Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 595 topics in this forum
-
Skylthållare till den lilla reg plåten bak, vart köper man sådan. Har bara hittat med tex "Mustang 1965" Gärna i GBG området eller svensk postorder.
-
- 1 svar
- 1,4k visningar
-
-
Är inte så mek kunning och har inte haft en sådan här bil förrut så jag vet inte hur det skall se ut, MEN min bil är extremt låg tycker jag, skrapar i vissa väggupp osv. Med andra ord vill jag höja den, och tror då att det är fjädrarna som styr hur hög/låg bilen är? Mina fjädrar fram ser lite skumma ut tycker jag, dom översta "ringarna" sitter ihop, dvs det är inget mellanrum mellan dom, och dom nedersta 3-4 ringarna är det mellanrum imellan. Skall det vara så? Trodde det skulle vara mellanrum mellan alla ringarna på fjädrarna. Eller kan det vara så att dom är slut och har säckat ihop? Eller er det någon special för att få bilen låg? Får ju inte ens under en domkraft unde…
-
Går det bra att använd så kallade positions ljus vilka säljs av tex. Mekonomen och AD-center eller ställs det speciella krav på glasen? Om det inte går med posistionsljus , kan nån tipsa om var man köper godkända. Finns det regler på hur högt/brett dom måste monteras ?
-
- 5 svar
- 2,5k visningar
-
-
Installerade vindskyddet i bilen härom helgen - vilken skillnad! Kan varmt rekommenderas om ni nu inte behöver använda baksätet alltid (eftersom det täcker över detsamma när det används). Beställde en "WINDSTOP COMFORT SCREEN" för $376 från California Mustang. Fästena monteras bakom plastskenan till cab.skyddet (om man nu använder ett sådant). Skruvas fast med nya skruvar som medföljer i satsen (byter ut två befintliga och sätter dit två nya). Blev lite misstänksam eftersom monteringen inkluderade att skära i ryggstöden, men tro det eller ej, det fanns minsann förberedda (och gängade) hål i plåten bakom vinylen. Så det var bara att skruva dit (OBS! Torxx). Sedan går det p…
-
- 2 svar
- 1,8k visningar
-
-
Hej, Jag funderar på att köpa en Mustang GT 00-04 här hemma och har lite funderingar om Mustangen: Finns det några kända fel eller fallgropar på dessa? Ska man välja manuell eller automatisk låda (verkar vara få manuella här hemma) Vad ligger bensinförbrukningen på manuell/automat? Finns endast GT motorn som har 260hk med 16 ventiler under dessa år? (är det värt att lägga till så man får 32 ventilaren istället?) När man köper en som kommer från Kanada får man då både miles och kilometer på hastighetsmätaren? Antar att tripmätaren då räknar i miles? Kan man byta ut detta för ett bra pris? Jag har tänkt att ha mustangen som en bruksbil alltså kommer den att rulla året om, …
-
- 9 svar
- 1,8k visningar
-
-
Hej, jag är ny i det här forumet. Jag funderar på att importera hem en Mustang GT coupé -01 från USA och eftersom det är min första gång undrar jag vad som är bäst. Att sköta allt själv eller att ta hem den via en firma. Jag har inga möjligheter att resa till USA , så frågan är om det är för riskabelt att sköta allt själv. Om jag anlitar en importfirma, har någon här någon idé på några bra och prisvärda importörer? Dessutom, vad skulle jag tjäna på att sköta allt själv? Är det värt det? Alla tips är välkomna Christos
-
- 18 svar
- 4,6k visningar
-
-
Om man skulle åka o kolla på ett objekt.. Vad ska man kolla på, leta efter? lyssna efter? några vanliga fel? vet inte riktigt vilken model eller årsmodel jag ska ha (krav V8a, Manuel).. men om något dyker upp (snart) så kan det va bra att veta... Mvh/ Penty
-
- 3 svar
- 1,7k visningar
-
-
går o hitta billigt kompressorer till v6orna på ebay, och billigt. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gory=33741
-
- 0 svar
- 1,3k visningar
-
-
94ans cobra uppger 240hk 95an 300 vad är det för skillnad maskinelt? eller är det bara vad som står på pappren..?
-
- 3 svar
- 1,3k visningar
-
-
hejsan tängte bara höra ni som har era mustanger försäkrade med länsförsäkringar som Sportbilsförsäkring, har ni även hemförsäkringen i LF? det sa dom att jag var tvungen att ha?? ville bara höra..... //Lotta
-
- 5 svar
- 1,7k visningar
-
-
Har hittat en fin mustang(-95) i Tyskland med få mil men serviceboken saknas, bilen verkar dock vara i kanon-skick och är besiktigad och godkänd av tyska tuv(har iof. inget med servicarna att göra). Har alltid varit skeptisk till bilar som saknar service-boken men det verkar vara vanligt i tyskland, endast i en annons har det uttryckligen stått att boken fanns... Tror iof. att jag vill ha med boken på bilen jag ska köpa men vad är era erfarenheter ?
