Jump to content

Mustang 2005-2014

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014

1. Started by opo723,

Hej! Jag behöver 2st stolsknoppar till min GT -06 svarta, är det någon som har sådana till salu? De man använder för att fälla sätena med. /Ronny

2. Started by stefanjwp,

Hej Står i begrepp att köpa en 2011 års mustang men vet inte om det är en bra affär att köpa en med manuell låda eller automat.. Har hittat några som har allt jag vill ha men har manuell låda vilket gör mig fundersam, är dessa svårsålda som beg? Är det någon sam kan ge mig råda i frågan?

3. Hej! Har en mustang gt 07 som jag har förstått ska gå att ändra färgen på instrumentbel. men hur gör man då? Har ingen instruktionsbok på sv.

• 5 svar
    • 1,4k visningar
  4. Started by jockegruvman,

Hej Mustangvänner! När jag nu tagit fram min Mustang Gt 2010 så har jag fått en felkod ett par gånger, släckte den första gången ed min SCT flash men den kom tillbaka. Felkoden är P0174= "system too lean bank 2" förra ägaren installerade ett sportluftfilter och ett magnaflow avgassystem. Jag misstänker att det kan bero på det eller att jag har kört på bensinen som varit i bilen hela vintern. Tack på förhanh!

• 12 svar
    • 2k visningar
  5. Ska ta och fräsha upp interiören till veckan efter att den stått i ide nu ett tag, men vill gärna impregnera stolarna med något, som håller skiten & sprickorna borta, finns det något bra läderpolish ?, har Grufman något månntro?

6. Started by Alabama Grill,

Har under tidigare år klarat besiktningen galant genom att sänka tändningen till -10 grader i min SCT tuner. Men icke den här gången. I samband med att jag programmerade om bilen inför besiktningen dök två felkoder upp. P0155 (c2 heater - htr 21) ckt (b2, s1) P0161 (c2 heater - htr 22) ckt (b2, s2) Jag tog bort felkoderna så motorlampan släcktes och drog till besiktningen i hopp om att allt skulle vara som vanligt. Tji fick jag. Följande två värden var felaktiga (gränsvärde inom parentes) CO 1,2 (max 0,5) HC 425 (100) På kvittot står det i klartext: 1. CO-halt Tomgång (8.2.1.2) För hög 2. HC-halt Tomgång (8.2.1.2) För hög Motorn var ordentligt varmkörd vid besiktningstill…

• 25 svar
    • 5,6k visningar
  7. Started by bebbe,

Funderar på några andra ljuddämpare till min GT från 2008. Men har hört en del ljuddämpare som inte har det rätta ljudet. Vilka skall man välja för att får "rätt" ljud. Vill inte att det skall bli för högt och ha rätt tjoff på tomgång. Någon som har tips? Skickas från min iPhone via DX8

8. Tja, Har haft ett Global batteri från Mekonomen i bilen (en GT -05:a) som trots underhållsladdning hela vintern nu är utmattat. (1 år gammalt bara) Tänker köpa ett nytt förstås men inte ett Global igen. Nu undrar jag vad ni kör med för fabrikat och modeller på era batterier och om ni är nöjda med dom eller inte? /Örjan, Märsta

9. Started by Lars Brisman,

Någon som vet skillnad i ljud mellan JBA Catback 3" och Ford Racing Axle Back FR500S, som ju många verkar ha fastnat för? Förutom ev. skillnad i ljudnivå; låter det ena grövre (djupare ton) än det andra?

• 1 svar
    • 991 visningar
  10. Started by Mallemia,

Hej! Är det någon mer som har upptäckt vad mycket skatten på bilen har gått upp? På min 06 Gt Conv. Har den gått upp med nästan 500Kr till 3990Kr. Det börjar bli mycket när jag kör bara kör från 1 april till typ mitten av oct. Anton.

11. Started by Stefan Åberg,

Såg att kompressor inte blir godkänd på besiktningen - ingen chans att få den typad med kompressor??? Sen vilka andra "options" finns det? Vart kan man hitta leverantörer av trimdelar? V8 4.6L 305hp std... Snart blivande musseägare /Stefan

12. Started by Laper,

har börjar fundera på att inhandla en ford mustang gt -05. men som jag hade tänkt köra året runt! och efter otaliga sökningar på diverse bilforum så tyckte jag att det var dags att vända mig till dem personer som vet bäst,nämligen dem som har/ haft denna bil. och vad jag fått fram så finns det så gott som inget rostskydd undertill på denna bil? så frågan är,stämmer detta? och räcker att bekosta sig en underredsbehandling på ett företag för att kunna köra glatt hela vintern och inte gråta blod vid tanken på salt?

• 50 svar
    • 15k visningar
  13. Tänkte bara tipsa om denna sida: http://www.ato24.de/motorcraft-motorol-5w-20-premium-synthetic-blend.html Dom har original Motorcraft olja och oljefilter till våra bilar. Snabb och smidig leverans!

