Lars Oscarsson cmc383 May 22, 2008 Report May 22, 2008 Hej.Är det inte en garageturbo som står på golvet under tanken. Citera
bjornpersson May 23, 2008 Author Report May 23, 2008 JO, måste bara konvertera från 230v till 12v Citera
bjornpersson May 24, 2008 Author Report May 24, 2008 Hej!Igår sattes säten in och tjockare rostskydd i bakre hjulhus. Bakre stötfångare och diverse fix med elen i bagaget.Idag satte jag på hjulen och körde ca 1 mil till min fars garage där det finns en billyft. Nytt dubbelt avgassystem var planen. Jag köpte systemet redan i slutet av förra året och räknade med att det skulle vara bolt-on. När jag tog fram alla bitar konsterades att det var en extra bit. Tre st bitar som skulle sitta mot grenrören Höger sida passade hyggligt hela vägen men hängde ca 7 cm för lågt efter grenröret. Kapa och svetsa blev lösningen.På vänster sida passade ingen av de två (!) bitar som jag fått så vi fick bygga en ny av de två. Det blev bra tll slut men tog tid och med en extra svetsad skarv är det ju inte lika robust men men... Tack till Custom Bildelar i Örebro och deras leverantör Bilen startade och gick fint i alla fall!Imorgon fortsätter kampen.God kväll! Citera
pools May 24, 2008 Report May 24, 2008 F-n, Björn, du rullar ju GRATTIS, verkligen. Nu är det nära, eller hur?Bolt on från USA? Inte många gånger tyvärr. Vetefan hur dom tillverkar saker.Jag köpte också nytt avgassystem för några år sen. Fick naturligtvis kapa, svetsa,och göra om precis som du. Bedrövligt med USA-kvalitet. Lycka till, Mvh. Citera
Simon G May 24, 2008 Report May 24, 2008 De verkar ju faktiskt som om du får åka riktigt mycket i sommar! Jag måste verkligen berömma din intensiva renovering!!! Grymt bra!Hoppas det sista faller på plats enkelt så den blir komplett och körbar fort. /Simon Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 24, 2008 Report May 24, 2008 Jag är impad igen, snyggare röravslut skulle inte sittafel på en så fin musse. Citera
bjornpersson May 25, 2008 Author Report May 25, 2008 Tack grabbar!Ja, det ska nog bli en hel del åkt. Jag har ju lack av huv och ena sidan av bakluckan kvar. Sedan måste jag lägga svart på nedre delen av dörrarna innan klädseln kommer på plats där.Lite lister och småfix efter det så är det snart en bil igen!Nej - nu ska jag åka iväg till måleriet och lacka klart bakluckan Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 25, 2008 Report May 25, 2008 Jäklar vad kul med ännu en 1970HT kompis. Citera
bjornpersson May 25, 2008 Author Report May 25, 2008 Tack Lasse!Idag blev bakluckan klar. Insidan lackade jag för några kvällar sedan och idag blev det framsidan.Sedan blev det lite småpyssel hemma. Lack av de långa plåtarna på dörrarnas topp (inredning). Slipning, grundmålning och sprutspackling av backspeglar.Nya bälten fram monterades. 60/70-tals varianten från NPD Mer spackling av huven. Den börjar ta form nu. Jag tror att transporten från blästerfirman gjort en del skada. Det såg ut som om ett spännband tryckts längs med hela huven .. går att fixa dock!God kväll! Citera
bjornpersson May 26, 2008 Author Report May 26, 2008 Hej!Idag fortsatte kampen med huven. Jag tror att jag vinner. Huven fick ju riktas med domkraft, en 120mm regel och gummiklubba i fronten då det verkar som om man kört in i något och skadat huv och stötfångare.Lite mer slipning och spackling imorgon kväll så ska det snart vara klart för lack.Jag beställde även en reparationssats till servons kontrollventil idag. Knappt 500 spänn. Hoppas det gör styrningen mer stabil.God kväll! Citera
bjornpersson May 28, 2008 Author Report May 28, 2008 Hej!Idag hämtade jag bakluckan som jag målade för några dagar sen. Den passade fint och låset och gummin är på plats.Mer spackling och slipning på huven tog resten av kvällen. Jag tror jag ska vara klar för lack på fredag. På lördag hade jag planerat att använda bilen. Vi får se hur det går.Någon som vet hur petig man ska vara med bokstäverna på bakluckan ? Jag monterade dit de nya utan låsringar men jag tycker att de lutar lite år höger och vänster. Hur mycket ska man säga är acceptabelt innan man börjar modifera hålen ?God kväll! Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 28, 2008 Report May 28, 2008 Hej.Snygt jobbat igen, jag monterade bokstäverna utanhylsorna, en liten klick sättlim bakom varje. Dom sitter fast garanterat efter någon dag, men inga av minna lutar eller sitter snett. Citera
