Chili August 27, 2008 Report Share August 27, 2008 Någon som provat Gotland Ring med sin Mustang? Funderar på att åka ner och prova (är själv Gotlänning och har en liten stuga knappt en mil från banan så det kanske är dags att besöka sina hemtrakter lite mer frekvent nu......)Är det ok att köra där eller råder det total anarki och en massa japs som far runt i alla riktningar?Finns det annars någon annan bana i Mälardalen? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ August 27, 2008 Report Share August 27, 2008 Är det inte dags att mustangklubben ( kanske i sammarbete med någon annan klubb ) ordnar en dag på racerbanan för dom som vill testa sin bil.Något för våren 2009?Intresse? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chili August 27, 2008 Author Report Share August 27, 2008 Jag skulle absolut hoppa på ett sånt event, gillar bankörning skarpt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 August 27, 2008 Report Share August 27, 2008 Hej.Har stötts o blötts många gånger med samma resultat, få somvill åka och för dyr hyra, vi får se vad som händer nästa år. Det kanske kan bli en repris av Ponycar meet Gotland. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chili August 27, 2008 Author Report Share August 27, 2008 Visst är det väl så, men man kanske skulle kunna kolla intresset och göra ngn form av samaktivitet till någon bana? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 August 28, 2008 Report Share August 28, 2008 Har bara vart på en av denna klubbens banträffar, denna;http://www.saab4fun.com/mustang/index.htmDock besöker jag STCS (Saab Turbo Club Sweden) banträffar, de har fyra fem per sommar. Hade vart kul att få se Mustanger på bana igen, kan ju tipsa om att Kinnekullering inte är så farligt dyr. Hade vart kul att få jämnföra lite tider igen, på Gelleråsen var det inte så stor skillnad. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ August 29, 2008 Report Share August 29, 2008 Kinnekulle är Sveriges roligaste bana Teknisk och underhållande, inte hård mot bromsarna.Det enda negativa är avåkningszonerna som innehåller lite för mycket räcken..Bra val! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chili September 7, 2008 Author Report Share September 7, 2008 Hur är det med er som kör bana: krävs det ngn förarlicens?Jag har sett att några bilsportförbund håller förarkurs för racinglicens, vars licens verkar ge bättre priser och fler körtillfällen på t ex Gotland Ring och andra banor.Någon som är intresserad att gå någon sådan kurs? Skulle vara kul om det gick att ordna ngn gemensam aktivitet från klubben, det är ju alltid roligare om det är fler Mustanger på samma kurs Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corvette September 8, 2008 Report Share September 8, 2008 är det track day så brukar det räcka med att ta en pröva på licens om ens det krävs...licens kan jag rekommendera då är det bara att vifta med sin plastlapp och köra sen medan de andra står i kö för pröva på licenserna... sedan kan mn ju diskutera hur bra mussen är för banan men kul e de iaf även om man inte e snabbast me den original... sjösjukepiller kan med vara bra om man inte tål att de gungar... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björnis- CMC 185 September 8, 2008 Report Share September 8, 2008 Hej.Jag vet att på sommaren finns möjligheten att åka på Gotland ring för vanligt folk. Tisdagar har jag för mig att det är. Det är avgiftsbelagt dock. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chili September 8, 2008 Author Report Share September 8, 2008 sedan kan mn ju diskutera hur bra mussen är för banan men kul e de iaf även om man inte e snabbast me den original... sjösjukepiller kan med vara bra om man inte tål att de gungar... Visst om man köpt sig en Mustang för att köra på bana så krävs det att man lägger in ett gäng med dollars..... har tänkt försöka hålla min bil så orginal som möjligt men som sagt det skulle vara kul att köra bana och gasa lite försiktigt på bana (lite roligare än att köra 110 varv i rondellen...) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
frasse September 8, 2008 Report Share September 8, 2008 Jag håller på att undersöka möjlighet och kostnad att hyra Sveistad banan i Linköping www.lms.se en Lördag under nästa säsong. Återkommer med förslag så fort jag kan.mvh/frasse Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chili September 8, 2008 Author Report Share September 8, 2008 Toppen Gick in och kollade deras hemsida, och blev plötsligt jävligt sugen på att skaffa mig formel 3 -licens...... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
