Mustang 2005-2014
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014
2 930 topics in this forum
-
Har köpt speglar till min 08 med blinkers och följer installationsanvisningen. Hur tusan kommer man in i dörrstolpen med tamparna som skall dras vidare och kopplas in i stammen som går längs tröskeln? Man skall använda ett verktyg i form av en spänd tråd och tränga sig in i härvan som går från dörren in genom först yttre panelen på dörrstolpen och sedan en skarp S-kurva inne i stolpen och en bit högre upp in genom innerpanelen av dörrstolpen. Jag anser det omöjligt även om man hade ett verktyg. Någon som lyckats. Finns det en bra lösning?
-
- 4 svar
- 1,5k visningar
-
-
Tjena Ska beställa nya fälgar till min lilla förd, Men blir inte klok på vad som "Får plats" Titta på 20x9.5 et 12 fram och 20x11 et 25 bak, nån som vet om de kommer ta i nånstans eller så ? Eller tips på bättre "storlekar" enda är att de ska minst va 20' Ska beställa från usa så kan ej skicka tillbaka där av att jag fråga 🙂 MVH
-
-
- 9 svar
- 2,2k visningar
-
-
Nyfiken fråga. Hur många av er har fått papper från Ford i Sverige för er Mustang Gt att förarsidans airbags hölje kan ev spricka vid en kollision och då orsaka skador. Fick hem papper förra året och åkte förbi en Auktoriserad Ford verkstad med pappret från Ford idag. De bytte det medans jag väntade. Fler som fått pappret och fixat detta eller hoppar ni över den åtgärden? Kan vara bra o fixa medans Ford fixar gratis och bra för samvetet om man säljer bilen.
-
-
- 11 svar
- 1,7k visningar
-
-
Ni som åker V6 finns det några kända problem med den? Är dom törstiga? Tänkte om man skulle skaffa en sådan till grabben när han blir 18 🙂 bra mycket roligare än en sunkig V70.
-
- 6 svar
- 1k visningar
-
-
EFTER SOM JAG INTE KAN TA BORT DENNA TRÅD, SÅ BEHÖVER JAG INGET STAG LÄNGRE. JAG HAR KÖPT ETT NYTT Hej är det någon som har ett justerbart Panhardstag att sälja? Har monterat på min -12 gt fjäderben fram och fjädrar, dämpare, länkarmar bak från en cobra. Men behöver justera bakaxeln i sidled ring gärna 070-6571972
-
- 0 svar
- 863 visningar
-
-
Hallå därute. Tråkig höst detta. Början av september, påkörd, ramsne, inlöst. Bara leta efter en ersättare. Utbudet av beg kärror är lite slim kan man säga. Nu till min fråga... Törs man köpa en gt aut som gått ca 16,000mil. vad kan man förvänta sig för problem? vad ska man titta efter? Vill ha lite på fötterna innan jag kontaktar säljaren.
-
- 3 svar
- 898 visningar
-
-
Vet inte hur det var för er andra men när jag köpte min nya Ford Mustang i maj 2018 så blev jag erbjuden en riktigt bra prova på försäkring via Ford försäkring. Säljaren bokade denna försäkring utan mitt medgivande och informerade mig först när jag hämtade ut bilen att den var försäkrad via Ford försäkring. Då jag fick villkoren samt faktura så kändes det som en riktigt bra deal. Då jag sedan 20 år haft tjänstebil så har jag inte behövt fundera över detta. Våra privata bilar där nu Mustangen ingår så har man av naturlig anledning fått hantera detta. Då vi haft en del privata bilar som min fru haft har vi vid flera tillfällen blivit erbjudna ”prova på ” försäkringar. Vi …
-
- 2 svar
- 883 visningar
-
-
Tänkte kolla om någon har koll på om baksätet från en 2011:a cab passar i en 2006:a cab. Tacksam för svar
-
- 1 svar
- 762 visningar
-
-
Vad tror ni om detta? Pinjongen vandrar lite ut och in. Man kan se det på filmen ifall man tittar lite noga. Byta rubbet eller enbart pinjonglager och kollapshylsa? 2008 GT. 12000 mil. VID_20180826_101926.mp4
-
-
- 6 svar
- 1,7k visningar
-
-
Hallå där ! Nog första gången jag ställer en fråga i detta forum ! Det gäller radio och antenner! Problemet är att jag tror att antennen inte funkar på min bil (en 2010:a), det sitter ju en aluminiumlåda under antennfästet och den kräver 12 volt har jag förstått. Den har ström, detta har jag kollat. Byter jag och sätter ett vanligt antennspröt i radion så funkar det med kanaler osv.. Min fråga : Är det någon som vet om detta kan vara ett vanligt fel att denna "spole" i antennen går sönder , eller ?