pools May 28, 2008 Report May 28, 2008 Hej!Jag har en liten historia att berätta när det gäller bokstäverna på bakluckan.När jag köpte min bil fanns inga bokstäver monterade, och inga hål heller. Såjag ställde en fråga på det amerikanska forumet. Det här var innan detta forumriktigt kommit igång. Jag frågade om någon hade mått på var bokstäverna skullesitta. En kille svarade att när han hade bytt sin lucka så gjorde han en mall aven bit tapet han hade liggandes. Denna hade han sparat av någon anledningsom han inte förstod. Men när jag ställde min fråga sa han att han förstod varförhan hade sparat den. Det var för att han skulle kunna skicka den till mej. Ochdet gjorde han. Jag fick inte ens betala för portot. Det var väl bussigt, eller?Den mallen funkade perfekt. Men jag fick justera några hål. Men det kanbero på att man inte får hålen exakt på tiondelen rätt även om man har enmall. Jag bara använde borrmaskinen och nötte på åt det håll som det skullejusteras. Blev hur bra som helst.Mvh. Citera
CMC 1061 Berra May 29, 2008 Report May 29, 2008 Petig det är upp till dig. tycker det ser skit bra ut. Men jag vet att jag behöver nya glasögon. A är det enda jag ser som lutar efter flera minuters tittande. Jag börjar bli skrämd av ditt otroliga tempo. Kommer du att hålla på såhär fler gånger, eller räcker det för resten av livet? Säga vad man vill det blir riktigt bra och nu är det inte långt kvar. läste du hade gjort en tjuv repa med vagnen. Tusan vad det är svårt att hålla sig. Vet själv hur det blir ibland. Följer med spänning och blir med ända till slutet. Berra Citera
bjornpersson May 29, 2008 Author Report May 29, 2008 OK tack alla för svaren!Då kanske jag kombinerar lite av era idéer. Klipper bort det ena av stiften på de tre bokstäver som jag upplever luta lite och limmar med lite lim istället för att använda lås-clips ...Någon som har fyra schyssta fälgar att sälja förresten ?Tack igen alla! Citera
CMC 1061 Berra May 29, 2008 Report May 29, 2008 Vet inte vad du menar med schysta fälgar. Rostiga org är väl okay. Lite roligt får man ha. Kolla på nitros motor. Om det finns någon som säljer begade fälgar. där brukar man kunna hitta det mesta. Annars blocket är okay med med.Berra Citera
JanneJ May 29, 2008 Report May 29, 2008 Fälgarna gör allt.http://www.blocket.se/vi/16532301.htm?ca=16_seller dom här med spacershttp://www.blocket.se/vi/15593747.htm?ca=16_seller varför inte? (åter igen med spacers)http://www.blocket.se/vi/15641254.htm?ca=16_s Citera
Andreas Holmgren cmc924 May 29, 2008 Report May 29, 2008 Tjena BjörnSer kanonfint ut, återigen bra jobbat!!!Det finns satser med bokstäver till bakluckan som har en klisterkudde istället för pinnar. Jag köpte sådana till min bil för den saknar hålen på bakluckan.Mätte in bokstäverna på en klubbkompis bil och monterde efter det, sen om det är rätt avstånd får kvitta, det ser bra ut i alla fall.Tycker inte att dina ser fel ut.Fälgar beror lite på tycke och smak samt hur mycket som finns i plånboken...Personligen tycker jag att det ska vara lite profil på däcken på en gammal Mustang, så jag hade nog inte köpt större fälgar än 15".Håller annars med Janne J, fälgarna i annonserna är snygga och Nitroz.com som Berra nämner har många annonser. Hittade mina fälgar där för några månader sedan.Hur du än gör blir det säkert bra, se bara på bilen nu...den är ju kanonfin.Det är ju faktiskt inte så ofta man ser en 69/70 ht ute på någon träff.Mitt paket från Mustangs Unlimited kom i helgen. Nu är skärmemblemen äntligen monterade och den nya golvmattan är uppackad. Det får bli montering av den längre fram./Andreas Citera
