John February 1, 2010 Report Share February 1, 2010 Hej, Jag måste bara säga att det är en otroligt seriös "rekond" du gör jag har tittat på renoverade bilar både i Sveige och utomlands och mestadels är det besvikelser. Jag är väldigt sugen på på att köpa en "färdig" bil,vad jag förstått så har du ett flertal fina bilar, frågan är kan du tänka dig att sälja denhär när den är färdig? Pris diskuterar vi inte här men jag förstår mycket väl att den inte blir billig. Och framför allt så har den en 351C 4v, den absolut bästa motor som Ford har gjort! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS February 7, 2010 Author Report Share February 7, 2010 Hej, frågan är kan du tänka dig att sälja denhär när den är färdig? Pris diskuterar vi inte här men jag förstår mycket väl att den inte blir billig. Och framför allt så har den en 351C 4v, den absolut bästa motor som Ford har gjort!Hej John !Jag brukar säga att allt är till salu till rätt pris !För tillfället är det inte aktuellt att sälja.Men hör av dig senare när bilen är klar så får vi se Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS February 7, 2010 Author Report Share February 7, 2010 Börjar bli dags att förbereda Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
351HO March 5, 2010 Report Share March 5, 2010 Börjar bli dags att förbereda för att montera lite mer detaljer.Nu har det varit torka på bilder på ett tag! du har väl inte brakat nu när du kan se målsnöret!Mvh LPS.tänker fortsätta tjata, har klart med banken ha ha.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ringen69 March 5, 2010 Report Share March 5, 2010 Börjar bli dags att förbereda för att montera lite mer detaljer.Nu har det varit torka på bilder på ett tag! du har väl inte brakat nu när du kan se målsnöret!Mvh LPS.tänker fortsätta tjata, har klart med banken ha ha..Jag tror att Thomas har tröttnat på bilen, vem skulle inte göra det efter 3 år. Men jag skulle också kunna tänka mig att köpa den när den är klar, om den nu blir färdig. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS March 8, 2010 Author Report Share March 8, 2010 Får väl ha en auktion på den sedan ! Kan inte lägga in mer bilder för tillfället !Alla bilder försvann i data haveriet.Återkommer när jag tagit nya. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lygdman cmc813 March 8, 2010 Report Share March 8, 2010 Jätte tråkigt men bilderna, men jag ser fortfarande fram emot nästa uppdatering Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
John March 12, 2010 Report Share March 12, 2010 Hej! Tackar för fikat och titten på den otroligt fina rekonden när jag passerade Motala Ser fram mot att se nästa projekt " livet börjar ju vid 500hp och sen blir det ju bara bättre" "price is what you pay value is what you get" Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS April 6, 2010 Author Report Share April 6, 2010 Snart dags att se om allt fungerar ! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael0015 April 29, 2010 Report Share April 29, 2010 Hej Thomas Detta måste vara Europas Finaste superrenovering ! Har ej sett något liknande.Grattis till det mycket fina arbetet. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
lennart lundberg May 2, 2010 Report Share May 2, 2010 Hej!Jag säger bara.Oj oj oj oj vilket bygge från ett ”vrak” till detta exemplar. Kan inte annat än samtyck med de tidigare inlägg med de positiva ord som har skrivits. Att du är ett otroligt uppslagsverk det viste jag sen tidigare, men att du hade dessa egenskaper att renovera var dolt för mig. Ska bli roligt att kunna se Mussen live och att se en stolt ägare med all rätt vid sin bil. Lennart CMC 1507 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS May 2, 2010 Author Report Share May 2, 2010 Hejsan Lennart !Ja det är väl bara att tacka för de orden !Tror inte jag ger mig på fler " vrak " nu.Ska det mot förmodan bli någon mer,så ska den vara rostfri.Hade med glädje gett 100-150 000:- extra bara för en rostfri kaross.// Thomas Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS May 16, 2010 Author Report Share May 16, 2010 Äntligen ! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 May 16, 2010 Report Share May 16, 2010 Hej.Tusan vad snyggt , grattis till en fin rekond (renovering) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobbe cmc 2103 May 16, 2010 Report Share May 16, 2010 Bara att hålla med,mycket snygg!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
b-ckis cmc2368 May 16, 2010 Report Share May 16, 2010 fy f-n va snyggt.. grattis till en riktigt snygg musse!!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnB May 16, 2010 Report Share May 16, 2010 Tusan. Mangler bara fabriksnotan i fønsteret så ser den ut som om den just kom av tilverkningsbandet JohnB Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Backman cmc 1152 May 17, 2010 Report Share May 17, 2010 Bara att hålla med dom andra, snyggt THOMAS. Vägen är lång från ett sånt vrak till en sån perfekt musse Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lygdman cmc813 May 17, 2010 Report Share May 17, 2010 Har varit imponerad hela vägen och inte mindre nu... OOTROOLIGT SNYGG!!!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsson026 CMC 2270 May 17, 2010 Report Share May 17, 2010 Hej. När jag såg bilen på bilderna så gick jagigenom hela din tråd,blev mycket imponerad.Med tanke på hur bilen såg ut från början såblev slutresultatet helt OTROLIGT bra Man blir inspirerad och vill dra till garaget ochbara toook skruva Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm May 18, 2010 Report Share May 18, 2010 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Almqvist May 18, 2010 Report Share May 18, 2010 Roligaste tråden!Synd att den är slut ;-) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS June 13, 2010 Author Report Share June 13, 2010 Jag får Tacka för all positiv respons under det här "lilla" projektets gång ! Bilen är nu besiktad utan anmärkning !Hoppas att någon annan som har en 71/73 Mustang som behöver en liknande översyn delar med sig lite här.För det är det här som alltid har varit mitt intresse (att skruva).De nyare Mustangerna är för mig enbart snygga "bruksbilar".Läser hellre om renoveringar än om hur stora fälgar/däck/stereos/mm man kan "förolämpa" en Mustang med.Hoppas bara att det inte är någon som ger sig på en bil i liknande dåligt skick som min var i.Med facit i hand så skulle jag aldrig göra om en lika stor bedrift,inte ens med en Boss 429.Det har kostat en del,så tänk er för om ekonomin inte är på topp bara.Synd att behöva ge upp halvvägs på grund av det.M.V.H Thomas Sundqvist Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Almqvist June 15, 2010 Report Share June 15, 2010 Vore trevligt om du lade ut lite mer bilder, detaljer och även helhetsbilder =) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS July 3, 2010 Author Report Share July 3, 2010 Vore trevligt om du lade ut lite mer bilder, detaljer och även helhetsbilder =)Vad är det som du vill se mer av ?// Thomas Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts