Jump to content

Mustang 1994-2004

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004

1. Started by javelin70,

Jag har inte testat men det verkar som om alla bilar sålda i japan har en fartbegränsning på 180 km/h. Min 95:a GT är nysåld i japan så den bör ju vara fartbegränsad i så fall, någon som vet hur man får bort begränsningen om det är så? Vet att en Dodge Neon sport jag hade som var importerad från californien hade både fartbegränsning (~190 km/h) och varvtalsbegränsning, vet inte om det är så i flera stater i USA? Micke

• 12 svar
    • 2k visningar
  2. Hämtade bilen från sin sista modd för detta året. Har haft min Ford Racing 3.73 liggande hela sommaren och fick inte den monterad förrän nu. Kan bara rekommendera den modifieringen. Det känns som att 50 extra kusar hittat ner under huven. Det måste ha varit så Fords teknikavdelning hade tänkt sig att bilen skulle svara innan miljöregler kladdade till det. Varvet ligger ca 400 rpm högre upp men oboy vilken skillnad det gör. Ligger man på motorvägen i laglig fart och vill om snabbt så räcker det att gå ner till fyran nu. Tidigare så var man tvungen att välja trean om man ville ha knuff. Nu är man redo att tackla allehanda LT1 alt andra 4.6 mussar när det kommer till acceler…

• Thanks
    • 34 svar
    • 8,7k visningar
  3. Är det någon här på forumet som sitter med ett kalibreringsinstrument för att kalibrera hastighetsmätaren på en SN95? Mätaren visar ca 20 km/h för mycket sedan byte till annan utväxling. Så länge det är i Skåne/Halland/Småland så kan jag köra dit. Jag betalar givetvis för besväret.

• 0 svar
    • 992 visningar
  4. Started by sweden60,

Hur svårt är det att sänka en Mustang 02a cab...Vad behövs för vektyg ? Behövs fjäderspännare? Nån som vet vart man köper fjädrar till ett bra pris ? Behöver man ställa in framvagnen efter? Tacksam för svar !!!!

• 11 svar
    • 3,1k visningar
  5. Started by Gtttggg,

Vilken prioritet ska man välja av detta till GT-98:an: Avgassystem eller insug? Det gamla med plastkanal för kylarvätska sitter kvar och avgassystemet är kraftigt rostigt men fortfarande intakt och klarade besiktningen. Några åsikter? Resten som ska införskaffas kan man köpa lite åt gången. Det blir nya mattor med hästloggan på främre mattorna, stripes på sidorna, öppet luftfilter-kit, Bullit-fälgar, *fetare* motorhuv med luftscoop.

• 21 svar
    • 2,9k visningar
  6. Started by Evert,

Hur går man enklast tillväga för att byta oljetrågspackningen på min Mustang GT -98. Måste man lyfta ur hela motorn??

• 0 svar
    • 1,1k visningar
  7. Started by Gtttggg,

Är det nån som kan rekommendera bra och pålitlig webbsida i USA där man kan köpa reservdelar/tillbehör till GT -98?

• 20 svar
    • 3,3k visningar
  8. Started by Björnski,

Har någon haft problem med Larm/Startspärr? Det går att öppna med fjärrkontrollen men larmet stäng ej av och det går ej att starta. Dioden på startspärren lyser inte och blinkersarna går igång direkt när jag öppnar dörren.

• 2 svar
    • 1,3k visningar
  9. Upptäckte idag att mitt bälte inte låser när man hugger tag i det. Inte heller på passagerarsidan. Känns sådär bra att man kört omkring utan ett fungerande bälte. Nu är frågan om det är någon typ av idiotiskt handhavande för att det ska funka eller om rullarna är kassa helt enkelt. Någon som vet?

• 2 svar
    • 1,5k visningar
  10. Started by Gtttggg,

Är det nån som kör med SLP eller Magnapack på sin GT Mustang? Hur låter det? Går det genom besiktingen? OBS! Frågan är till ägare av Mustang GT 1994-2004, inte 2005+.

11. Started by Gtttggg,

GT 98:ans tankmätare verkar ha *fastnat* på full tank. Det hände efter senaste tankningen då jag fyllde upp tanken och har kört sen dess ca 8 mil men mätaren har inte rört sig alls. Kan den ha hängt upp sig? Jag vet att den funkade normalt vid testkörningen då det var kvarts tank när jag körde iväg och mätaren hade sjunkit efteråt. När bilen skulle köras hem, var mätaren nere på reserven då jag tankade fullt och upptäckte i efterhand att mätaren visar fortfarande fullt. Är det vanligt att tankmätaren stannar kvar vid nuvarande bensinmängd även när motorn är avstängd och nyckeln är inte kvar i tändningen? Motortempmätaren är likadan vid full arbetstemperatur men verkar sj…

• 3 svar
    • 1,4k visningar
  12. Started by Fizzen,

Fick ett problem idag .. "Kl ca 21.30 " Kom in i bilen, satte på ljuset och tändningen - Radion slog på som vanligt ! Sedan skulle jag starta bilen "klick" helt dött.-.. inget ljus - inte ens strålkastare, ingen ström till radio, ingen innerbelysning.. Inte ens bagagelucke öppnaren i handsfacket fungerar ... All ström är som borta .. Har provat med ström till batteri - inget fel där.. Något helt annat... Så vad är problemet .. är det någon större säkring som kan ha orsakat detta ,. - Har ett larm till bilen .. men då larmet slagit till förr så har ju radio fungerat o strömmen funkat .. Hjälp sökes .. Så snälla ..Lite alternativ va det kan vara ... Tack …