frasse September 8, 2008 Report Share September 8, 2008 Banan prelimärbokad (2 prel datum) i början av nästa säsong. Blir vi bara 50 bilar eller fler så klarar vi oss straxt under 500:- per skalle för en hel Lördag (jämfört med dom 400:- som Gotland ring tog för nån timmes körning) Obs! endast "klubb körning" med "standardbilar"Information kommer så vartefter på Vätterbygdens hemsida.Edit: ska även diskutera med licens-instruktör om ev. medverkan/kostnadwww.lms.se mvh/frasse Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chili September 8, 2008 Author Report Share September 8, 2008 Snyggt jobbat Frasse!!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
frasse September 8, 2008 Report Share September 8, 2008 Ja det är ju nästan "hemmabana" för stockholmarna Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fröberg September 8, 2008 Report Share September 8, 2008 Ett tips för er som vill köra på bana bli är att bli medlem i denna klubb:http://www.fmcs.nu/Ford Motorsport Club Swedens Dom har många roliga körningar på banor! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ September 8, 2008 Report Share September 8, 2008 Är med!Bra jobbat Frasse! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corvette September 9, 2008 Report Share September 9, 2008 Banan prelimärbokad (2 prel datum) i början av nästa säsong. Blir vi bara 50 bilar eller fler så klarar vi oss straxt under 500:- per skalle för en hel Lördag (jämfört med dom 400:- som Gotland ring tog för nån timmes körning) Obs! endast "klubb körning" med "standardbilar"Information kommer så vartefter på Vätterbygdens hemsida.Edit: ska även diskutera med licens-instruktör om ev. medverkan/kostnadwww.lms.se mvh/frassevi kommer mer än gärna fast de blir väl som vanligt att tjejen gasar å jag får titta på... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
frasse September 9, 2008 Report Share September 9, 2008 Som sagt jag återkommer med spikat datum . Den "skarpa" tävligskalendern spikas på riksnivå under November, sedan vet jag vilken av de två dagarna det bli (antingen mitten av Maj eller mitten av Juni)Disclaimer: Eftersom detta blir ett helt självfinansierat evenemang krävs det att vi får ihop så många deltagare att det bär sig själv. Om inte, måste jag tyvärr avblåsa det hela någon månad innan.Men ... Vi får hoppas på god anslutning. Anmälningsformulär kommer senare när jag vet det slutliga datumet.mvh/frasse Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herrgård September 11, 2008 Report Share September 11, 2008 Om ni är sugna tidigare så kanske detta skulle kunna vara intressant? http://www.kolsvams.com/start.php?lank= ... il_typ=nejJag har varit där och arbetat några år nu och det brukar funka bra. Största orosmålnet brukar dock vara vädret. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 September 11, 2008 Report Share September 11, 2008 Jag skall i vart fall till Kinnekulle på lördag. Iofs inte för att köra Ford men smiska lite bana lär det bli. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
frasse September 11, 2008 Report Share September 11, 2008 Om ni är sugna tidigare så kanske detta skulle kunna vara intressant? http://www.kolsvams.com/start.php?lank= ... il_typ=nejJag har varit där och arbetat några år nu och det brukar funka bra. Största orosmålnet brukar dock vara vädret.Verkar ju som om priset på Sveistad blir ett ganska regulgärt pris. 500:- spänn för en hel lördag verkar de flesta verkar rimligt.Bana eller konkörning ... ge mig hintar om vad som ska planeras .../frasse Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leffe N cmc712 September 27, 2008 Report Share September 27, 2008 Jag kommer garanterat och sliter lite på däcken... När det gäller själva arrangemanget så röstar jag för vanlig bankörning! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edeson September 27, 2008 Report Share September 27, 2008 Det här komer att bli riktigt kul Liten lagom bana där man inte kommer upp i allt för höga farter, bra för oss med lite äldre bilar Lite hints:¤ Instruktör som, i bil , kan visa hur man tar sej runt banan på bästa sätt, (Frasse, du har väl någon "på lut" ?)¤Två klasser (har använts tidigare på Gelleråsen) "Prova på" och "Avancerat" med 15 min. körning vardera , bra att kyla bromsar en stund.¤Vi borde hinna med konkörning o.s.v på en heldag också.¤Partaj på kvällen ?/Edeson Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts