Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mustang 2005-2014

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014

1. Started by AJ,

Nån som vet var bakljusen på denna Musse kommer ifrån ? http://www.ebay.se/viItem?ItemId=110100384229#photo

• 1 svar
    • 1k visningar
  2. Started by Jocce,

Vad är detta för fälgar (märke och modell) och hur många tum är dem? Från Mustang Forum 4 - 2006, sidan 17 /Jocce

• 0 svar
    • 919 visningar
  3. Ni känner väl till det engelska kontroversiella bil programmet "Top Gear"? De fokuserar på prestanda bilar och testade Mustang för en tid sedan och nu var det dags för Shelbyn. Döm själva: http://www.youtube.com/watch?v=mGbhKQlUhLo Ryan har föresten en läcker Bullitt... PS. Skulle gärna vilja se dem köra en Saleen Mustang också (som har Saleen racecraft system suspension)

• 0 svar
    • 1,2k visningar
  4. Started by Doski06,

Någon som kan tala om hur och var man får ett bullerintyg på en Mustang? Har hört något om CoC-plåt (certificate of conformity) som sitter på bilen så behövs inget bullerintyg??? thanx

• 8 svar
    • 2,5k visningar
  5. Started by Lindeberg,

Hej.. Har läst en del om det ska finnas 2st basar? Vill gärna ha bilder på dessa.. Vart sitter dem? Har letat upp att det är 6x9" i hatthyllan iallafall...

• 16 svar
    • 3,1k visningar
  6. Started by Lindeberg,

Hej! Köpte Automobil idag. Hittade lite fakta om Mustangen då. Allt från 0-100km/h till kurvhastihet osv. MEN 0-100 gör den enligt detta testet "bara" på 6.1 sec. Jag har läst att den ska göra det under 5.5 till och med 5.1 har jag läst på något ställe! 0-200 på 23.5sec... Förvirrad! Kan inte skillja en hel sec ju... Mvh Ola

• 2 svar
    • 1,1k visningar
  7. Started by Peace105,

Hej Ny medlem här på forumet, Har vistats i 2 år i USA, kommer hem till sommaren och tänker ta med mig min underbara "Stang" -2005 Ford Mustang Saleen s281 - 4,6l V8 på 325 hk - Silver metallic - Standard wheel upgrade (chrome) 275/35/20 fram, 275/40/20 bak Finns det någon mer forum medlem med en Saleen? PS Har ni tips på något jag bör plocka med mig fr USA vad gäller tillbehör, reservdeler så mottages det gärna

• 12 svar
    • 2,4k visningar
  8. Started by brandmannen,

På Ford.com kan man dra hem specifikationer på Mustang 07. Är det samma för 05 och 06? Var kan man hitta specar på dessa, eller det är bara små-modifikationer?

• 3 svar
    • 1,3k visningar
  9. Started by Corvette,

Hej Är det någon som handlat saker från KR Motor och kan rekommendera deras tjänster!? De kan nämligen fixa de jag söker, säger de, inom en rimlig tid...

• 6 svar
    • 1,3k visningar
  10. Started by bege,

Hej på Er där ute. Är nybliven ägare till en svart 2006 cab. Vill ha lite åsikter om att bygga om till en eleonor lika nedanstående länk.Är den snygg,eller? http://clearviewservice.com/viewprojectcars.php?pid=22 p://img218.imageshack.us/my.php?image=2 ... 0016ei.jpg http://img218.imageshack.us/my.php?imag ... 0035vd.jpg

• 6 svar
    • 1,4k visningar
  11. Started by AJ,

Tänkte byta bakaxelutväxling men börjar inse efter att ha pratat med en del folk och läst lite, att sånt ska man lämna bort till nån som kan sina saker. Någon som känner till någon "bra" som kan fixa sådant ?

12. Started by bigl2001,

Hej! Har just köpt en GT 05a och är underbart nöjd! Förutom med den plastiga ratten som sitter på - den förstör en hel del av känslan... Är det nån som har tips om var man kan uppgradera och ända ha kvar farthållarfunktionen? Lånkan

• 0 svar
    • 859 visningar
  13. Started by JohnB,

http://www.leftlanenews.com/2007/01/18/ ... d-mustang/

• 0 svar
    • 912 visningar
  14. Hej... har läst lite och kommit fram till att de säljs inte i europa? Varför?

• 10 svar
    • 2,1k visningar
  15. Started by Danne H,

Jag köpte en -05 V8 Cab i slutet av oktober förra året och tog då en körklar-försäkring från Folksam som gäller i sex månader. Nu går den snart ut och jag skulle vilja ha lite tips på vilket bolag som erbjuder den bästa och billigaste helförsäkringen. Danne H i Enköping

• 13 svar
    • 3,4k visningar
  16. Started by NickeH cmc 600,

Finns det nån annan aktiv på forumet som har köpt/ är på väg att köpa en Shelby? Vore kul med en kompis! Svar till signaturen; "känner sig ensam"

• 6 svar
    • 1,6k visningar
  17. Started by kallec,

Hej. Är det någon som vet var man kan köpa Mustangfälgar i Sverige, eller någon bra handlare i staterna, skall inte åka dit så amerikaalternativet får bli nätet. Fälgarna jag vill ha är. "Chrome Deep Dish Bullitt Wheel (17 eller 18") Tacksam om någon har tips. Hälsningar. Janne

• 3 svar
    • 1,4k visningar
  18. Started by Pihl,

Hej folkens.. Jeg er den lykkelige ejer af en 05 mustang GT cabriolet, skal siges på forhånd at jeg ikke har en store viden omkring biler rent mekanisk, så håber folk vil tilgive "dumme" spørgmål fra min side... Jeg har i længere tid gået og overvejet at få tunet bilen, og har nu egentlig besluttet mig for at gøre det... Så er spørgsmålet jo bare hvad...? Har kigget lidt rundt på nettet, men har lidt svært ved at finde den bedste løsning... Har kigget på nogle prochargers som set på nedenstående links.. http://www.exoticperformanceplus.com/pe ... l?item=566 STAGE 2 Eller http://www.rpmoutlet.com/05gtati.htm STAGE 2 Har også fundet frem til KENNE BELL http://www.kenn…

• 2 svar
    • 1,5k visningar
  19. Started by Svedis,

Hej Våldgästar lite under den moderna biltråden. Hoppas ni ursäktar. Håller själv på med 60-talarna. Men idag kom en kompis förbi. Hade sålt lite prylar och skulle nu köpa en begagnad musse, typ -05 från USA. Klippet!! Han har en bakant som jobbar med Fordbilar så priset skulle ju bli "lågt". Men lönar det sig att ta hem en från USA om man är halv( eller hel-) novis? Eller är det smartare att köpa en "färdig" i Sverige.

• 4 svar
    • 1,3k visningar
  20. Started by Jocce,

Vad finns bakom mitt-panelen, alltså mellan de två mittersta luftutblåsen i Coupén? Hur får man bort den biten utan att skada nått? Finns den "täckbiten" (som även innehåller luftutblåsen) att köpa separat som del, ifall man skulle paja den i nått "expriment"? /Jocce

• 4 svar
    • 1,2k visningar
  21. Started by Jocce,

Klart man skall använda bilen när man skall till fjällen! Ner med ena baksätes ryggen, in med skidor, stavar och allt som skulle med, hopp in i Mustangen och 6 timmar och ett par Decimeter snö senare var vi framme Kom dessutom ett par DM till snö under natten Kommer bild på bilen i Vintersrkud senare! /Jocce

• 5 svar
    • 1,3k visningar
  22. Started by per.petersson,

Hej Är det någon som känner till snygga stripes till en cabbe -06

23. Started by namodig,

Mina backljus slutade att fungera så jag skulle kolla säkringen men då jag tittar i instruktionsboken så hittar jag ingen säkring för backljusen. Kan någon hjälpa mig med detta? /Modig Svart 05

• 1 svar
    • 1k visningar
  24. Sådär, då var tanken fylld, övriga vätskenivåer kontrollerade inför årets stundande Sverige- / Jul-semester. Skall bli trevligt att komma hem till Sverige på semester (bor annars i St Louis, Missouri). I och med att det blir taxi till flygplatsen i morgon så kan ett Mustang-år summeras: Körda mil: 1361.14 Total bensinförbrukning: 1603.9 liter (422.1 gallon) Lägsta förbrukning: 10.1 km/liter Högsta förbrukning: 6.5 km/liter Snittförbrukning: 8.5 km/liter Antal oljebyten: 3 Total servicekostnad: $98 (2 oljebyten + 5000 miles service) Högsta bensinpriset (kunde inte låta bli): 6 kr/liter Lägsta bensinpriset: 3.8 kr/liter Antal glad miner i trafiken: Oreäkneliga God Ju…

• 4 svar
    • 1,3k visningar
  25. Started by AJ,

Var just ute på en liten smygtur med Mussen. Mums !!

• 12 svar
    • 1,6k visningar

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.