Daniel Linde September 7, 2008 Report September 7, 2008 Mja det är ju en modern bil så 95 oktan ska gå bra.Min är dessutom mappad för 95 oktan. Det går även välja om man vill ha för 98 tex... Citera
AJ September 7, 2008 Report September 7, 2008 okej... Tänkte mest på vilket som var bäst för motorn...Bara som jag tycker att det känns lite sisådär att sänka sin bil? Tycker det ser rätt maffigt ut med 20" fast den står lite högt...95, 98 eller V-power, tja, när jag känner mig rik och stark kör jag med V-power, annars 98. Tidigare, innan jag satte på andningshjälp, körde jag 95 eller V-power. Körde då med Predator och olika tunes för soppan. Skillnaden märks i plånboken !!!!Vänta med att sälja sänkfjädrarna, du kommer ångra dig !! Personligen tycker jag att det ser för taskigt ut med en osänkt bil, har man dessutom 20" och lakritsrem så ser mellanrummet mellan flygel och däck GIGANTISKT ut. Citera
Ola.L September 7, 2008 Author Report September 7, 2008 Aja, då kör jag nog på 95an.Testkörde en som hade 255/55/18" och den väghålningen var riiiiktigt dålig. Men min bil som det ligger 20" är en helt annan sak. Som natt och dag!Vet någon var man kan köpa scoops till bakruterna i sverige? Citera
Daniel Linde September 7, 2008 Report September 7, 2008 www.mustangperformance.se har nått eller några sidorute scoops. Citera
Chili September 7, 2008 Report September 7, 2008 Heeej! Var en bit ovanför Skövde (bor i malmö) och hämtade min svarta GT -05a, full utrustad!Fick 20" + orginal fälgar, en sänkningssats som jag funderar på sälja.Sitter Shaker 1000 i. Men det kan inte vara några 12" basar i den. Ser mer ut som 10"are...Med Vänliga Hälsningar Ola, nu med en egen musse:DGratulerar Ola.L!!!!!Nu är du lika lycklig som många av oss andra nyblivna Musseägare här på forumet (min fru börjar undra vad jag gör i garaget då jag minst varje hel och halvtimma måste springa ut och "bara kolla lite".....) Citera
Ola.L September 7, 2008 Author Report September 7, 2008 Linde, tack. ska kolla där lite.Chili, precis så har jag med varit! fast bilen var ganska ny servad så skulle jag ändå ned och pilla lite... vet någon hur man fäster scoopsen? Citera
RoTe September 7, 2008 Report September 7, 2008 Min har ju en 98 mapp i nu och eftersom V-Power är lättare att hitta än 98 oktan så kör jag på det... Citera
Chili September 7, 2008 Report September 7, 2008 Så om det ska ge någon effekt att köra med V-Power så måste man mappa om? Skulle det ge någon effektökning även om bilen är orginal, dvs varken bytt luft eller avgas? Citera
Ola.L September 8, 2008 Author Report September 8, 2008 Var på biltema för köpa lite bilshampo och dyl.Gick förbi något som hette "Rostskydd" på sprayflaska. 1 liter. Beskrivningen lät hur bra som helst.Någon som testat, kosta 69kr, fanns många olika varianter.Mvh Ola Citera
Daniel Linde September 8, 2008 Report September 8, 2008 vet någon hur man fäster scoopsen?Det vanligaste är att det fästes med 3M tejp... Sitter som berget. Dvs inga borr hål eller annat tok. 3M is the SHIT! Citera
Chili September 8, 2008 Report September 8, 2008 3M is the way to go!!!! Skulle man ångra sig så är det bara att dra loss och ta lite 5-56 för att få bort limmet.Vad är det för scoop du ska ha fast?Såg detta på Vallentuna i helgen och tycker det ser ganska coolt ut Citera
Ola.L September 9, 2008 Author Report September 9, 2008 Jo, det var häftigt! Tänkte dock mest på scoops över bakruterna.Någon som tonat sin bakruta?Snittet ligger just nu på strax över 1.1L/milen. Men den kommer dricka mer..Kommer inte ihåg vad det heter nu (är lite yrvaken). Men det var nåt i stil med "Avarge MPG". Min står på 20 nu. Vad står er på? Citera
Simon G September 9, 2008 Report September 9, 2008 Average stod det nog. O jag vet inte vad det står i MPG med jag i min sexa bruka landa på runt 12L/100km enligt datorn. Du kan ställa om från miles till kilometer... Citera
Ola.L September 9, 2008 Author Report September 9, 2008 Dooh, då får jag ut och pilla med det!En blå Mustang körde förbi mig imorse på yttre ringvägen, någon här? Citera
Pernolf cmc 558 September 9, 2008 Report September 9, 2008 mpg= Miles per gallon20 MPG motsvararar 1.18Liter per mil.http://www.convertworld.com/sv/branslef ... allon.html Citera
Ola.L September 10, 2008 Author Report September 10, 2008 Pernolf, jo jag vet. men blev rätt mycket enklare nu när det står i km:)Vart köper man 3M? Citera
Corvette September 10, 2008 Report September 10, 2008 Jo, det var häftigt! Tänkte dock mest på scoops över bakruterna.Någon som tonat sin bakruta?Snittet ligger just nu på strax över 1.1L/milen. Men den kommer dricka mer..Kommer inte ihåg vad det heter nu (är lite yrvaken). Men det var nåt i stil med "Avarge MPG". Min står på 20 nu. Vad står er på?på www.calmuscleparts.com finns jalusi för bakrutan för 265,95 USD Citera
Recommended Posts