Jump to content

FILM I VÄST SÖKER MUSTANG!


MrTurbo_1645

Recommended Posts

Vårt eget "Trollywood" här i Trollhättan söker tydligen en Mustang FB 65 - 66 för medverkan i film.

Kan alla som känner att de kan tänka sig att vara med skriva en rad i tråden rätt omgående?

Jag funderar annars på att helt enkelt öppna medlemsmatrikeln och delge dem de uppgifter de vill ha så kan de höra av sig till dem de är intresserade av, det kan ju handla om bilens färg osv med.... Är det okej att göra så?

Link to comment
Share on other sites

Uppgifterna i medlemsmartrikeln kan väl inte vara så känsliga att ett filmbolag inte får ta del av dem alltså?

Eftersom över 100 läst och inte haft invändningar så tolkar jag det som att jag kan låta dem ta del av innehållet och se om de finner vad de söker... 8)

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker inte det är OK att du lämnar ut ägaruppgifter om andra och speciellt inte om den som äger bilen inte vet om det.

I så fall ska du först kontakta ägaren och ägaren själv kan ta det beslutet.

Iochförsig inga hemligheter men bara min egen åsikt.

Det är ju lika enkelt få ägaruppgifter från VV

För övrigt kan väll filmbolaget själv ställa frågan till klubben eller här?

Tipsa dom om det istället eller har du fått provision?? ;)

Link to comment
Share on other sites

Har någon / några medlemmar någonsin slängt en medlemsmatrikel i pappersåtervinningen är den troligen läst av rätt många. Så att ett medlemsregister i pappersform är "skyddat" på något sätt är tokfel. Har själv jobbat på pappersbruk där returpapper togs emot och det gicks igenom noga efter bla porrtidningar, pengar och annat. Att en ilsket blå katalog skulle missas är föga troligt. :roll: Vad är det som är så hemligt? Allt den infon går ju att få tag på ändå...

Sedan kan jag säga att meningen med att sätta ut en förfrågan här skulle vara tämligen meningslös, det ser man ju bara på det GIGANTISKA gensvar mitt inlägg fick, de vill ha en bil rätt snart inte nästa år. :shock:

Vem vill ringa alla klubbens medlemmar och fråga om det är okej? Någon frivillig? Fråga här på forumet är väl det närmaste man kommer för att kontakta medlemmarna tycker jag.

Och nej jag är inte det minsta inblandad, vet inte ens vad för film, vad de begär av bilen eller om det ens förekommer någon ersättning. Fick bara frågan av en polare som jobbar på "Trollywood"...

Vad finns det mer för möjlighet? Att de kontaktar medlemsansvarig och denna i sin tur lämnar ut uppgifter? Att de vill ha med en mustang i en film är ju inget direkt farligt och hotande utan kul och en möjlighet att visa upp våra fina bilar.

Link to comment
Share on other sites

Ta det lugnt! :!:

Du behöver ju inte dra det till sin spets och överdriva.

Jag har aldrig sagt det skulle vara hemligt.

Jag svarade bara vad jag själv tyckte skulle vara mest juste!

Om du ändå gör som du vill varför frågar du :?:

Kan inte vara någon speciellt viktig film om de vill ha nått inom 24timmar! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag e lugn, lät kanske inte så.. :)

Klart jag frågar, detta är ju en möjlighet för en medlem att vara med i en svensk film och därmed kunna ge klubben lite "reklam" med. Det är ju en möjlighet alltså. 8)

Vi har alltså en emot och ca 1998 har inte uttalat sig. :--

Vill på inget sätt hamna i onåd med klubben heller, men som jag sa är det ju av en god anledning och till ett stort och seriöst projekt det skall användas.

Det är inom de närmaste dagarna som jag fattade det som, har troligen med väder och vind att göra. Jag skulle ju helt riktigt fått informationen tidigare. Trollywood (Fim i Väst) gör bara stora och seriösa filmer btw.

Kolla in detta, http://www.filmivast.se/vgrtemplates/Fi ... _8635.aspx

Link to comment
Share on other sites

Vårt eget "Trollywood" här i Trollhättan söker tydligen en Mustang FB 65 - 66 för medverkan i film.

