Jump to content

"Rekond" av 1971 Mach1 cmc 226

THOMAS

Recommended Posts

Hej, Jag måste bara säga att det är en otroligt seriös "rekond" du gör jag har tittat på renoverade bilar både i Sveige och utomlands och mestadels är det besvikelser. Jag är väldigt sugen på på att köpa en "färdig" bil,vad jag förstått så har du ett flertal fina bilar, frågan är kan du tänka dig att sälja denhär när den är färdig? Pris diskuterar vi inte här men jag förstår mycket väl att den inte blir billig. :thumbup:

Och framför allt så har den en 351C 4v, den absolut bästa motor som Ford har gjort!

Hej, frågan är kan du tänka dig att sälja denhär när den är färdig? Pris diskuterar vi inte här men jag förstår mycket väl att den inte blir billig. :thumbup:

Och framför allt så har den en 351C 4v, den absolut bästa motor som Ford har gjort!

Hej John !

Jag brukar säga att allt är till salu till rätt pris !

För tillfället är det inte aktuellt att sälja.

Men hör av dig senare när bilen är klar så får vi se :D:D:D

• 4 weeks later...
Börjar bli dags att förbereda för att montera lite mer detaljer.

Nu har det varit torka på bilder på ett tag! du har väl inte brakat nu när du kan se målsnöret!

Mvh L

PS.tänker fortsätta tjata, har klart med banken ha ha..

Börjar bli dags att förbereda för att montera lite mer detaljer.

Nu har det varit torka på bilder på ett tag! du har väl inte brakat nu när du kan se målsnöret!

Mvh L

PS.tänker fortsätta tjata, har klart med banken ha ha..

Jag tror att Thomas har tröttnat på bilen, vem skulle inte göra det efter 3 år. Men jag skulle också kunna tänka mig att köpa den när den är klar, om den nu blir färdig.

Hej! Tackar för fikat och titten på den otroligt fina rekonden när jag passerade Motala :wave: Ser fram mot att se nästa projekt " livet börjar ju vid 500hp och sen blir det ju bara bättre" :lolno:

"price is what you pay value is what you get"

• 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hej!

Jag säger bara.

Oj oj oj oj vilket bygge från ett ”vrak” till detta exemplar. Kan inte annat än samtyck med de tidigare inlägg med de positiva ord som har skrivits.

Att du är ett otroligt uppslagsverk det viste jag sen tidigare, men att du hade dessa egenskaper att renovera var dolt för mig.

Ska bli roligt att kunna se Mussen live och att se en stolt ägare med all rätt vid sin bil. :clap::clap:

Lennart CMC 1507

Hejsan Lennart !

Ja det är väl bara att tacka för de orden !

Tror inte jag ger mig på fler " vrak " nu.

Ska det mot förmodan bli någon mer,så ska den vara rostfri.

Hade med glädje gett 100-150 000:- extra bara för en rostfri kaross.

// Thomas

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Jag får Tacka för all positiv respons under det här "lilla" projektets gång ! :D:D

Bilen är nu besiktad utan anmärkning !

Hoppas att någon annan som har en 71/73 Mustang som behöver en liknande översyn delar med sig lite här.För det är det här som alltid har varit mitt intresse (att skruva).

De nyare Mustangerna är för mig enbart snygga "bruksbilar".Läser hellre om renoveringar än om hur stora fälgar/däck/stereos/mm man kan "förolämpa" en Mustang med.

Hoppas bara att det inte är någon som ger sig på en bil i liknande dåligt skick som min var i.

Med facit i hand så skulle jag aldrig göra om en lika stor bedrift,inte ens med en Boss 429.

Det har kostat en del,så tänk er för om ekonomin inte är på topp bara.Synd att behöva ge upp halvvägs på grund av det.

M.V.H Thomas Sundqvist

• 3 weeks later...