Jump to content

Recommended Posts

VARNING!!!!!

GT-shipping i Helsingborg är det sämsta företag jag någonsin har haft med att göra.Strul med papper,strul med leveranstider,strul med pengar(endast då man själv ska ha tillbaka)strul med ta mig fan allt!!!! Välj om möjligt annat fraktbolag. :evil:

Grattis!!! Förutom en lång o tråkig historia med bilen han tog hit till mig i våras så kan jag dra det senaste problemet med dom.

Den 19dec 07 fick han i uppdrag att frakta hit en vinge.Nu efter snart 10 mån har han inte lyckats få hit den.Erkänner nu efter många om o men att den har kommit bort, men någon ersättning vad är det?

Vid ett tidigare tillfälle fick han i uppdrag att ta hit ett flaklock,lovade att det skulle ta 6veckor det tog 7månader.Alla kan få problem,men jag tycker att man kan se ett mönster.////Jens

Hejsan

Jag kollade GT shipping i somras när jag skulle ha hem min mustang och fick intrycket att det är ett enmans-källarbolag.

Sådana brukar funka bra när allt funkar som det ska, och inte alls när något strular, vilket redan har bekräftats här i tråden ;) Han som driver det är väl aktiv här på forumet (eller har varit i alla fall).

På hemsidan står att de fraktar till Göteborg, men när jag frågade i juli var det bara helsingborg som gällde.

Så jag valde Infra-nordic istället, väl etablerat shipping-bolag som svarar i telefon på vanlig kontorstid ;) dessutom billigare! Dom tog dessutom hand om förtullning och hela faderullan. Bara hämta bilen, tuta å köra :)

Jag misstänker att tullen aldrig ens såg containern bilen kom i, förtullningen gick lite väl fort och smidigt för det, min gissning är att endast pappren gick tur och retur.

Prisjömförelse för min frakt Mustang-66,

Massachusetts -> Helsingborg/Göteborg

Inland usa, infranordic $450, GT shipping $600

sjötransport, infranordic $1550, GT shipping $2100!!!!

$700 över att köpa blyersättningsmedel för, inte fy skam :D

Därtill var GT ganska mycket dyrare på avgifterna på den svenska sidan också.

Hejsvejs

Thomas

Gäller det bilar som skall skeppas från Nordvästra USA typ New York, har jag en kontakt där. Han skeppar runt 50 containers varje år till Sverige, och de lastar själva bilarna på deras place för att inga strulpellar i hamnarna skall förstöra bilarna. Sedan sköter tullexperten i G-borg resten när de kommer hit. Han åkte också och tittade på bilen och betalade säljaren cash. Bra om man handlar på ebay. Men det gäller bara bilar i området.

Har en kompis som tog hem en Camaro via GT shipping.

Fick en liten lackskada på huven någonstans på vägen men det ville dom inte befatta sig med. Ett tag kunde dom inte precisera var bilen befann sig på vägen hit från USA, blev lovad bil innan midsommar kom i augusti.

Tog hem en Mustang -01 med hjälp at GT Shipping för två år sedan ungefär, allt funkade bra då tyckte jag, men hade också lackskada på huven dock...

Men nu i sommras när jag tog hem 05:an så använde jag mig av Nordtrafik, gick riktigt snabbt och smidigt från New York, tog bara lite över 3 veckor så va bilen hemma. Billigare än GT-shipping också.

Jag har fortfarande efter 1.5 år inte sett till vare sig dekra intyg eller mina reservnycklar till bilen. Däremot så har dom en bra försäkringspolicy som inte är kopplad till vad man har betalt för bilen utan vad man anser att bilen är värd.

• 4 months later...

Lycka till, det finns inget värre än företag som lovar stort och sen håller smått!!

Själv använde jag Kvicks Import i Falun.

Kanontrevliga. Bra service. Tullar själva. Petiga med vilka hamnar och företag som dom låter lasta !!

Å andra sidan hade nån i alla fall ställt en stor-sko på vårt tak... men det blev det inte skadat av....

Tid kan det alltid ta. Kan komma orkaner eller bli strul med nån annans papper, så containers inte fylls...

Så dom som lovar 3 veckors leverans kan vara ute på hal is...

10 veckor är kanske bättre att lova...

• 3 weeks later...

2 dagar innan vi ska ses i rätten så hör han av sig.

"Du har rätt,jag har hittat papperna och räknat på det och du ska ha tillbaka mer pengar,och ditt paket har också dykt upp."Två timmar senare finns pengarna på mitt konto.Är det inte lustigt, 2dagar innan Tinget så ordnar sig allt!? :lol:

• 1 year later...