Jump to content

Recommended Posts

Här kommer ett gäng nyskapande frågor som säkert ingen ställt innan :) Anyway, har bestämt mig för en Mustang men har en del :?: som jag behöver få svar på innan:

1. Bör man akta sig för billiga V8or som tex www.blocket.se/vi/16206771.htm?ca=11_s där dolda fel kan finnas? Denna ligger ju ca 20 tusen under den näst billigaste på blocket.

2. Bränsleförbrukningen V6 vs. V8?

3. Svårsålda V6or? Har sett många som legat uppe länge länge.

4. Är det idiotiskt att köra bilen på vinterhalvåret även om man utfört rostskydds behandling?

5. Hur ofta rekommenderas en V8 behövas servas? Pratade men en ägare som endast hade bytt filter samt olja och hans hade gått 4000+, bra?

Mycket tacksam för alla svar!

Mvh

T to the O to the double B E

1. Jag tror inte du behöver akta dig bara för att bilen e lite billigare. Någon kanske vill bli av med den fort. Eller är det kanske han som köpt den i usa och tagit hem som flyttgods. Då har han ju förmodligen fått den rätt billigt :)....

2. Vad jag minns är det bara nån deciliter.

3. V6or är säkert svårsålda. Då V8orna har en tendens att vara det också.

4. Jag tycker det e rätt dumt att köra på vintern. Men visst vill man så kan man.

5. Bilen ska enligt Ford servas var 800e mil. Då främs filter / olja. Då oljan byts för att klara av USAs miljökrav mer eller mindre som jag fattat på Grufman. Men även för att bilen ska vara i topptrimm. Servisen kostar 3000:- hos grufman. Olja + filter samt genomgång utav leder osv...

Lycka Till

Daniel

1. Precis som Linde cmc 2195 så tror jag inte man ska misstänka det värsta först. Det kan ju trots allt vara någon som tex. sitter svårt till och behöver få loss kontanter.

När det gäller just den annonsen måste jag dock erkänna att jag själv blev misstänksam pga priset eftersom jag själv har en annons ute på min Mustang ( http://www.blocket.se/vi/16090850.htm?ca=11_s ). Jag mailade ägaren och sa att jag var intresserad men ville ha chassinummer först. Ägaren har inte återkommit men det behöver iofs inte betyda något...

2. Jag vet inte vad en V6 drar, men min V8 drar 0,9-0,95 vid landsväg, 1,0 vid blandad och 1,2 vid stadskörning till och från jobbet (Märsta till Sundbyberg, bitvis en del trafik).

3. Jag har haft min GT ute sen den 24 april, och det är en del som har hört av sig men börjar alltid med att pruta, jag har sagt nej till dessa. För mig känns det som om en V6 skulle vara svårare att sälja.

4. Varför skulle det vara idiotiskt? Det finns många fina bilar som används på vintern. Vet att det är några här på forumet som kör året om med sina.

5. Här har du Grufmans prislista, kolla på sida 54 där har du serviceintervallerna, http://www.grufmanbil.se/senaste-katalog.pdf

Har bara ett tillägg i debatten:

1. Många bilar som tas in till Sverige, som är billiga redan i USA är försäkringsärenden.. dvs smällda bilar, mer eller mindre.... tyvärr ibland mer....

Så jag skulle definitivt köra en CARFAX, i alla försöka få ut så mycket som går från livet innan Sverige... här hemma vet jag inte om man kan få ut samma info....

Vet att en del av dom billigaste med V8 på Blocket är uppkollade, och dessa är smällda bilar, som "nån" lagat upp... frågan är ju bara hur.....

Jag lägger HELLRE på lite pengar och får en osmälld bil....

1. Bör man akta sig för billiga V8or som tex www.blocket.se/vi/16206771.htm?ca=11_s där dolda fel kan finnas? Denna ligger ju ca 20 tusen under den näst billigaste på blocket.

ABSOLUT!!!!!!!!!!!!!!!!! Försäkringsbolaget i USA har klassat bilen som att den inte har gått att reparera!