-
- 1 svar
- 1,3k visningar
-
-
Har nu kommit till en punkt i livet när frugan tillåtit mej att hämta hem en jänkare från tyskland.... Har starka funderingar på en mustang Cab men som familjeförsörjare så är ekonomin begränsad och då kan man inte köra omkring med en bil som drar flera liter milen. Vad jag är nyfiken på är vilken bensinförbrukning / körglädje som dom olika motor alternativen ger. Att 4.6 liters V8 (GT) står högst på önskelistan är ju självklart men vad dricker en sådan igentligen vid blandad körning? Alternativet är ju en V6 men där finns vad jag sett 2 modeller (ca 200Hp resp. 144Hp), 144 hästar med automat och AC låter som en ganska trött bil. Ev finns det något sätt att få ner bensin…
-
- 7 svar
- 1,6k visningar
-
-
Det verkar som flera mustang ägare här har hämtat sina bilar själv i tyskland... Är nyfiken på begärt pris i relation till det pris som ni gav och vad som då ingick i det priset, jag tänker då på tex. om tyska export papper, skylt, trafikförsäkring m.m ordnades av säljaren.. tack på förhand....
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
-
-
Finns det någon som vet vilka kablar man använder/kapar för att få en orange blinkers att fungera? Måste plocka bort de röda AM lysena och har köpt liknande lexusbakljus men får ej rätt på vilka kablar som ska användas???? TACK PÅ FÖRHAND!!!!!
-
- 5 svar
- 1,6k visningar
-
-
Har länge funderat på att byta utväxling från den lama 2.72 som är orginal mot något vassare. Men nu har jag lyckats paja min diff, så nu till min fråga är det inte billigare att köpa en helt ny bakaxel. Vad ska jag köpa för bakaxel och vilken utväxling ska man ha. Satsar på att ha en ca 300hk under huven snart...
-
Hej, har någon av er provkört Bulliten från 2001? Är det stor skillnad på en sån och en GT från samma år? Motormässigt vet jag att den har 5 hk mer, och utseendemässigt är det vissa detaljer men har någon av er någon erfarenhet från den? Christos
-
- 1 svar
- 1,2k visningar
-
-
Är det någon som har erfarenhet av http://www.50resto.com? De var mycket snabba på att skicka kataloger, men hur är de att handla av? Har kollat med dem och de skickar till Sweden med UPS. /Lasse
-
- 1 svar
- 1k visningar
-
-
Hej! Under vintern bytte jag beläggen på min mustang runt om. Nu i dagarna så besiktigade jag bilen och då var bromsarna helt ok förutom handbromsen, den tog bara 14%. Nu undrar jag, var jag justerar handbromsen så att den ska ta bättre. Hoppas någon kan hjälpa mig MVH Martin
-
- 15 svar
- 5,5k visningar
-
-
Äntligen fick jag min bil igenom..... men det var motvilligt. Han tyckte inte om att jag hade backljusen som blinkers och satt in pos. ljus i ljusen fram.... Men skit samma nu är den Svensk reggad!! Ett tips bara till GBG:are som skall reg besikta en bil i GBG, åk INTE till Sisjön. Han ser inte mellan fingrarna när det gäller sådana saker.
-
- 3 svar
- 1,2k visningar
-
-
Håller på och kikar på några bilar i Tyskland, bla en mustang 95:a V6 , och det lutar åt en resa dit i höst. V6:an verkar lite svag för en 3.8 L ? Finns det nåt enkelt och någorlunda billigt sätt att trimma den på, priset på själva bilarna ligger ju bara runt 50 000 sek. Hänvisning till tråd "Import Tyskland" undanbedes! mvh
-
Hej Filip fick du igenom blinkersen bak ??? jag fick tillockmed byta det extra blinkersglaset 2 gr pga fel e märkning första stog E17 på det var visst för sidomarkering skallstå en liten 2a påsidan villket är bakåt intyg för plastank ????? ETT TIPS RING O PRATA MED VÄGVÄRKETS TEKNIKGRUPP EFTERSOM ALLA VERKAR GISSA PÅ DETTA FORUM.
-
- 3 svar
- 1,2k visningar
-
-
Hej Är det någon som hittat någon site på nätet som har överdisk försäljning av styling delar till Mustang i NY. Har en kompis som åker dit och tänkte be honom om lite tjänster. Vore bra att ha artikel nummer och en adress att skicka med honom. Kanske finns det någon som varit där och har något att rekomendera. Hör av er om ni vet något. Alexander
-
- 1 svar
- 1k visningar
-
-
Besiktade min -95 import från Tyskland, fick 4:a 2:or, inte så farligt. Inga större klagomål: Reflex bak, skall vara röd med e-märkning Pos. ljusen var inte ok (jag drog en chansning) och satte 2 i grillen.... Hastighetsmätaren får bara visa km/tim Och så hade jag inte stansat in chassinummret i motorrummet Inga större fel och så gjorde han en vanlig besiktning men som jag måste ombesiktning så räknas den inte. Han hittade inga fel dock... Så sammanfattningen är att jag är nöjd även om det blir en ombesiktning
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-