Jump to content

Tyck till om Klubbtidningen MUSTANG FORUM, 3an kom idag.


Lars Oscarsson cmc383

Klubbtidningen är  

61 members have voted

  1. 1. Klubbtidningen är



Recommended Posts

JAG cmc383 har själv tagit detta beslut att fråga er,

jag är förståss JÄTTENÖJD :shock: med tidningen

MEN. :?

Vad och hur tycker du om klubbtidningen. :roll:

Jag skriver en del i tidningen, tror att tidningen förr

hadde lite mer inslag om renoveringar mm, saknar

ni (VI) sådant. :roll:

Är svaret ja, då kastar vi tillbaka bollen, skicka in

det ni gör till vår tidning eller till någon reporter. 8)

Vi vet att det pågår massor i garagen, att bar göra

inlägg på data Forum är ok, fast det är 2008 sitter

inte alla framför datan. :shock:

Jag tror inte jag ljuger om 50% aldrig har annat

än tidningen, hoppas ni som orkar och har lite koll

kanske kan bidra med lite runt det ni gör. 8)

Tror att det kan vara dags för lite mek fakta igen

i vår fantastiskt fina klubbtidning MUSTANGFORUM. 8)8)

Vi får absolut inte glömma att ge CMC 1 Tord Jönsson

mycke beröm för allt arbete han lägger ner på sin fritid

för att vi skall ha, Sveriges bästa klubbtidning att

gotta oss i. 8)8)8)8)8)8)

Link to comment
Share on other sites

Om det blir mer mek, blir det mindre av något annat då?

Fråga ett barn om det vill ha mer godis... ...

Man glömmer lätt att det kan bli på bekostnad av något annat.

Om jag förstått saken rätt kommer jag att få hela årets tidningsskörd i november... :)

Hejsvejs

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Personligen tyckte jag att nummer 3/08 var perfekt, då den koncentrerade sig på säsongen som varit och vi ju vet av erfarenhet att medlemmarna kastar sig över tidningen för att se om just deras bil kom med i tidningen. Detta tillsammans med ett renoveringsreportage samt lite blickar på kommande modell fick i.a.f. mig att sträckläsa till sista sidan. Visst kan det vara kul och intressant med renoverings och mekartip, men samtidigt finns ju detta i överflöd t.ex. i "Mustang Monthly"

Garagereportage däremot är alltid lika spännande, då möjligheten att under kommande säsong få se ev. resultat är stor på någon av träffarna.

Jag tyckte det var kul att så många regioner skickat in så mycket underlag till Tord, hoppas verkligen att det håller i sig även under vintern :)

På väg ner till "End of Summer" i Borås träffade vi en tjej på macken i Jönköping, som beundrande kollade in Pelle Almqvists bil (Pelle snodde ju senare under dagen hem det fina ICA priset för snyggaste bil). Det visade sig vara en person som anordnar bilutställningar och bilevent. Av den anledningen gav jag henne ett exemplar av MF 2/08 ... varvid hon entusiastiskt utbrast - VEM har gjort den här JÄTTEFINA tidningen?

Och då kunde jag ju (inte utan lite stolthet) berätta att, - Den har vår medlem nr1 och förre ordförande gjort.

Ett stort tack Tord för det nedlagda arbetet, hoppas du orkar med ett tag till.

mvh/frasse

Vätterbygden

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker tidningen är väldigt bra och håller hög kvalité. Om man jämför med en del andra klubbtidningar är den utmärkande bra.

Det är väl alltid intressant med mek och garagereportage, det blir mer klubbpersonligt då. Det här med tillverkningspecifikationer har väl varenda klubbmedlem i bokform på ett eller annat sätt.

Vi kan ju önska oss hur mycket som helst men någon ska ju skriva det också. Som någon annan också noterade så kan man hoppas att det ena inte utesluter det andra.