-
- 1 svar
- 1,2k visningar
-
-
Halloj Nån som har egenhändigt gjort en konstruktion typ "delete backseat" så bilen blir 2 sitsig? Ritning med mått? Vet man kan köpa för 10 loppor i Staterna men det är inte intressant utan mer om nån har nån konstruktionside? Min tanke är en enkel ramkonstruktion med ljudisolering mellan o täcka med typ av svart fluff filt. Varför ? 2 sitsig Musse med lite lägre ljudnivå inuti o lite mer annorlunda
-
- 2 svar
- 923 visningar
-
-
Hejsan Varit bort från verksamheten i 2 år men tillbaka igen o med samma bil, en Mustang GT 2007 med 4,6l V8. Tänkte byta klossar o skivor på bilen o såg att bak krävs verktyg för o skruva in Oken. Är ju samma princip som SAAB 99 tror jag. Den är högergängad o kollar man på utländska forum rekommenderar de ett verktyg som är odefinierbart till namn men även ett som kallas kuben vilket Hansen Racing verkar ha men det är ju ett klumpigt universalverktyg. Så min fråga är om det verktyg jag länkar till passar om nån vet? https://verktygsboden.se/bromskolvsverktyg/bromskolvsverktyg Tack på Förhand :) MVH Ash
-
- 10 svar
- 2,6k visningar
-
-
Någon som monterat en sådan här i sin mustang -11? https://www.brl.se/sv/artiklar/installationskit-till-ford-mustang-10-14-med-turbotouch.html
-
- 0 svar
- 746 visningar
-
-
https://www.ebay.com/itm/Full-Assembly-Coilover-Shocks-for-2007-2012-Ford-Mustang-Exclude-GT500-Model-CRC/153101453202?epid=27021295066&hash=item23a58ec792:g:t8wAAOSwQwZaaXhr jag funderar på om detta är nåt att ha. Nån som har en åsikt?
-
- 3 svar
- 991 visningar
-
-
Hej alla mustangvänner! Kan någon berätta för mig hur jag steg för steg sänker tändningen med BAMA performance på min Mustang GT 2005 inför kommande besiktning. Var ett år sedan sist och har glömt hur man gör. Sänkte tändningen förra gången med -10 grader och den gick igenom. Tacksam för svar...
-
- 1 svar
- 816 visningar
-
-
Detta blir ett långt inlägg om luftregleringen (hur jag tror att det funkar) om det är någon annan som vet mer eller om det jag skriver är fel så hoppa gärna in och korrigera. Om det är problem med värme/luftflöde är det stor chans att det beror på något av reglerservona som sitter på värmepaketet är trasig. Det sitter 4 st servo varav 3 st är lika och 1 avvikande. Det sitter 1 st bakom instrumentclustret som vad jag förstått reglerar luften mellan golv och vindruta. Sedan sitter det två servo på högra sidan avvärmepaketet, åtkommliga bakom handsfacket, den nedersta sköter reglering mellan kall och varm och den övre reglerar luften mellan centralluft och go…
-
- 4 svar
- 1,5k visningar
-
-
Tjena Efter all hjälp jag fått här (glömt å tacka så tackar jag dom nu) 😃 Så är de så att jag nu under vintern fundera på och "bygga" eget avgassystem till min gt, Vet att de är 2.5-2.75 tums x-pipe på nu men skulle vilja upp i 3 tum iallafall, nån som gjort liknande ? (Menar då råka rör med 3 tum utan x-pipe) Mvh
-
- 1 svar
- 850 visningar
-
-
Öppnade Listen över tröskellådan vänster sida för att komma åt kabelhärvan där, fann jag denna kontakt se bifogat foto är det någon som vet var den är till för
-
- 0 svar
- 721 visningar
-
-
Hej undrar om någon sitter på CSN koden till sätena i en Mustang 2006 är grafitgrå men skulle behöva ncs nr så man kan fylla i avskavningar
-
- 1 svar
- 825 visningar
-
-
Skulle vi inte kunna göra en lista med alternativa delar? I bland är det ju samma delar som sitter på flera olika modeller och märken av bilar, och vissa av dem kanske är både lättare och billigare att komma åt för oss. Du kanske tex. vet att kupeluftfiltret till en viss bil passar också till Mustangen skriv då in det Vi kanske inte behöver skriva in oljor och vätskor för dessa är ju inte så svårt att veta. Så jag skriver alltså inte att Biltemas ATF-U är kompatibel. Jag börjar med: termostat till Saab 900 = Högflödestermostat till Mustang v8 3v (kolla bara så du får rätt temp)
-
- 6 svar
- 1,1k visningar
-
-
hur vet man när det är dags att byta/schimsa om lamellerna i bakaxeln ?
-
- 6 svar
- 902 visningar
-
-
Hej! Har bytt ut min stereo till en Kenwood 2din,funkar bara bra med telefon,blåtand,mm. Men,jag får inte suben att vakna till liv😢,har köpt kabaget via BRL.Har lött ihop dom två blåvita med medföljande motstånd. Provat koppla ihop denna med en annan blå,stendött.Prövat direkt på +pol,stendött inte ens ett popp. Nån som har en ide,kan tilläggas att suben funkade utmärkt med den gamla shaker stereon.
-
- 4 svar
- 1,7k visningar
-
-
Hej Mustang vänner, Varvräknare på min GT 2008 fungerar bara ibland någon som har tips om vad det kan vara för fel vore jag tacksam 🤗 Jan
-
- 2 svar
- 904 visningar
-
-
Hej läser jag om andra mussar på blocket som är trimmade och ofta 400+, så påstår några att dom åker på 0.75 landsväg och 1,0 blandad körning. Min drar 1,0 på landsväg och 1,1-1,2 vid blandad körning. Har jag något fel på min GT , det enda som inte är original är öppet filter och stc x4 som just nu står på Performace
-
- 21 svar
- 4k visningar
- 1 follower
-
-
Hej, Jag undrar om det är fler som märkt att Mustanger med års 11-12 verkar svårsålda? Finns en 11:a på blocket som gått 1200 mil för 299tkr den har vart ute ett halvår. Ryktet gör gällande att det är Camaro som gäller. Synpunkter mottages.
-
-
- 15 svar
- 9,3k visningar
- 2 followers
-