bjornpersson May 29, 2008 Author Report May 29, 2008 Tack Janne för tipsen. Jag kanske återkommer till dig på PM med någon dumfråga om spacers om det går bra ?Jag gillar Outlaw från American Racing och hittade en uppsättning på blocket (http://www.blocket.se/vi/15907232.htm?ca=8_s) men det är fel bultcirkel vad jag förstår. Spacers kanske kan korrigera ?Tack till Anderas också. Kul med nya grejor. Jag la ju in mattan för några veckor sedan och kan säga att det underlättar om man är två och har en extremt vass och bra kniv. Överskottsmaterial var det gott om på min i alla fall! Håller nog med om 15 tum som val på hjul.--Idag har jag slipat "färdigt" huven och lagt sprutspackel (förlåt Berra!) samt lagt karosserikit i skarverna på undersidan. Sedan blev det lite målning på insidan av dörrarna. Svart nedtill. MECA-butiken där jag handlar lägger vanlig billack i sprayburk så jag fick halvblank på en flaska. Det är lite mindre härdare i denna än vanligt så man får vänta några dagar extra innan man belastar.Imorgon planeras finslipning och lack av huv. Har jag riktigt flyt så klarar jag båda sidor på ett lacktillfälle om jag bara lyckas vända och placera huven på bultarna och huvlåsbygeln. Den som lever får se ... God kväll! Citera
CMC 1061 Berra May 30, 2008 Report May 30, 2008 Inte ska du be om förlåtese. Det är du som bestämmer över din bil. Jag bjuder bara på egna erfarenheter. Men jag bestämmr ingenting på din bil.Är imponerad va ditt tempo. Och kna bara gratulera dig. Tycker dessutom att du gör ett bra jobb. Det är härligt att se någon med en sådan gnista. Det växer inte på träden. Hoppas att du hittar några schysta fälgar. Tror att det bra att lyssna på janne där han verkar ha riktig koll på detta. Det var en massa år sedan jag höll på att mäta så jag har glömt bort deetta. Plus att jag vet att det är stor skillnad på en 65a som inte kan ha så breda. Man är mera begränsad i det fallet. Berra Citera
bjornpersson May 30, 2008 Author Report May 30, 2008 Hej!Jo, Berra du har ju varnat mig för sprutspackel och du fick rätt denna gång. Resultatet blev ojämnt som tusan och när jag kollade förtunningen (special till Hagmans 900-spackel) så var den för gammal. Inköpt för någon vecka sedan.Ett par timmars slipande och sedan tog jag en chansning trots uppenbart "dåligt" förarbete. När man väl gått igenom spacklet och är nere på CA-primern igen så är risken för "vågor" uppenbar och det blev precis resultatet.Huven lackades på i alla fall på baksidan stående och tippades sedan framåt liggande på fyra skruvskallar. Resultatet på ovansidan blev dåligt tyvärr. Jag fick också ta min reservspruta då den bättre bestämde sig för att inte alls fungera.Vi får se om den är monteringsbar imorgon eller om jag skamsen måste slipa ner framsidan igen. 1-0 till Berra Jaja, det är ju bara en huv och lite färg ... Är den bara 70% bra så kan jag leva med den tills det blir en regnig helg att göra om det hela på (tror jag).God kväll! Citera
bjornpersson May 31, 2008 Author Report May 31, 2008 Hej!Imorse blev det motering av torkarmotor med tillhörande armar, Cowl panel och huv. Efter detta listera runt vindrutan. Lite M U S T A N G på bakluckan och sedan bar det av till Örebro för ett besök på All American Car Meet. Vi fick bil nr 380 + vilket innebär att det borde varit runt 400-500 bilar på plats.Nu ikväll så har jag fyllt dörrarna med roskskydd och hoppas kunna montera dörrsidorna imorgon.Annars är det inte så mycket kvar att göra tror jag. Lite småfix med sidolysen, några lister och sånt som man gör med vilket bil som helst.Blir det en regnig helg framöver så lackar jag om huven också. Den är lite "bulig" ... Sen kansk man ska ha ett svart fält också ?!God kväll! Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 31, 2008 Report May 31, 2008 Hej.Trevliga bilder, mäst trevligt i bilderna är din 70a. Tänkte på en sak som slog mig när jag hadde min fd65a ht hemma på besök, bilden som man ser bilarnabakifrån, 70an ser smalare ut än 65an. Samma fenomen ser jag på bilden du tagit med 67anvid sidan om din, 70 ser smalare ut än 67 I vilket fall så vill jag gratulera dig till ett mycket bra jobb. Citera
pools May 31, 2008 Report May 31, 2008 Hej!Och GRATTIS! Nu är du rullande till slut! Måste få gratulera till en mycket fin bil. Det måste kännas underbart för dejatt äntligen få komma på din första träff efter att bilen blivit klar. Vilket enormtarbete du lagt ner. Du kan väl inte ha nåt normalt jobb som haft all denna tidatt lägga på bilen? Hur som helst: Detta har varit den roligaste tråden att följapå forumet de senaste åren!! Lycka till i ditt kommande liv! För nu börjar ditt nya liv! Utanför garaget d.v.s.Med alla lyckönskningar, Citera
Simon G June 1, 2008 Report June 1, 2008 Grattis... du hade inteså fel när du skrev maj... 1 juni är ju först idag... GRATTIS!!! /Simon Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.