Link to comment
Share on other sites

Tidningen är mycket bra. :D:D Fler mekreportage vore kul. Visst finns det

i andra tidningar. Men det är roligare med bidrag från våra medlemmar.

En uppskattad sida är den med nya medlemmar. Kolla bara hur många fler vi

blir för varje nummer. Nu faller väl några bort också, men vi blir bara fler

och fler. :D:D Jag upptäckte t.ex. att vi fått en ny medlem i min region som

jag inte kände till. Jörgen Andersson, Tavelsjö. Ska ringa honom nån kväll och

snacka lite.

Ett tips om ni har bilder från era garage, eller renoveringar, skicka dom till Tord

och ring honom och berätta. Om ni nu inte vill skriva själva. (Hoppas det är OK, Tord, :oops: )

Link to comment
Share on other sites

Håller med om att tidningen håller högsta klass när det gäller kvaliten!

Undrar om någon annan klubb har lika fin?

Att ha fler reportage om "how to" är nog det man bör sträva emot absolut!!

Det kräver mer arbete vilket jag inte tror man klarar annat än om medlemmar skickar in sina bidrag.

Bra exempel i detta nummer med "coke89" och hans 69 Mustang där han skickat in bilder och text.

Bra! Fler bör göra så!

I tidningen tycker jag ni bör uppmana medlemmar om att skicka in sina egna "alster" !

Har ni prövat?

Som den är nu med bilder från lite olika träffar är kul att se ibland men börjar nu bli riktigt tjatigt när man vart med ett par år.

Dessutom börjar det bli samma bilar som ständigt återkommer på bild.

För egen del tar det ca 2min att bläddra igenom tidningen i de nummer då

det är mycket träff reportage.

Dom är jag less på.

"Skriv nått själv då om du är så jävla bra!! " kanske man nu får till svar! :D

Hmm ja kanske det!! :--

Link to comment
Share on other sites

Nej då Pelle, inga problem, tycker som du. ;)

Ris o ros är något som vi måste ta, repotage bidrag,

det står i böjan av tidningen, Redaktionen sid 5. :)

Regionsvärdar och alla i klubben som vill ge sina bidrag,

är det samma Mustanger som kommer igen. :roll:

Uppfattar mer att det är en mindre % Mustanger som är

stadigt återkomande, kanske för att Mustangernas ägare

(medlemmar) tycker det är kul att vara med på våra träffar,

dom kanske vill träffas mer än 1 gång under sommaren. 8)

Vi har ju några medlems Mustanger som sticker ut, så det är

kanske därför man upplever att det är samma hela tiden :shock:

Fortsätt att tycka, skriv gärna ner det ni håller på

med eller det ni gjort, ta bilder skicka dessa s.k. anteckningar

till någon redaktör eller direkt till redaktionen, här kan vi

sedan tillsammans göra ert reportage klart. 8)8););)

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att tidningen är riktigt bra :D Jag måste säga att jag gillar träffreportagen och regionernas "rapportering" över deras events (gör att man blir sugen att ta sig utanför sin egen region också...).

Som någon skrev så är det många som inte nyttjar internet utan enbart läser "analog" information. Det är viktigt att komma ihåg detta då det idag är väldigt lätt att hänvisa till forum etc. Det är ju inte forumet som är klubben utan forumet är ju bara en "option" (som dessutom är öppet för allmänheten). Antalet forumsmedlemmar stämmer sällan överens med faktiskt antal aktiva forumsdeltagare (man kan ju ta ut statistik från forumet där man ser hur många som varit inloggade under senaste 12månaders period och hur många av dom som har skrivit ngt...)

Så ur föreningssynpunkt så behövs tidningen också för att få ut medlemsinformation till medlemmarna.

Absolut så är jag för "garagereportage" och tekniska-/mektips, men det kräver ju att någon vill skicka in nåt också och det ligger ju på oss medlemmar att hjälpa till med det...

