Jump to content

Haynes workshop manual


Mustang

Recommended Posts

Jag köpte den som du har döpt till haynes2 och blev ganska besviken.

Det kändes som en kopia på en kopia, dåliga foton och text som var bristfällig.

Factory shop manual på cd har funkat bättre för mig.

Link to comment
Share on other sites

Janne

Tack för svar.

Har också märkt att pappers och bild kvalitet på dessa böcker inte är så bra numer.

Den Chilton repair manual som jag har verkar vara tryckt på gulaktigt återvunnet toa-papper, inte alls samma kvalitet som böcker jag köpt tidigare till mina bruks bilar, ( hårda pärmar med bra papper och tydliga bilder ).

Köpte också Ford 71 shop manual via nätet, den nerladdningsbara varianten, så jag har ingen CD.

Den installerade jag snabbt på skrivbordsdatorn, det visade sig att det är en sk. skyddad PDF som gör att jag inte enkelt kan överföra den till laptoppen villket skulle vara betydligt trevligare när man åker till garaget och skruvar.

( Kanske nån kan ge mig ett råd hur man löser det..? )

Böckerna på bilderna ovan fanns på ebay så billig så jag tänkte beställa en av varje, men som jag frågade: är det kanske samma innehåll med olika pärmar, då är det väl dumt att beställa två.

Såg att en av dom fanns på Svenska ebay med "hårda pärmar" ... kanske bättre kvalitet.... eller.

hadebra alla.

Link to comment
Share on other sites

Thanks Dr Frelin :)

Tips om andra prog. kan skickas till : mustang(X)aland.net

Här handlar det ju inte om pirat kopiering,

Det man köpt vill man väl också kunna använda fullt ut...

även i garaget i laptopen.... eh.. lapptopp eller laptopp.. laptop... bärbara !

regn o åter regn å grått.... när kommer våren.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Väcker en gammal tråd till liv.

Jag var till en bra bokhandlare för att köpa den översta boken i denna tråd. Efter att ha bläddrat i den hade jag ingen lust att köpa den längre. Den var bara heltråkig.

Det gällde alltså Ford Mustang 1964½ thru 1973 V8 Engines. Haynes Repair Manual.

1965 Comet, Falcon, Fairlane and Mustang Shop manual tycks rekommenderas. En sådan ska jag försöka införskaffa. Är det någon fler som har något att säga om den som reparationshandbok? Hoppas den omfattar el också.

Link to comment
Share on other sites

1965 Comet, Falcon, Fairlane and Mustang Shop manual tycks rekommenderas. En sådan ska jag försöka införskaffa. Är det någon fler som har något att säga om den som reparationshandbok? Hoppas den omfattar el också.

Jag har samma fast till 67 och den tycker jag täcker in det mesta... El, vacuum och allt annat finns där... Köp ingen billig Haynes...

Har den som nerladdad och såg inte lika spännande ut. :shh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...