Kan alla som känner att de kan tänka sig att vara med skriva en rad i tråden rätt omgående?

Jag funderar annars på att helt enkelt öppna medlemsmatrikeln och delge dem de uppgifter de vill ha så kan de höra av sig till dem de är intresserade av, det kan ju handla om bilens färg osv med.... Är det okej att göra så?

håller med Pelle här är det så viktigt för filmbolaget får de väl själva speca upp vad de söker för bil färg m.m. Efter det är det lättare för folket här att tipsa om bilar

Link to comment
Share on other sites

Att få svarar i den här tråden betyder inte att övriga som kikat på tråden samtycker.

Jag tycker inte att matrikeluppgifter ska spridas i onödan, om de vill hyra/låna en bil kan de ju annonsera och låta den eller de som har en bil som motsvarar önskemålen svara.

Link to comment
Share on other sites

Vårt eget "Trollywood" här i Trollhättan söker tydligen en Mustang FB 65 - 66 för medverkan i film.

Kan alla som känner att de kan tänka sig att vara med skriva en rad i tråden rätt omgående?

Jag funderar annars på att helt enkelt öppna medlemsmatrikeln och delge dem de uppgifter de vill ha så kan de höra av sig till dem de är intresserade av, det kan ju handla om bilens färg osv med.... Är det okej att göra så?

håller med Pelle här är det så viktigt för filmbolaget får de väl själva speca upp vad de söker för bil färg m.m. Efter det är det lättare för folket här att tipsa om bilar[/quote:b64vorr7]

Japp, och egentligen är det bara att köpa ett uttag från bilregistret. Men för min del skulle det vara ok att lämna ut boken.

Jag kan också ställa upp om dem ändrar sina krav ;)

Link to comment
Share on other sites

Viktigt innan man erbjuder sig är att kontrollera villkoren noga.

Har tyvärr dåliga erfarenheter pga att för några år sen fick styrelsen i Jeepklubben (har ett förflutet som kassör där..)en förfrågan från ett filmbolag om att de behövde några Wranglers till en filminspelning. Förfrågan kom dessutom via Jeep Sverige, skitkul tyckte några stycken och ställde upp.

De som erbjöd sig att delta fick för det första inte köra själva utan bilarna lånades ut. En av bilarna blev skadad då dom antagligen hade backat in i en lastkaj eller liknande. Trots att Jeep Sverige hade stått som "garant" så tog det nästan 9månader innan skadan reglerades slutgiltligt...

Link to comment
Share on other sites

Hejsan

Hägst tveksamt att lämna ut medlemsuppgifter på det viset.

Vad säger föreningens stadgar? Är inte medlemsinformationen skyddad.

Det skulle förvåna mig mycket om någon utomstående plockar matrikeln ur tidningsåtervinningen och sätter sig och läser den.

Nöjer dom sig med en 66a cab så kanske jag kan ställa upp. Be dem i så fall kontakta mig via privatmess här.

Mvh

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Vårt eget "Trollywood" här i Trollhättan söker tydligen en Mustang FB 65 - 66 för medverkan i film.

Kan alla som känner att de kan tänka sig att vara med skriva en rad i tråden rätt omgående?

Jag funderar annars på att helt enkelt öppna medlemsmatrikeln och delge dem de uppgifter de vill ha så kan de höra av sig till dem de är intresserade av, det kan ju handla om bilens färg osv med.... Är det okej att göra så?

håller med Pelle här är det så viktigt för filmbolaget får de väl själva speca upp vad de söker för bil färg m.m. Efter det är det lättare för folket här att tipsa om bilar[/quote:11pdc8gz]

Japp, och egentligen är det bara att köpa ett uttag från bilregistret. Men för min del skulle det vara ok att lämna ut boken.

Jag kan också ställa upp om dem ändrar sina krav ;)[/quote:11pdc8gz]

Hade också gärna ställt upp om de ville haft en röd HT... :--

Viktigt innan man erbjuder sig är att kontrollera villkoren noga.

