May 6, 200816 yr comment_53734 Här kommer ett gäng nyskapande frågor som säkert ingen ställt innan Anyway, har bestämt mig för en Mustang men har en del som jag behöver få svar på innan:1. Bör man akta sig för billiga V8or som tex www.blocket.se/vi/16206771.htm?ca=11_s där dolda fel kan finnas? Denna ligger ju ca 20 tusen under den näst billigaste på blocket.2. Bränsleförbrukningen V6 vs. V8?3. Svårsålda V6or? Har sett många som legat uppe länge länge.4. Är det idiotiskt att köra bilen på vinterhalvåret även om man utfört rostskydds behandling?5. Hur ofta rekommenderas en V8 behövas servas? Pratade men en ägare som endast hade bytt filter samt olja och hans hade gått 4000+, bra?Mycket tacksam för alla svar!Mvh T to the O to the double B E
May 6, 200816 yr comment_53736 1. Jag tror inte du behöver akta dig bara för att bilen e lite billigare. Någon kanske vill bli av med den fort. Eller är det kanske han som köpt den i usa och tagit hem som flyttgods. Då har han ju förmodligen fått den rätt billigt ....2. Vad jag minns är det bara nån deciliter.3. V6or är säkert svårsålda. Då V8orna har en tendens att vara det också.4. Jag tycker det e rätt dumt att köra på vintern. Men visst vill man så kan man.5. Bilen ska enligt Ford servas var 800e mil. Då främs filter / olja. Då oljan byts för att klara av USAs miljökrav mer eller mindre som jag fattat på Grufman. Men även för att bilen ska vara i topptrimm. Servisen kostar 3000:- hos grufman. Olja + filter samt genomgång utav leder osv...Lycka TillDaniel
May 7, 200816 yr comment_53763 1. Precis som Linde cmc 2195 så tror jag inte man ska misstänka det värsta först. Det kan ju trots allt vara någon som tex. sitter svårt till och behöver få loss kontanter. När det gäller just den annonsen måste jag dock erkänna att jag själv blev misstänksam pga priset eftersom jag själv har en annons ute på min Mustang ( http://www.blocket.se/vi/16090850.htm?ca=11_s ). Jag mailade ägaren och sa att jag var intresserad men ville ha chassinummer först. Ägaren har inte återkommit men det behöver iofs inte betyda något...2. Jag vet inte vad en V6 drar, men min V8 drar 0,9-0,95 vid landsväg, 1,0 vid blandad och 1,2 vid stadskörning till och från jobbet (Märsta till Sundbyberg, bitvis en del trafik). 3. Jag har haft min GT ute sen den 24 april, och det är en del som har hört av sig men börjar alltid med att pruta, jag har sagt nej till dessa. För mig känns det som om en V6 skulle vara svårare att sälja.4. Varför skulle det vara idiotiskt? Det finns många fina bilar som används på vintern. Vet att det är några här på forumet som kör året om med sina.5. Här har du Grufmans prislista, kolla på sida 54 där har du serviceintervallerna, http://www.grufmanbil.se/senaste-katalog.pdf
May 7, 200816 yr comment_53765 Har bara ett tillägg i debatten:1. Många bilar som tas in till Sverige, som är billiga redan i USA är försäkringsärenden.. dvs smällda bilar, mer eller mindre.... tyvärr ibland mer.... Så jag skulle definitivt köra en CARFAX, i alla försöka få ut så mycket som går från livet innan Sverige... här hemma vet jag inte om man kan få ut samma info.... Vet att en del av dom billigaste med V8 på Blocket är uppkollade, och dessa är smällda bilar, som "nån" lagat upp... frågan är ju bara hur.....Jag lägger HELLRE på lite pengar och får en osmälld bil....
May 7, 200816 yr comment_53771 1. Bör man akta sig för billiga V8or som tex www.blocket.se/vi/16206771.htm?ca=11_s där dolda fel kan finnas? Denna ligger ju ca 20 tusen under den näst billigaste på blocket.ABSOLUT!!!!!!!!!!!!!!!!! Försäkringsbolaget i USA har klassat bilen som att den inte har gått att reparera!Köp min bil istället. Iofs lite dyrare men i perfekt skick Se bifogad filer
May 7, 200816 yr comment_53772 Dessutom ser jag nu att i september 2007 har bilen gått 52 272 miles = 8412 mil. Annonsen säger att den endast har gått 5000-5499 mil.
