är dom små detaljerna som gör det.. Istället för att köra med olagliga skyltar som snuten kan hugga en på så kan man ju skita i ramen? Köra med falska skyltar (det är vad de kallar det) är inte värt böterna bara för en rams skull.[/quote:29sejh29]det beror ju på hur mycket man tycker det är värt att vara snygg Citera
MrTurbo_1645 January 20, 2008 Report January 20, 2008 det beror ju på hur mycket man tycker det är värt att vara snygg Ha ha, ja det är sant. Personligen tycker jag att gränsen går ungefär där lagboken tar vid. Citera
Janne64 January 22, 2008 Author Report January 22, 2008 Detta blev resultatet .Jag köpte en plåt i aluminium och klippte till den så att den passade i min nya Ram och sedan limmade jag fast Reg-skylten med ett superstarkt Lim så nu sitter allt ihop och detta blev bra . Citera
Recommended Posts