Har tyvärr dåliga erfarenheter pga att för några år sen fick styrelsen i Jeepklubben (har ett förflutet som kassör där..)en förfrågan från ett filmbolag om att de behövde några Wranglers till en filminspelning. Förfrågan kom dessutom via Jeep Sverige, skitkul tyckte några stycken och ställde upp.

De som erbjöd sig att delta fick för det första inte köra själva utan bilarna lånades ut. En av bilarna blev skadad då dom antagligen hade backat in i en lastkaj eller liknande. Trots att Jeep Sverige hade stått som "garant" så tog det nästan 9månader innan skadan reglerades slutgiltligt...

Oj, det där var inget trevligt. Okej, nu vet jag inte hur detta skall utföras men det får ju helt klart kollas upp innan. Tar för givet att ägaren till bilen kommer ha full insyn i vad som är planerat. Vet att en kille här istan medverkade med sin cadillac i en film i somras, han hade inga klagomål på hur de agerat i vart fall.. :)

Link to comment
Share on other sites

Hejsan

Hägst tveksamt att lämna ut medlemsuppgifter på det viset.

Vad säger föreningens stadgar? Är inte medlemsinformationen skyddad.

Det skulle förvåna mig mycket om någon utomstående plockar matrikeln ur tidningsåtervinningen och sätter sig och läser den.

Nöjer dom sig med en 66a cab så kanske jag kan ställa upp. Be dem i så fall kontakta mig via privatmess här.

Mvh

Thomas

Ja det e ju frågan hur reglerna är. Det är ju som sagt inga hemliga uppgifter, vad skulle vara så känsligt? Ang återvinning skall inget förvåna dig, det snokas och läses allt som hittas. Frågan är vad det spelar för roll, samma info kan fås från vägverket.

De kommer inte regga en profil på ett forum för att få tag på en mustang, det är inget litet hobbyföretag det handlar om, de omsatte iofs "bara" 85 miljoner förra året, så det kan ju inte jämnföras med riktiga Hollywood. :--

De ligger dock bakom många stora filmer de senaste åren...

Bland de mest kända filmerna märks till exempel: Fucking Åmål, Jalla! Jalla!, Tillsammans, Livvakterna, Tsatsiki, morsan och polisen, Kopps, Miffo, Om jag vänder mig om, Masjävlar, Zozo och en rad internationella samproduktioner som exempelvis Lars von Triers Dancer in the dark, Dogville och Manderlay.
Link to comment
Share on other sites

Ja det e ju frågan hur reglerna är. Det är ju som sagt inga hemliga uppgifter, vad skulle vara så känsligt?

Det handlar inte om vad som är hemligt eller känsligt i detta enskilda fallet. Det handlar till att börja med vad stadgarna och eventuella lagar säger (beroende på hur uppgifter samlats in, lagras och vidarebefodras), sedan handlar det också om medlemmarnas förtroende för klubben och till sist om de enskilda medlemmarnas integritet.

Det handlar om att dela ut medlemsinformation till kommersiella intressen!

Var rädd om medlemmarna och deras integritet. Annonsera gärna om häftiga grejer och tillfällen, men dela inte ut medlemsregistret hux-flux.

Mvh

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Är det ingen styrelsemedlem som läser forumet? Vi kanske måste väcka en

och annan i styrelsen om att ibland kolla vad som diskuteras på forumet.

Jag skickar ett e-post med länken till denna tråd till ordförande så får vi se.

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Är det ingen styrelsemedlem som läser forumet? Vi kanske måste väcka en

och annan i styrelsen om att ibland kolla vad som diskuteras på forumet.

Jag skickar ett e-post med länken till denna tråd till ordförande så får vi se.

Mvh.

Jag fick intrycket att frågan ställdes av en representant för föreningen, men så kanske inte var fallet.

Link to comment
Share on other sites

Annonsera gärna om häftiga grejer och tillfällen, men dela inte ut medlemsregistret hux-flux.