Köp min bil istället. Iofs lite dyrare men i perfekt skick :D

Se bifogad filer

Hej.

Som allt annat som kommer från USA så är priset helt fel

här hemma, titta gärna på priset för en 2005-6 Mustang

i USA så förstår ni vilka som får klirret. :(

Det är nästan alltid billigare och i visa fall bättre att köpa

flyttgodsbil än att köpa genom någon som importerar.

Alla jag pratat med som varit i USA på senare tid förstår

inte heller hur eller vad som gör priset så mycket högre

här hemma. :roll:

Jag kan inte heller tänka mig att motorer på 2000 talet

skulle vara något större problem, problem och kostnader

ligger mer på det elektroniska planet och service sidan. :shock:

Dyrt är också lack och plåtskador, framförallt

på en USA bil av nyare modell, här finns det ett mindre

kunskap och material och att laga d.v.s dyrare

reparationer. ;)

Hej.

Som allt annat som kommer från USA så är priset helt fel

här hemma, titta gärna på priset för en 2005-6 Mustang

i USA så förstår ni vilka som får klirret. :(

Det är nästan alltid billigare och i visa fall bättre att köpa

flyttgodsbil än att köpa genom någon som importerar.

Alla jag pratat med som varit i USA på senare tid förstår

inte heller hur eller vad som gör priset så mycket högre

här hemma. :roll:

Jag kan inte heller tänka mig att motorer på 2000 talet

skulle vara något större problem, problem och kostnader

ligger mer på det elektroniska planet och service sidan. :shock:

Dyrt är också lack och plåtskador, framförallt

på en USA bil av nyare modell, här finns det ett mindre

kunskap och material och att laga d.v.s dyrare

reparationer. ;)

Frakt, tull och moms kanske? en Musse kostar 130 000 kr i USA men landad i Sverige runt 215 000 kr.... Kan ju bero på alla avgifter som tillkomer.

Hej.

Som allt annat som kommer från USA så är priset helt fel

här hemma, titta gärna på priset för en 2005-6 Mustang

i USA så förstår ni vilka som får klirret. :(

Det är nästan alltid billigare och i visa fall bättre att köpa

flyttgodsbil än att köpa genom någon som importerar.

Alla jag pratat med som varit i USA på senare tid förstår

inte heller hur eller vad som gör priset så mycket högre

här hemma. :roll:

Jag kan inte heller tänka mig att motorer på 2000 talet

skulle vara något större problem, problem och kostnader

ligger mer på det elektroniska planet och service sidan. :shock:

Dyrt är också lack och plåtskador, framförallt

på en USA bil av nyare modell, här finns det ett mindre

kunskap och material och att laga d.v.s dyrare

reparationer. ;)

Frakt, tull och moms kanske? en Musse kostar 130 000 kr i USA men landad i Sverige runt 215 000 kr.... Kan ju bero på alla avgifter som tillkomer.[/quote:s77h32vs]

En ny kostar väl ändå bortåt 30.000 dollar ink utrustning...... sen tillkommer frakt, tull, moms....

1. Japp, många på blocket är krockade, be om VIN-nummer och kolla på http://www.carfax.com En del tycker dock det är ok att köpa en krockad bil, det är upp till var och en.

2. Ingen större skillnad

3. Efter att ha testat en V8 så vill du inte ha en V6. GT:n har en del andra grejer som skiljer också, inte bara motor alltså.

4. Nej bara kör på. Jag hade dock underredesbehandlat den.

5. Var 800:e mil ska olja o filter bytas.

Jag har snackat med blocket om annonsen som nämns i första inlägget. Dem ville ha en kopia på rapporten från USA, jag mailade precis över den. Dom har lovat att plocka bort dennan annons om jag kunde skicka över bevis.

Hoppas att jag inte gör något jag får ångra nu :D

jag kan inte direkt påstå att jag har sett alla bilar här i sverige, men vi har fått in en del bilar i verkstan som varit rätt rejält smällda. Det är väl en sak att man krockar och drar ut bilen igen. En dörr, en framskärm eller en motorhuv går ju att byta och är det lite krokigt kan man dra ut den så den blir perfekt. Men det vi har sett är bevis på motsatsen. Typ slägga, gasbrännare och spännremmar.

