Jump to content

Hur förklarar man?


Djin

Recommended Posts

Hur förklarar man för sin flickvän motivet med att köpa en 67a Mustang och inte en ny Mazda 2a? :(
Ja du kan ju inte säga att mussen drar till sig mera brudar precis, säg att den drar mindre soppa, billigare att försäkra samt att den är mycket mycket miljövänligare..... :twisted::twisted: :twisted:Eller så är du man nog att säga, Hörru gumman vem är det som betalar för bilen........Farligt men sant.. :shock::shock::shock:
Link to comment
Share on other sites

pineman: Njaa...jag tror inte hon går på det. :P

Men jag sa att det är mina pengar och att jag göra som jag vill. Tur att vi bor i två olika städer 60 mil från varan och pratade i telefon. annars hade nog stekpannan åkt fram. :P

Daniel: ja, men då kommer det här med rost och bara gubbar som kör, etc etc. :P

Svedis: Det är iofs ett rätt bra argument. Tyvär är hon inte så bilintresserad.

Link to comment
Share on other sites

Säg att hon kommer gilla känslan av att åka i Mustang jämnfört med vanlig bil för det går inte att beskrivas. Efter första turen, lär hon vilja åka med fler gånger. ;)

för att inte tala om hur glad hon blir när ni varit på några av våra trevliga träffar!!!! Sätt henne vid datorn och visa lite bilder från träffarna!

Link to comment
Share on other sites

Efter första turen, lär hon vilja åka med fler gånger. ;)

Eller så blir det som med mina tjejer(sambo+dotter); dom VILL inte åka med ! :P Hur skönt som helst, min alldeles egna lilla fristad :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Tja, en grabb kan vara otrogen på fler än ett sätt, en Mustang är mycket bättre än alternativen...

Mustangen kommer att ta dig de 60 milen till henne på bråkdelen av tiden mazdan gör det, och mycket oftare...

Link to comment
Share on other sites

Precis som Lente skriver. vet om då jag hade min Regionchef i stockholm var meningslöst och fråga innan man köpte något var lättare att ta smällen efter :D Skulle hon opponera sig så finns ju klassikerna Röda rosor :D

eller vitt vin o räkor ;)

Funkar visst med hundar oxå :?

Link to comment
Share on other sites

Eller gör som jag, tjata, handla, tjata, handla. :roll:

Jag satt på jobbet och kollade hur många fordon jag ägt sen jag fick körkort 1991.

Ca 77 st, varav dessa var: 3 bussar, 6 hojjar, 5 husvagnar och 3 släp. Resten bilar. Trixet är att få dom små liven att tro att just vi behöver den bilen 8) . Vi blev tillsammans 1995 och nu är hon helt avtrubbad :--. Svaret brukar bli"köp vad du vill" och en djup suck ;)

Link to comment
Share on other sites

Precis som Lente skriver. vet om då jag hade min Regionchef i stockholm var meningslöst och fråga innan man köpte något var lättare att ta smällen efter :D Skulle hon opponera sig så finns ju klassikerna Röda rosor :D

eller vitt vin o räkor ;)

Funkar visst med hundar oxå :?[/quote:2958w5m0]

Jo, nog för att hundarna glatt slickar i sig vinet och räkorna, men rosorna tuggar dom mest bara sönder och sen tjuter dom när dom träffar en törn, så de e mest bara bortkastat ;)

Link to comment
Share on other sites

Precis som Lente skriver. vet om då jag hade min Regionchef i stockholm var meningslöst och fråga innan man köpte något var lättare att ta smällen efter :D Skulle hon opponera sig så finns ju klassikerna Röda rosor :D

eller vitt vin o räkor ;)

Funkar visst med hundar oxå :?[/quote:2p98wsmj]

Sant Pelle

men det är ett betydligt dyrare sätt ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja vi får se hur det blir nu.

Måste hitta en som känns rätt också.

En vanliga fråga som kommer upp är: "Vad ska du ha den till?"

och att svara "Köra med?" duger tydligen inte så bra. :P

Link to comment
Share on other sites

Efter första turen, lär hon vilja åka med fler gånger. ;)

Eller så blir det som med mina tjejer(sambo+dotter); dom VILL inte åka med ! :P Hur skönt som helst, min alldeles egna lilla fristad :twisted:

tur man e singel då, så man kan proppa bilen full me brudar som vill åka med.

Det hade ju inte gått om man hade en flickvänn :P

Link to comment
Share on other sites

Ja vi får se hur det blir nu.

Måste hitta en som känns rätt också.

En vanliga fråga som kommer upp är: "Vad ska du ha den till?"

och att svara "Köra med?" duger tydligen inte så bra. :P

"Lägga min lediga tid med dig och min andra pärla i garaget i stället för att gå ut på Statt på onsdagkvällarna med polarna!!"

Link to comment
Share on other sites

Hmm,

Valja mellan tjej och bil. Min polare sade for ca 25 ar sedan som svar pa ett pastaende fran mig, snart kommer vara fruar att saga: Ni far valja mellan bilarna och oss, varav polaren svarade, Den chansen far jag aldrig! Vi har bada samma bilar+fler samt samma fruar kvar.

I slutanden ar det ditt beslut, ar tjejen vard mer an din hobby/liv.

Respekterar hon dig om hon inte respekterar din hobby. Naturligtvis maste du gora samma sak, dvs. respektera hennes intressen/hobby

pa samma satt. Om min fru inte hade respekterat min hobby som jag redan hade nar vi traffades 1973 skulle vi aldrig varit gifta i 35 ar.

Mvh Bosse lycklig bilagare och lyckligt gift.

Link to comment
Share on other sites

Jag känner igen många av kommentarerna, kul läsning :--

Införskaffade min mustang 2002, när bilen kom hem föll domen från "Eulalia" :"kör in den i garaget så att inte grannarna ser !"

Men min tilltänkta (ogift) har faktiskt åkt med två ggr sedan bilen blev klar, hon skrek i takt med spinnande bakdäck. ;)

Allvarligt:Tro inte att utgifterna stoppar i och med inköpet av bil, du kommer hitta MASSOR av tillbehör !

Edeson

Link to comment
Share on other sites

Jag känner också igen kommentarerna. Speciellt *vad ska du ha den till?*

Vet inte hur ofta jag har hört den frågan men dåvarande flickvännen tyckte inte om mina planer på att sälja motorbåten och köpa en Mustang istället. Hon älskade åka i båten mer än vad jag gjorde. Givetvis gick vi inte isär pga hobby-bytet. Haha

Så, Djin. Gå på känsla och hoppas på det bästa. Tjejer brukar gilla överraskningar om du tänker köpa den på egen hand.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...