Mvh Thomas

Hum, "hux-flux"? Förklara gärna det där. Verkar som du tror jag skall ställa mig utanför ICA och dela ut kopior. :P

Frågan ställdes för att bringa klarhet i detta, annars hade jag ju inte ens brytt mig om att ta upp ämnet. Om killen / tjejen som fått i uppdrag att söka bilen glanar igenom registret ihopp om att finna något av intresse och ev ringer någon / några av medlemmarna inkräktar ju inte på någons integritet. Säg "Nej tack" och sedan är det färdigt. Hade det vart skillnad mot om jag som medlem ringer och frågar om jag får komma och ta kort på bilen? :roll: Tro inget annat än att jag skulle ha tillbaka martrikeln efteråt.

Det är fortfarande samma saker som vägverket kan bistå med, begriper inte varför det skulle vara känsligt faktiskt. Men som sagt, det är ju bra att det tas upp och kanske bringas lite klarhet i. Jag ignorerar ju inte era åsikter och de fakta som framkommer på något sätt...

Link to comment
Share on other sites

Bättre de skriver en annons o slänger upp på nitroz, blocket, här o.s.v.

Sedan hör den som är intresserad av sig.

Jag skulle bli sned om någon ringde upp mig o tjata p.g.a en lista de "fått från mustangklubben"

möjligt lite off topic men iaf.

Det är en "komplett" lista.

En t.ex kopierad/scannad lista i "dataform" kan spridas hur fort som helst..

Gammalt hederligt papper tar längre tid o sprids aldrig i samma omfattning.

Varför är det inte jättelätt att hitta sveriges samtliga regnr

till polisens civilbilar fast det är offentligt?

Visst är det inte speciellt omöjligt att få tag på denna.

Men det är enligt mina principer fel att lämna ut den.

Link to comment
Share on other sites

Verkar som du tror jag skall ställa mig utanför ICA och dela ut kopior. :P

Ingen större skillnad, det skulle till och med kunna anses mindre olämpligt att göra så.

Hade det vart skillnad mot om jag som medlem ringer och frågar om jag får komma och ta kort på bilen? :roll:

Ja, stor skillnad!

Det är fortfarande samma saker som vägverket kan bistå med,

Om vägverket så enkelt och smidigt kan bistå med precis det som Film i Väst behöver, varför hänvisar du dem inte bara dit, så är hela saken ur världen! Du hade inte ens behövt oroa dig över vad andra tycker.

En annan enkel variant är att Film i Väst blir medlem i klubben, det är det minsta dom kan göra om dom nu vill hjälp av förening och medlemmar.

Link to comment
Share on other sites

Verkar som du tror jag skall ställa mig utanför ICA och dela ut kopior. :P

Ingen större skillnad, det skulle till och med kunna anses mindre olämpligt att göra så.

Ha ha, det där var inte ett helt seriöst svar hoppas jag.

Hade det vart skillnad mot om jag som medlem ringer och frågar om jag får komma och ta kort på bilen? :roll:

Ja, stor skillnad!

Oavsett vad jag skulle ha bilderna till?

Det är fortfarande samma saker som vägverket kan bistå med,

Om vägverket så enkelt och smidigt kan bistå med precis det som Film i Väst behöver, varför hänvisar du dem inte bara dit, så är hela saken ur världen! Du hade inte ens behövt oroa dig över vad andra tycker.

En annan enkel variant är att Film i Väst blir medlem i klubben, det är det minsta dom kan göra om dom nu vill hjälp av förening och medlemmar.

Tror du de kryper på knä för att få en bil från klubben? Det spelar dem nog ingen roll, jag tyckte mest det vore kul om någon i klubben fick vara med. :roll:

Edit; Jag skrev om inlägget lite då jag kanske formulerat mig på ett sätt som kunde missförstås. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag har berättat om Film Väst för en bekant som äger aktuell modell m m som de söker till filminspelning så får se vad händer.

Jag hade inte gillat att nån *utomstående* som fått info från nåt håll som inte är lämplig hör av sig och frågar om att få använda min bil till inspelning. Bättre de annonserar efter en bil istället för det finns ju även Mustang-ägare som inte är med i klubben.

Nog om detta, ut och kör med bilarna i fina vädret som Fröberg säger! ;) Sen är det för sent.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...