Jump to content

Recommended Posts

Posted

Funderar på att köpa en varvräknare i stil med länken nedan till min -67:a

http://www.autometer.com/cat_gaugedetai ... 604&sid=13

Någon som har erfarenhet av dessa? Kostar ca 1500:- hos Hansen.

Finns det vettigare alternativ?

Funderar på att montera den på instrumentbrädan på den försänkta delen i mitten. Om man orkar kanske det t.o.m går att göra ett fäste på undersidan av "högtalargallret" och skruva fast den genom hålen med typ 4st m3 så slipper man göra hål i brädan...? Går kanske sätta den på rattstången oxå men jag tycker den kommer lite lågt då.

Har ni några bilder på era / andras installationer vore det kul att se.

Skulle också vilja veta vilka olika varianter det finns på frontspoilers till -67/68 samt var man får tag på dom.

Posted

"Autometer" är inget att klaga på om man vill ha den kvalitén.

Har själv använt liknande utan krusiduller.

Just nu har jag konkurrent fabrikat "Autogage" som kostar hälften av Autometer

atm-2301_w.jpg

Min är inte kromad eftersom det inte passar så bra i 69

Haft i 4år utan krångel

Inte så bra bild men så här ser den ut. På 69 finns inte så mycket alternativ utan att göra större ingrepp på instrumentbrädan.

• 2 weeks later...
Posted

Skulle också vilja veta vilka olika varianter det finns på frontspoilers till -67/68 samt var man får tag på dom.

Spoiler kan du hitta här i Sverige

ring gärna och prata med dem men var beredd på ett långt samtal ;)

Han är för övrigt mustangmedlem köpte min spoiler av honom (anders)

mycket bra passform men man får "putsa" till den själv samt lacka den

http://www.rpglasfiber.com/

Posted
"Autometer" är inget att klaga på om man vill ha den kvalitén.

Har själv använt liknande utan krusiduller.

Just nu har jag konkurrent fabrikat "Autogage" som kostar hälften av Autometer

quote]

Autogage är ingen konkurrent till Autometer, utan deras lågbudgetmärke. Om du tittar efter så står det nog tom Autogage by Autometer i mätaren. Tror bl.a. Micro säljer dem här hemma.

mvh

Jocke

Posted

Är den lätt att montera? Vilken variant tog du? ( 6 el. 8´varv)/ :--

Jag tog 6000-varvsmodellen. Med otrimmad motor varvar man sällan över 4000 varv.

För att montera den får man ta loss instrumentpanelen och skruva bort täcklocket (där klockan kan monteras) och skruva dit varvräknaren istället. Sedan tror jag det var lite kabeldragning som var tvungen att göras, en kabel var tvungen att dras från tändspolen och in till varvräknaren exempelvis. Det behövdes ingen extra instrumentbelysning, varvräknaren belyses av "den vanliga" instrumentbelysningen.

Det är ett tag sedan jag monterade varvräknaren, men som jag minns det var det inga större svårigheter, allt passade perfekt.

• 2 weeks later...
Posted

Är den lätt att montera? Vilken variant tog du? ( 6 el. 8´varv)/ :--

Jag tog 6000-varvsmodellen. Med otrimmad motor varvar man sällan över 4000 varv.

För att montera den får man ta loss instrumentpanelen och skruva bort täcklocket (där klockan kan monteras) och skruva dit varvräknaren istället. Sedan tror jag det var lite kabeldragning som var tvungen att göras, en kabel var tvungen att dras från tändspolen och in till varvräknaren exempelvis. Det behövdes ingen extra instrumentbelysning, varvräknaren belyses av "den vanliga" instrumentbelysningen.

Det är ett tag sedan jag monterade varvräknaren, men som jag minns det var det inga större svårigheter, allt passade perfekt.

Den såg ju jättefin ut! En klart tänkbar räknare som passade in bra i originalpanelen och som dessutom är bolt-on! :)