• 6 svar
    • 1,9k visningar
  13. Started by EmilV8,

Tjena, för typ 1 månad sedan köpte jag mig en Mustang 94 GT som jag är hel nöjd med. Har dock lite frågor till mer vana personer... Har ingen Instruktionsbok till den, var kan jag fixa en ny sådan? Olje rekomendation? har köpt hem K&N HP3001 olje filter och tänkte serva den nästa helg,vill gärna veta vad oljan ska heta i Gulfs sortiment.(far säljer deras oljor,som ja köper för inköps pris). Ibland när man kört rätt hårt och sedan stängt av den några minuter å startat igen blir tomgången låg och bilen klen.(nya lambda givare samt masse mätare) Hör ett litet gnirkande när jag svänger ibland tror det kommer från höger fram, tror det är fjädersätet..Tros? Skulle vilja ha …

• 14 svar
    • 2,3k visningar
  14. Started by Palle W,

Mustang GT -01 Sufletten går oerhört segt upp, men motorn verka jobba för fullt. Den kommer inte heller ända fram till fästet i vindruta, utan jag måsta dra den på plats. Tillbaka ner, går den snabbt, som tidigare. Vad kan ha hänt? Var börja felsöka? Vet inte hur tekniken funkar för att köra upp sufletten. Tack på förhand för tips Palle Wiberg

• 11 svar
    • 3,6k visningar
  15. Started by halls,

Bilen larmar lite som den vill,grannar ser sura ut,men skit i det, jag undrar kan man stänga av larmet utan att riva ut det,det drar troligen tjyvström nytt batteri men måste köra startkablar ibland sen rullar det,jag tror inte på generatorn men jag vet inte ,kan nån vänlg skäl hjälpa till.mustang cab 99 v6

• 4 svar
    • 1,3k visningar
  16. Started by gud,

KAn någon hjälpa mig med VAD man måste göra om man köper ett färdigt kompressor kit. Man får väl allt med i kitet så det "bara" är att koppla in? Tillkommer det en massa annat också? andra utgifter? mappning? ??????????????????????

• 4 svar
    • 1,8k visningar
  17. Started by macattac,

Hej, Hur går jag tillväga för att byta olja i bakaxeln? Verkar inte vara alldeles svårt men hittar ingen siphon pump/hävert pump för ändamålet. Tips mottages gladeligen.

• 5 svar
    • 3,1k visningar
  18. Started by jean paul,

Finns det några dräneringshål på en cabb 2001? Vet att det finns på nyare modeller enligt mekartips från Graufman. Tacksam för svar. Bertil P:cool:

• 0 svar
    • 950 visningar
  19. Started by macattac,

d2 racing bromsar och BMR lca & uca. allt e helt nytt. kolla annons. ni får bra pris. jag säljer dessa separat från mussen.

• 2 svar
    • 1,6k visningar
  20. Started by Lassemålare CMC 2071,

Märkligt, när jag startade Sally i morse så vibrerade hela bilen jäkligt mycket, men motorn varvar fint och lådan växlar som den ska det går att köra med den, men ju högre varv desto mindre vibrerar den och runt 1000 varv är det olidligt då får man hålla i inredningen men under 1000 varv lungnar det ner sig ordentligt när jag körde senast i lördags då gick den så tyst och fint och på måndag morgon så är det så här. Någon som har någon ide. min första tanke var att det måste ha hänt något med ett motorfäste??????? MVH Lasse

21. Started by PAN1960,

Hej ! Jag är en nybliven lycklig ägare till en Mustang GT Cab av årsmodell 2000 med 4,6 liters motor. När jag skulle byta tändstift för några dagar sedan så satt det stift med beteckningen AWSF 32P och företaget som jag köpt de nya stiften hos säger att det skall vara tändstift med beteckningen AGSF 32 P-M. Det jag inte blir klok på är att stiften ser olika långa ut ? Vågar jag verkligen sätta i dessa stift utan att de slår i kolvarna ?? Hälsningar PAN1960

• 0 svar
    • 1,6k visningar
  22. Started by Norwall,

Var på träff ute vid Spiken i kväll. Fint väder, trevliga kamrater. Bilen gick alldeles utmärkt dit och hem ända tills jag svängde in på uppfarten.... Poff, sen stendog den... Startmotorn går runt, bränslepumpen låter. Någon som har en ide om var jag ska börja leta? Bilen i fråga är en -95 GT med gamla 5.0an och manuell låda. mvh Andreas

• 2 svar
    • 1,1k visningar
  23. Started by andreasgu30,

Hej nyss skaffat mig en mustang cobra 01- helt ny på dom här bilarna o v8or med för den delen. bilen är ju svårstartad varm och får nöta lite innan den kommer igång, startar inte heller direkt när den är kall men mycket lättare ändå. hoppas nån kan hjälpa till med mitt problem. tack i förhand mvh andreas

24. Started by Ronny 69,

Jag har en Mustang -99 v6. Den senaste tiden har den börjat rycka när jag kör jämn gas med låg belastning. Ökar jag gaspådraget lite så går den bra, det samma gäller om jag släpper gasen lite. Men när det blir en jämn hastighet igen börjar den åter rycka. Jag har rensat luftmassemätaren (ingen smuts där nej), och bytt tändstift. Ingen har hjälpt. Tacksam för tips och ideer på vad det kan vara.

• 5 svar
    • 2,4k visningar
  25. Started by sweden60,

Hej Nån som vet om stereon i en mustang 02a är kodad ? hade tänkt lossa batterikablarna, det är en vanlig orginal mach ???

• 3 svar
    • 952 visningar