May 7, 200816 yr comment_53773 Hej.Som allt annat som kommer från USA så är priset helt felhär hemma, titta gärna på priset för en 2005-6 Mustangi USA så förstår ni vilka som får klirret. Det är nästan alltid billigare och i visa fall bättre att köpa flyttgodsbil än att köpa genom någon som importerar.Alla jag pratat med som varit i USA på senare tid förstårinte heller hur eller vad som gör priset så mycket högrehär hemma. Jag kan inte heller tänka mig att motorer på 2000 taletskulle vara något större problem, problem och kostnaderligger mer på det elektroniska planet och service sidan. Dyrt är också lack och plåtskador, framföralltpå en USA bil av nyare modell, här finns det ett mindre kunskap och material och att laga d.v.s dyrare reparationer.
May 7, 200816 yr comment_53774 Hej.Som allt annat som kommer från USA så är priset helt felhär hemma, titta gärna på priset för en 2005-6 Mustangi USA så förstår ni vilka som får klirret. Det är nästan alltid billigare och i visa fall bättre att köpa flyttgodsbil än att köpa genom någon som importerar.Alla jag pratat med som varit i USA på senare tid förstårinte heller hur eller vad som gör priset så mycket högrehär hemma. Jag kan inte heller tänka mig att motorer på 2000 taletskulle vara något större problem, problem och kostnaderligger mer på det elektroniska planet och service sidan. Dyrt är också lack och plåtskador, framföralltpå en USA bil av nyare modell, här finns det ett mindre kunskap och material och att laga d.v.s dyrare reparationer. Frakt, tull och moms kanske? en Musse kostar 130 000 kr i USA men landad i Sverige runt 215 000 kr.... Kan ju bero på alla avgifter som tillkomer.
May 7, 200816 yr comment_53777 Hej.Som allt annat som kommer från USA så är priset helt felhär hemma, titta gärna på priset för en 2005-6 Mustangi USA så förstår ni vilka som får klirret. Det är nästan alltid billigare och i visa fall bättre att köpa flyttgodsbil än att köpa genom någon som importerar.Alla jag pratat med som varit i USA på senare tid förstårinte heller hur eller vad som gör priset så mycket högrehär hemma. Jag kan inte heller tänka mig att motorer på 2000 taletskulle vara något större problem, problem och kostnaderligger mer på det elektroniska planet och service sidan. Dyrt är också lack och plåtskador, framföralltpå en USA bil av nyare modell, här finns det ett mindre kunskap och material och att laga d.v.s dyrare reparationer. Frakt, tull och moms kanske? en Musse kostar 130 000 kr i USA men landad i Sverige runt 215 000 kr.... Kan ju bero på alla avgifter som tillkomer.[/quote:s77h32vs]En ny kostar väl ändå bortåt 30.000 dollar ink utrustning...... sen tillkommer frakt, tull, moms....
May 7, 200816 yr comment_53782 1. Japp, många på blocket är krockade, be om VIN-nummer och kolla på http://www.carfax.com En del tycker dock det är ok att köpa en krockad bil, det är upp till var och en.2. Ingen större skillnad3. Efter att ha testat en V8 så vill du inte ha en V6. GT:n har en del andra grejer som skiljer också, inte bara motor alltså.4. Nej bara kör på. Jag hade dock underredesbehandlat den.5. Var 800:e mil ska olja o filter bytas.
May 7, 200816 yr comment_53791 Jag har snackat med blocket om annonsen som nämns i första inlägget. Dem ville ha en kopia på rapporten från USA, jag mailade precis över den. Dom har lovat att plocka bort dennan annons om jag kunde skicka över bevis.Hoppas att jag inte gör något jag får ångra nu
May 7, 200816 yr Author comment_53798 Bra jobbat där! Hade tänkte åka 30 mil för att kolla på bilen på söndag. Tack för hjälpen Fröberg!Mvh Thobias
May 7, 200816 yr comment_53811 jag kan inte direkt påstå att jag har sett alla bilar här i sverige, men vi har fått in en del bilar i verkstan som varit rätt rejält smällda. Det är väl en sak att man krockar och drar ut bilen igen. En dörr, en framskärm eller en motorhuv går ju att byta och är det lite krokigt kan man dra ut den så den blir perfekt. Men det vi har sett är bevis på motsatsen. Typ slägga, gasbrännare och spännremmar.Vissa bilar har sett RIKTIGT risiga ut. Trist.
May 7, 200816 yr comment_53819 jag kan inte direkt påstå att jag har sett alla bilar här i sverige, men vi har fått in en del bilar i verkstan som varit rätt rejält smällda. Det är väl en sak att man krockar och drar ut bilen igen. En dörr, en framskärm eller en motorhuv går ju att byta och är det lite krokigt kan man dra ut den så den blir perfekt. Men det vi har sett är bevis på motsatsen. Typ slägga, gasbrännare och spännremmar.Vissa bilar har sett RIKTIGT risiga ut. Trist.Håller med. Många bilar har spår av krockskador. Man ser märkena efter riktbänken om man tittar efter... Det går förstås att reparera en krockskadad bil till fullgott skick, de stora skadeverkstäderna har omfattande manualer för varje bilmodell, men det kostar stora pengar att göra jobbet korrekt och visst tas det genvägar...Det kan vara OK att köpa en krockskadad och reparerad bil, men då ska reparationen kunna dokumenteras och framförallt skall säljaren öppet redovisa bakgrunden som förklarar det fantastiska priset...
