Jump to content

Mekhjälp, priser, vart?


Alabama Grill

Recommended Posts

Hjälp! Jag behöver sänka chassiet (för mycket Cross Country, se bild) samt få ett CAI monterat. CAIt har jag redan införskaffat, sänkningssatsen måste köpas. Någon som kan tipsa mig var jag kan få hjälpen (bor i Gävle)? Vad kan det kosta att få det monterat per enhet? Egna erfarenheter önskas tack!

Link to comment
Share on other sites

:roll: Har jag missat helt att du bor i Gävle? *fundera*

Men kan inte så här på morronkvisten minnas att jag sett din bil.

Aja bara o hålla utkik :)

Ett CAI monteras ju rätt enkelt själv annars. Många av dessa CAI:s brukar behöva en ommappning utav datorn. Har du kollat upp det?

Mvh

Danne

Link to comment
Share on other sites

Har ingen riktig regplåt än...men nån repa på stan har det väl blivit med den "tillfälliga" på bilden, :-- många muntra miner på medtrafikanter har synts i backspegeln. Man vill ju gärna utnyttja den hutlöst dyra försäkringen som gäller i en vecka.

Ang CAI så har jag en sån här http://www.americanmuscle.com/bbk-2005-gt-cai.html i en container på väg hem. Den behöver ingen ommappning efter montering enl dem. Jag vill dock vara 100 på att det blir rätt monterat. Men om du är säker på hur man gör så bjuder jag på en fika i Hille ;)

Gällande sänkning undrar jag fortfarande om det är någon här på forumet som har nåt tips på vad det kan kosta, monterat o klart. Har kollat med grabbarna på Grufman och de hade tyvärr inget klart för närvarande.

Link to comment
Share on other sites

När det gäller sänkningssats - så kan jag rekommendera

http://www.mustangperformance.se/ där får du bra grejer (B&H eller Ford racing)) , instruktioner (om du vill göra själv) eller som vilken verkstad som helst kan fixa. (Min lokala VAG-verkstad grejade monteringen på mindre än 2 timmar. :D

Mina kostade 2.400 + 1000 i montering...... och fick en ny bil.... bara å styra i kurvorna..... magiskt.... :o

Link to comment
Share on other sites

Alabama Grill: Jag har ju inte gjort det själv på min, det satt redan på. Men har ju demonterat det iaf :) Satte på min gamla 95a och det va lätt. Jag tror att när du ha grejerna framför dig så ser du hur det är tänkt.

Men är du osäker så kan jag säkert bistå med lite mod :)

Link to comment
Share on other sites

När det gäller sänkningssats - så kan jag rekommendera

http://www.mustangperformance.se/ där får du bra grejer (B&H eller Ford racing)) , instruktioner (om du vill göra själv) eller som vilken verkstad som helst kan fixa. (Min lokala VAG-verkstad grejade monteringen på mindre än 2 timmar. :D

Mina kostade 2.400 + 1000 i montering...... och fick en ny bil.... bara å styra i kurvorna..... magiskt.... :o

Måste vara sveriges billigaste verkstad där nere i Lammhult...500 i timmen? Normal märkesverkstad i mellansverige: räkna med tre timmars jobb (inklusive hjulinställning) = ca 3300 kr. CAI klarar de flesta att montera själv, annars max 1 timmes jobb.

Link to comment
Share on other sites

Ingen alls som har lämnat in sin mustang i blekinge trakten?, måste ju finnas nånstans någon kan tipsa mig om, jobbigt att hålla på ringa runt till verkstader (speciellt när jag måste ringa under arbetstid) och ingen har erfarenhet av mustang.

Någon please?

Link to comment
Share on other sites

När det gäller sänkningssats - så kan jag rekommendera

http://www.mustangperformance.se/ där får du bra grejer (B&H eller Ford racing)) , instruktioner (om du vill göra själv) eller som vilken verkstad som helst kan fixa. (Min lokala VAG-verkstad grejade monteringen på mindre än 2 timmar. :D

Mina kostade 2.400 + 1000 i montering...... och fick en ny bil.... bara å styra i kurvorna..... magiskt.... :o

Måste vara sveriges billigaste verkstad där nere i Lammhult...500 i timmen? Normal märkesverkstad i mellansverige: räkna med tre timmars jobb (inklusive hjulinställning) = ca 3300 kr. CAI klarar de flesta att montera själv, annars max 1 timmes jobb.

Jo du har rätt - jag blandade ihop siffrorna :? Ska vara 2 000 för sänkningssatsen och 1 400 för monteringen. Hade nog totalkostnaden i huvudet. Tack för påpekandet.....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så var det klart! Köpte Ford racing sänkningssats av www.mustangperformance.se/ för en billig penning. Snabb leverans och bra personlig service med tydliga instruktioner om vad som går och inte går att göra. Monterade prylarna gjorde Lundbergs Motor Sport i Gävle, också det var kanonbra. Det viktigaste av allt, bilen ligger som ett strykjärn och niger inte alls lika våldsamt som tidigare, känns nästan som man förstärkt hela karossen :shock: ! Jag är super nöjd!!! Sen blir det ju f.n så mycket snyggare också, med en lägre och mer slick kärra. (se översta bilden). Monterade även BBK CAI, Magnaflow Catbacksystem och en kortare antenn samt lackade kåpor till backspeglarna. Mer godis kommer....prisa den låga Dollarn!

Link to comment
Share on other sites

Jösses vilken skillnad det är, ser riktigt bra ut!

Vart köpte du midget antennen?

Köpte antennen på American Muscle för 20$. http://www.americanmuscle.com/mustang-s ... tenna.html. Den lilla gör faktiskt stor skilnad tycker jag. Ser mer racigt ut.

Men eftersom de inte mottog mitt kreditkort så fick en polare köpa den till mig. Har just precis kollat med dom om det går att handla direkt ifrån dom och det gör det om man för över pengarna till deras bank. Kommer att göra det nästa gång.

Tack för feedbacken :!:

Link to comment
Share on other sites

Himla snyggt med sänkningen - hjulhusen blir mer symetriska med däcken - ja helt enkelt en bättre distans runt om - skärmkant - däck. Å att du ligger klistrad - ja det är häftigt.

Är det progressiva fjädrar?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jösses vilken skillnad det är, ser riktigt bra ut!

Vart köpte du midget antennen?

Köpte antennen på American Muscle för 20$. http://www.americanmuscle.com/mustang-s ... tenna.html. Den lilla gör faktiskt stor skilnad tycker jag. Ser mer racigt ut.

Men eftersom de inte mottog mitt kreditkort så fick en polare köpa den till mig. Har just precis kollat med dom om det går att handla direkt ifrån dom och det gör det om man för över pengarna till deras bank. Kommer att göra det nästa gång.

Tack för feedbacken :!:

Har haft en sån liggande ett tag nu och fick tummen ur igår kväll och satte på den. Jag fick in EN station med den hehe, på originalradion alltså :) Har du bytt ut din stereo? Fick inte in så många kanaler innan heller dock, men iaf ett par ;)

Link to comment
Share on other sites

Lyssna på radio!? Du skojar, det är inte därför jag satte på den :D Jag får in P2 thats it, men wtf ....det ser ju bra ut!

Hehehehe nej det är sant :D Blev lite sur när det enda jag fick in var radiosporten och hade inga skivor med mig :) Ser snyggare ut iaf.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...