Link to comment
Share on other sites

Intressant att följa den här tråden. Jag får väl räkna mig till en av dem som åtminstone ibland bidrar med artiklar till tidningen. Jag tror inte att den skulle fungera om det bara vore träffreportage även om det har visat sig vara uppskattat också, många tycker det är kul att se sin bil på bild i tidningen. Men det är inte lätt att skriva ett reportage om Power Meet i Hässleholm för fjärde året i rad, det finns inte hur mycket att skriva om från en och samma träff och då får det bli bilderna som får dominera.

Men jag har även försökt bidra med lite mera varierat innehållet också, nu i senaste numret om Mustanger på 70-talet. (sidan 48-50) Andra reportage har varit:

- Mustanger på Oldtimer Grand Prix på Nurburgring

- Historien om Boss 429

- Om Jocke Kristoffersson som kör dragracing på MECA Raceway i Malmö

Är denna typ av artiklar intressanta eller ses det bara som "utfyllnad"? Det skulle vara intressant att veta vad ni tycker eftersom det tar rätt mycket tid att producera den här typen av artiklar.

När det gäller teknikartiklar är jag inte rätt person att skriva om det. Jag tror också att det måste bli fler medlemmar som hjälper till med material til tidningen bland annat med teknikartiklar om det nu är det som vi vill ha mera av

These were words uttered by President John F. Kennedy

"...ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country."

Eller:

Fråga inte vad Mustangklubben kan göra för dig, fråga vad du kan göra för Mustangklubben :-)

Klubben och tidningen blir inte bättre än vad vi tillsammans gör den till :D

Link to comment
Share on other sites

.

Men jag har även försökt bidra med lite mera varierat innehållet också, nu i senaste numret om Mustanger på 70-talet. (sidan 48-50) Andra reportage har varit:

- Mustanger på Oldtimer Grand Prix på Nurburgring

- Historien om Boss 429

- Om Jocke Kristoffersson som kör dragracing på MECA Raceway i Malmö

Är denna typ av artiklar intressanta eller ses det bara som "utfyllnad"? Det skulle vara intressant att veta vad ni tycker eftersom det tar rätt mycket tid att producera den här typen av artiklar.

Jag tycker att ett varierat innehåll är väldigt intressant, det var kul att se bilderna från 70-talet i senaste numret. Reportage från träffar i all ära, men dom tenderar ju att bli rätt lika från år till år, som du var inne på Mats.

Link to comment
Share on other sites

Det måste vara svårt. Att ha rätt balansgång. Med att göra reportage och meetings, och mek. Men jag saknar lite mera mek. Men viktigt att det inte tar övertag. Tycker den håller hög nivå som den är. Har inte sett någon som är bättre. Och visst går allt att förbättra. Men det finss många viljor att räkna med. Så det är ingen lätt uppgift att göra alla till lags.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Ser i röstningen att det är stor procent som vill ha mer av

mek, lägger en följdfråga, är ni intresserade av att vi

i tidningen tar upp sådant som tidigare varit i tidningen

när det gäller mek. 8)8)

Vi har ju ökat våra medlemar, många av dessa har säkert

missat en del, dvs repris på äldre mektips som publicerat. :?:

Link to comment
Share on other sites

Hej

jag är redaktör för SSRAs medlemstidning och den funkar/görs med ett annat stuk.

Tycker tidningen har bra kvalité och som redaktör (för SRB) håller jag med om att det kan vara svårt att "köra repotage BPM tionde året i rad". Man tappar lätt intresse/focus. Som ett annat inlägg skrev.

Ett tips jag kan ge som vi kör i SSRA är att använda intressanta artiklar/trådar i FORUMET, bara att tanka ner och vips så kan man ha (med lite redigeringar) en intressant tekniktråd..eller historia...eller??

/MM :D

CMC 953

Ps. Nyfiken på hur SRB ser ut? Kolla här: http://www.ssra.org/start/index.php?opt ... &Itemid=87 Ds.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...