May 8, 200816 yr Author comment_53844 Kan någon kolla upp denna åt mig? Funderar att kliva in på denna: http://www.blocket.se/vi/15698366.htm?ca=11_sVIN nr: 1ZVFT80N555237961000 tack på förhand!Tobbe
May 8, 200816 yr comment_53846 Kan någon kolla upp denna åt mig? Funderar att kliva in på denna: http://www.blocket.se/vi/15698366.htm?ca=11_sVIN nr: 1ZVFT80N555237961000 tack på förhand!TobbeAutocheck säger att det är fel nummer.Saknas ett tecken.
May 8, 200816 yr comment_53847 har bara en sak att tillägga i debatten och det är ang. bränsleförbrukning v6 vs v8. Vi hyrde en v6a i USA när vi var där och måste säga att gasfoten låg långt ner i mattan för det mesta . Vi blev dock helt skräckslagna över hur mycket soppa den drog i gengälld för hastigheter och one-wheelers. Om du är ute efter en bil att ligga runt 2000 rpm på landsvägen med så tror jag att v6an är ett bränsleförbrukningsmässigt bra alternativ men om man letar efter något att gasa med tror jag att GTn kommer vara bra mkt roligare och faktiskt inte dra särskillt mkt mer med tanke på hur mkt v6an kan slurpa i sig
May 8, 200816 yr comment_53849 Kan någon kolla upp denna åt mig? Funderar att kliva in på denna: http://www.blocket.se/vi/15698366.htm?ca=11_sVIN nr: 1ZVFT80N555237961000 tack på förhand!TobbeRätt vinVIN nr: 1ZVFT80N555237960Enligt rapporten är även denna Salvage.Döp om den bifogade filen till .doc
May 8, 200816 yr comment_53852 Kan någon kolla upp denna åt mig? Funderar att kliva in på denna: http://www.blocket.se/vi/15698366.htm?ca=11_sVIN nr: 1ZVFT80N555237961000 tack på förhand!TobbeRätt vinVIN nr: 1ZVFT80N555237960Enligt rapporten är även denna Salvage.Döp om den bifogade filen till .docFy sablar vilken läskig läsning! Inte kul att åka o köpa ett fd vrak!!
May 8, 200816 yr comment_53863 va fan alltså, många man ser som ni skriver om här verkar ju sjukt skadade, fan man börjar bli rädd, tur att man har någon som har kollat sin bil innan den skickades (från usa). Men man börjar ju bli allt mer skeptiskt till den svenska (blocket) bilförsäljningen, fy sjutton!Bra att det är någon som har koll (eller vet hur man kollar upp sånt), är detta VIN specifikt för mustang eller finns det till alla bilar? (eller kanske alla bilar men bara USA-bilar?)
May 8, 200816 yr comment_53864 va fan alltså, många man ser som ni skriver om här verkar ju sjukt skadade, fan man börjar bli rädd, tur att man har någon som har kollat sin bil innan den skickades (från usa). Men man börjar ju bli allt mer skeptiskt till den svenska (blocket) bilförsäljningen, fy sjutton!Bra att det är någon som har koll (eller vet hur man kollar upp sånt), är detta VIN specifikt för mustang eller finns det till alla bilar? (eller kanske alla bilar men bara USA-bilar?)Alla bilar i hela världen har VIN. Åt minstone något så när nya bilar. Men carfax kollar bara historien i USA och ev Canada. Tänk om vi hade haft ett sådant bra system i Sverige och kanske även Tyskland...
May 10, 200816 yr comment_53931 va fan alltså, många man ser som ni skriver om här verkar ju sjukt skadade, fan man börjar bli rädd, tur att man har någon som har kollat sin bil innan den skickades (från usa). Men man börjar ju bli allt mer skeptiskt till den svenska (blocket) bilförsäljningen, fy sjutton!Bra att det är någon som har koll (eller vet hur man kollar upp sånt), är detta VIN specifikt för mustang eller finns det till alla bilar? (eller kanske alla bilar men bara USA-bilar?)Jag har kollat upp min Mustang ! Clean title .Men den som köper Mercan som står före min bil på trailern kanske intekommer att vara så glad när den är ny sminkad Om han som tar in den inte tänker ha den själv då (minde troligt). //Micke.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.