14. Started by pravihrvat,

http://i58.tinypic.com/2qa4k6c.png Det svarta plasten som skyddar nåt slags rör verkar ha skadats(det precis ovanför de vanliga rören).. ungefär som.om något slått i det så det hänger en liten del av den. Vill veta först och främst vad det skyddat för Något?! Hur laga? Mvh

15. Hejsan, Jag har ett problem med att rutan har släppt från suffletten. Det är en GT/H -07 Och jag har varit hos 3 st olika glasmästare men ingen har kunnat hjälpa mig. Är det någon som vet vart man vänder sig för att kunna få hjälp med detta? Gärna i Stenungsundsområdet eller omnejd. Jätte tacksam för svar. Mvh Pontus

• 2 svar
    • 1,4k visningar
  16. Hej jag har en original 06:a GT och har beställt en sänkningssats Ford racing 1.5 tum och jag tycker den redan nu när lite hård har 18 tums hjul nu. Vi åkte till Göteborg i somras det funkade bra men vill inte att det skall bli så mycket hårdare. Och så är jag sugen på 20 tums hjul 245-35-20 dom är visst till förra gen Mustang 94-04 passar dom ? Vad är era erfarenheter sänkning och 20 tums hjul ?

17. Started by Greven 1,

Då jag hämtade ut min Mustang 06:a från service informerade verkstaden mig om, att damaskern som sitter vid ett stödlager i mitten av kardanaxeln, var trasigt? Märkligt då bilen endast gått 7000 mil. På Ford sade man till verkstaden, att man bara säljer kompletta kardanaxlar får det "facila" priset av 15.000:-. Vilket skämt!!! Verkstaden hittade i USA en rep.sats för 4.500:- Hur kan en damasker kosta 4.500:-???? Någon som har erfarenhet av ovanstående och kan tipsa mig om ett förnuftigare sätt, att reparera kardanaxeln?

18. Started by Nellan,

Lämnade min 07 till Stockholm Chipcenter med ett utmärkt resultat i mitt tycke +25 hk +30 Nm fick en helt annan bil med bättre respons ������

• 0 svar
    • 769 visningar
  19. Jag är ny medlem i forumet och heter Lennart Hammarstedt och bor i Uppsala. Våren 2014 köpte jag äntligen en GT Cab 2006 V8 och känner mig mycket nöjd med denna förutom en sak. När jag kör på motorväg med caben uppe så blir det ett högt ljud av vinddraget som uppstår mellan caben och vindrutan. Drar jag ned caben med ”handtaget” så minskar ljudet betydligt. Är det någon som har en lösning på hur jag får bort eller i alla fall kan minska ”missljudet” så att jag slipper sitta och dra ned caben med handen.

20. Started by fender strata,

Hej,varit i Thailand och där är det många bilar som har blått ljus under,,,,,snyggt tycker jag och undrar om någon har synpunkter och vilket märke man ska inhandla

21. Started by muzze,

hej första inlägget jag gör så vet inte om det hamnar rätt. undrar lite över vilka coilovers som är bra ? och även var man kan köpa dom ? mustang gt 2006

• 2 svar
    • 990 visningar
  22. Started by Ashley Helena Terese,

Ämnet har ev. varit uppe förut. Har en Pioneer F900BT stereo med ingång för backkamera och en inköpt kamera. Bilden aktiveras av backkontakten som strömsätter kameran men för o aktivera den ska den anslutas till fordonets backkontakt så den enkla frågan är. Finns nån risk att skada styrenheten genom att istället koppla in den till bromsljuset vid baklampan? Mindre kabeldragning mindre skruva isär och bedömningen är att kameran inte torde dra mer än ca 100mA. Elller kan den lilla ökade belastningen skada den som tidigare sagts känsliga styrenheten i bilen? Enligt min mening borde det inte det men har ingen lust o upptäcka the hard way att jag hade fel! MVH Ash

23. Started by Stefan Åberg,

Hittade en korrekt felbeskrivning på nätet men inget svar på den frågan - paniiiiik! Put key in door, windows come down & won't go back up, locks don't click, lose radio, headlights, turn signals, air conditioning/heat/defroster. Samt när man vrider om startnyckeln så klickar det väldigt högt från motorn, gissade på att det var relät till startmotorn som levde om (ljudet kommer från vänster bak på motorn, på förarsidan sett alltså). Nån som har några förslag? Fönstrena på bilen är nere å kommer inte upp å jag har den i ett allmänt garage för vår BRF... känns fan inte bra det

24. Started by Zyclone,

Har nu monterat tillbaks batteriet efter vintern. Inner belysningen slocknar inte hur jag än gör. Någon som har ide på vad som kan ha hänt. Har visserligen haft bak luckan borta i vinter men den belysningen slocknar. Och bilen varnar inte för några öppna dörrar ? //David

• 1 svar
    • 796 visningar
  25. Started by Mathias78,

Undrar om någon har en idé på vad mitt problem är! Bilen är en mustang 2007 GT ca 9600 mil och 19" däck Som jag skrev så är den stötig i en mer nästan metallisk känsla, spårar lätt! Man vill ta det lugnt på dåliga vägar! Har besiktigat den utan anmärkning i går Bytt bärarmar och krängningsstagen fram! tacksam för svar

• 3 svar
    • 1,2k visningar