Vissa bilar har sett RIKTIGT risiga ut. Trist.

jag kan inte direkt påstå att jag har sett alla bilar här i sverige, men vi har fått in en del bilar i verkstan som varit rätt rejält smällda. Det är väl en sak att man krockar och drar ut bilen igen. En dörr, en framskärm eller en motorhuv går ju att byta och är det lite krokigt kan man dra ut den så den blir perfekt. Men det vi har sett är bevis på motsatsen. Typ slägga, gasbrännare och spännremmar.

Vissa bilar har sett RIKTIGT risiga ut. Trist.

Håller med. Många bilar har spår av krockskador. Man ser märkena efter riktbänken om man tittar efter... Det går förstås att reparera en krockskadad bil till fullgott skick, de stora skadeverkstäderna har omfattande manualer för varje bilmodell, men det kostar stora pengar att göra jobbet korrekt och visst tas det genvägar...

Det kan vara OK att köpa en krockskadad och reparerad bil, men då ska reparationen kunna dokumenteras och framförallt skall säljaren öppet redovisa bakgrunden som förklarar det fantastiska priset...

har bara en sak att tillägga i debatten och det är ang. bränsleförbrukning v6 vs v8. Vi hyrde en v6a i USA när vi var där och måste säga att gasfoten låg långt ner i mattan för det mesta :twisted:. Vi blev dock helt skräckslagna över hur mycket soppa den drog i gengälld för hastigheter och one-wheelers.

Om du är ute efter en bil att ligga runt 2000 rpm på landsvägen med så tror jag att v6an är ett bränsleförbrukningsmässigt bra alternativ men om man letar efter något att gasa med tror jag att GTn kommer vara bra mkt roligare och faktiskt inte dra särskillt mkt mer med tanke på hur mkt v6an kan slurpa i sig :shock:

va fan alltså, många man ser som ni skriver om här verkar ju sjukt skadade, fan man börjar bli rädd, tur att man har någon som har kollat sin bil innan den skickades (från usa). Men man börjar ju bli allt mer skeptiskt till den svenska (blocket) bilförsäljningen, fy sjutton!

Bra att det är någon som har koll (eller vet hur man kollar upp sånt), är detta VIN specifikt för mustang eller finns det till alla bilar? (eller kanske alla bilar men bara USA-bilar?)

va fan alltså, många man ser som ni skriver om här verkar ju sjukt skadade, fan man börjar bli rädd, tur att man har någon som har kollat sin bil innan den skickades (från usa). Men man börjar ju bli allt mer skeptiskt till den svenska (blocket) bilförsäljningen, fy sjutton!

Bra att det är någon som har koll (eller vet hur man kollar upp sånt), är detta VIN specifikt för mustang eller finns det till alla bilar? (eller kanske alla bilar men bara USA-bilar?)

Alla bilar i hela världen har VIN. Åt minstone något så när nya bilar. Men carfax kollar bara historien i USA och ev Canada. Tänk om vi hade haft ett sådant bra system i Sverige och kanske även Tyskland...

va fan alltså, många man ser som ni skriver om här verkar ju sjukt skadade, fan man börjar bli rädd, tur att man har någon som har kollat sin bil innan den skickades (från usa). Men man börjar ju bli allt mer skeptiskt till den svenska (blocket) bilförsäljningen, fy sjutton!

Bra att det är någon som har koll (eller vet hur man kollar upp sånt), är detta VIN specifikt för mustang eller finns det till alla bilar? (eller kanske alla bilar men bara USA-bilar?)

Jag har kollat upp min Mustang ! Clean title :-- .

Men den som köper Mercan som står före min bil på trailern kanske inte

kommer att vara så glad :cry: när den är ny sminkad :shock:

Om han som tar in den inte tänker ha den själv då (minde troligt).

//Micke.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...