Jump to content

Bankörning


Chili

Recommended Posts

Någon som provat Gotland Ring med sin Mustang? Funderar på att åka ner och prova (är själv Gotlänning och har en liten stuga knappt en mil från banan så det kanske är dags att besöka sina hemtrakter lite mer frekvent nu......)

Är det ok att köra där eller råder det total anarki och en massa japs som far runt i alla riktningar?

Finns det annars någon annan bana i Mälardalen?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har bara vart på en av denna klubbens banträffar, denna;

http://www.saab4fun.com/mustang/index.htm

Dock besöker jag STCS (Saab Turbo Club Sweden) banträffar, de har fyra fem per sommar. Hade vart kul att få se Mustanger på bana igen, kan ju tipsa om att Kinnekullering inte är så farligt dyr.

Hade vart kul att få jämnföra lite tider igen, på Gelleråsen var det inte så stor skillnad. :--

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hur är det med er som kör bana: krävs det ngn förarlicens?

Jag har sett att några bilsportförbund håller förarkurs för racinglicens, vars licens verkar ge bättre priser och fler körtillfällen på t ex Gotland Ring och andra banor.

Någon som är intresserad att gå någon sådan kurs? Skulle vara kul om det gick att ordna ngn gemensam aktivitet från klubben, det är ju alltid roligare om det är fler Mustanger på samma kurs :D

Link to comment
Share on other sites

är det track day så brukar det räcka med att ta en pröva på licens om ens det krävs...

licens kan jag rekommendera då är det bara att vifta med sin plastlapp och köra sen medan de andra står i kö för pröva på licenserna... :--

sedan kan mn ju diskutera hur bra mussen är för banan men kul e de iaf även om man inte e snabbast me den original... sjösjukepiller kan med vara bra om man inte tål att de gungar... :--:--

Link to comment
Share on other sites

sedan kan mn ju diskutera hur bra mussen är för banan men kul e de iaf även om man inte e snabbast me den original... sjösjukepiller kan med vara bra om man inte tål att de gungar... :--:--

Visst om man köpt sig en Mustang för att köra på bana så krävs det att man lägger in ett gäng med dollars..... har tänkt försöka hålla min bil så orginal som möjligt men som sagt det skulle vara kul att köra bana och gasa lite försiktigt på bana (lite roligare än att köra 110 varv i rondellen...)

Link to comment
Share on other sites

Banan prelimärbokad (2 prel datum) i början av nästa säsong. Blir vi bara 50 bilar eller fler så klarar vi oss straxt under 500:- per skalle för en hel Lördag (jämfört med dom 400:- som Gotland ring tog för nån timmes körning) Obs! endast "klubb körning" med "standardbilar"

Information kommer så vartefter på Vätterbygdens hemsida.

Edit: ska även diskutera med licens-instruktör om ev. medverkan/kostnad

www.lms.se

mvh/frasse

Link to comment
Share on other sites

Banan prelimärbokad (2 prel datum) i början av nästa säsong. Blir vi bara 50 bilar eller fler så klarar vi oss straxt under 500:- per skalle för en hel Lördag (jämfört med dom 400:- som Gotland ring tog för nån timmes körning) Obs! endast "klubb körning" med "standardbilar"

Information kommer så vartefter på Vätterbygdens hemsida.

Edit: ska även diskutera med licens-instruktör om ev. medverkan/kostnad

www.lms.se

mvh/frasse

vi kommer mer än gärna fast de blir väl som vanligt att tjejen gasar å jag får titta på... :cry:

Link to comment
Share on other sites

Som sagt jag återkommer med spikat datum . Den "skarpa" tävligskalendern spikas på riksnivå under November, sedan vet jag vilken av de två dagarna det bli (antingen mitten av Maj eller mitten av Juni)

Disclaimer: Eftersom detta blir ett helt självfinansierat evenemang krävs det att vi får ihop så många deltagare att det bär sig själv. Om inte, måste jag tyvärr avblåsa det hela någon månad innan.

Men ... Vi får hoppas på god anslutning. Anmälningsformulär kommer senare när jag vet det slutliga datumet.

mvh/frasse

Link to comment
Share on other sites

Om ni är sugna tidigare så kanske detta skulle kunna vara intressant?

http://www.kolsvams.com/start.php?lank= ... il_typ=nej

Jag har varit där och arbetat några år nu och det brukar funka bra. Största orosmålnet brukar dock vara vädret.

Verkar ju som om priset på Sveistad blir ett ganska regulgärt pris. 500:- spänn för en hel lördag verkar de flesta verkar rimligt.

Bana eller konkörning ... ge mig hintar om vad som ska planeras ...

/frasse

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det här komer att bli riktigt kul :D

Liten lagom bana där man inte kommer upp i allt för höga farter, bra för oss med lite äldre bilar :lol:

Lite hints:

¤ Instruktör som, i bil , kan visa hur man tar sej runt banan på bästa sätt, (Frasse, du har väl någon "på lut" ?)

¤Två klasser (har använts tidigare på Gelleråsen) "Prova på" och "Avancerat" med 15 min. körning vardera , bra att kyla bromsar en stund.

¤Vi borde hinna med konkörning o.s.v på en heldag också.

¤Partaj på kvällen ?

/Edeson

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...