Jump to content

Mustang 2005-2014

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014

1. Hej! Har just gjort en modifiering av mina bakljus, så jag kan skifta mellan SE / Usa visning vid blink. http://youtu.be/a_rwvryckJU MVH Janne H

• 45 svar
    • 12,4k visningar
  2. Started by Kragan,

Hej! Fick ett kosntigt fel i dag,bilen startade inte,låg batterinivå på batteriet enligt radion,men samtidigt så blinkar securilock,googlade o fick upp hur man gjorde vips så startade bilen,men lampan lyser fortfarande,måste man till verkstad för att att släcka lampan??

• 5 svar
    • 986 visningar
  3. Hejsan, Jag har en GT -06 som har ett lustigt fenomen för sig. Detta sker när motorn är varm eller när jag kört ett tag. Jag lyfter av foten frå gasen för att växa till exempel så sjunker inte varvtalet ned utan ligger kring 1500rpm när jag växlar. Om jag bara släpper gasen och trycker in kopplingen så tar det 10-15 sekunder innan varvtalet är nere på tomgångs varv. Jag bytt trottelhus och har en annan tune men det har inte hjälpt. Sitter det någon/några andra komponenter som kan vara orsaken till detta fenomen?

4. Started by Uffe58,

Var och besiktigade min Saleen Mustang idag,fick påbackning på att min skyltbelysning lyser vitt sken bakåt! Då påpekade jag att det sitter en liten reflektor så det lyser ned på skylten. Då svarar besiktningsmannen men jag TYCKER att det lyser vitt bakåt.Varpå jag ställer frågan om det är hans tyckande som gäller eller vad det är för kriterier som föreskriften säger tex vad är det för vinkel som gäller. Enda svar som man får är att enda ljus bakåt är rött,detta är inget nytt för mig,i mitt dagliga jobb ingår väldigt mycket fordonskunskap mot både Trafikverk och Transportstyrelse. Jag ber då besiktiningsmannen att få en skiss på vilken vinkel som gäller! Det skall gå att …

• 8 svar
    • 1,4k visningar
  5. Started by Sulan1,

Tjena Jag försöker få tag i ett vindskydd till vår -07 cab som heter/hette WindBlockerSe . Någon här som har koll på detta ? Har letat som f_n på nätet men utan resultat. Finns en film på youtube som visar hur den ser ut http://youyu.be/J0MBMJ3vBx0 Har hittat på www.zefferus.com Jag kan varmt rekommendera detta , funkar jättebra !

6. Started by Stern,

Mustangägare i Skåne, var servar ni era bilar? Det finns ju en massa serviceverksäder men det vore trevligt hitta någon som har vana av Mustanger.

7. Started by Kefarn,

Tänkte fråga om det va nån mer som har detta knepiga "problem"? Jo, när jag trycker på & ligger 120km/h & över så får jag tydligen massa vind under huven, speciellt vänster sida i färdriktningen. Huven är stängd, men tycker att den är lite stummare på höger sida när man är framme & rycker, huven i sig linjerar som den ska. Mvh K

8. Started by Fastback.67,

Är det någon som vet hur kopplingsröret är draget på en 06:a om den går direkt till slavcylindern eller till någon behållare innan. Mvh

9. Started by Nordan56,

Som ny Mustangägare är man ju nyfiken på hur man ska sköta den. Det finns ju en hel del Mustanger i Gävleborg/Dalarnas och min undran är....var servar man bäst ? Inte såå lockande att fara ända till Stockholm för en service. Finns det ingen inom dessa län som är duktiga på service/reparationer av Mustanger ? Hur gör ni om jag får vara nyfiken och fråga Mvh Janne

10. Started by opo723,

Hej! Jag behöver 2st stolsknoppar till min GT -06 svarta, är det någon som har sådana till salu? De man använder för att fälla sätena med. /Ronny

11. Started by stefanjwp,

Hej Står i begrepp att köpa en 2011 års mustang men vet inte om det är en bra affär att köpa en med manuell låda eller automat.. Har hittat några som har allt jag vill ha men har manuell låda vilket gör mig fundersam, är dessa svårsålda som beg? Är det någon sam kan ge mig råda i frågan?

12. Hej! Har en mustang gt 07 som jag har förstått ska gå att ändra färgen på instrumentbel. men hur gör man då? Har ingen instruktionsbok på sv.

• 5 svar
    • 1,4k visningar
  13. Started by jockegruvman,

Hej Mustangvänner! När jag nu tagit fram min Mustang Gt 2010 så har jag fått en felkod ett par gånger, släckte den första gången ed min SCT flash men den kom tillbaka. Felkoden är P0174= "system too lean bank 2" förra ägaren installerade ett sportluftfilter och ett magnaflow avgassystem. Jag misstänker att det kan bero på det eller att jag har kört på bensinen som varit i bilen hela vintern. Tack på förhanh!

• 12 svar
    • 2k visningar
  14. Ska ta och fräsha upp interiören till veckan efter att den stått i ide nu ett tag, men vill gärna impregnera stolarna med något, som håller skiten & sprickorna borta, finns det något bra läderpolish ?, har Grufman något månntro?

15. Started by Alabama Grill,

Har under tidigare år klarat besiktningen galant genom att sänka tändningen till -10 grader i min SCT tuner. Men icke den här gången. I samband med att jag programmerade om bilen inför besiktningen dök två felkoder upp. P0155 (c2 heater - htr 21) ckt (b2, s1) P0161 (c2 heater - htr 22) ckt (b2, s2) Jag tog bort felkoderna så motorlampan släcktes och drog till besiktningen i hopp om att allt skulle vara som vanligt. Tji fick jag. Följande två värden var felaktiga (gränsvärde inom parentes) CO 1,2 (max 0,5) HC 425 (100) På kvittot står det i klartext: 1. CO-halt Tomgång (8.2.1.2) För hög 2. HC-halt Tomgång (8.2.1.2) För hög Motorn var ordentligt varmkörd vid besiktningstill…

• 25 svar
    • 5,7k visningar
  16. Started by bebbe,

Funderar på några andra ljuddämpare till min GT från 2008. Men har hört en del ljuddämpare som inte har det rätta ljudet. Vilka skall man välja för att får "rätt" ljud. Vill inte att det skall bli för högt och ha rätt tjoff på tomgång. Någon som har tips? Skickas från min iPhone via DX8

17. Tja, Har haft ett Global batteri från Mekonomen i bilen (en GT -05:a) som trots underhållsladdning hela vintern nu är utmattat. (1 år gammalt bara) Tänker köpa ett nytt förstås men inte ett Global igen. Nu undrar jag vad ni kör med för fabrikat och modeller på era batterier och om ni är nöjda med dom eller inte? /Örjan, Märsta

18. Started by Lars Brisman,

Någon som vet skillnad i ljud mellan JBA Catback 3" och Ford Racing Axle Back FR500S, som ju många verkar ha fastnat för? Förutom ev. skillnad i ljudnivå; låter det ena grövre (djupare ton) än det andra?

• 1 svar
    • 1k visningar
  19. Started by Mallemia,

Hej! Är det någon mer som har upptäckt vad mycket skatten på bilen har gått upp? På min 06 Gt Conv. Har den gått upp med nästan 500Kr till 3990Kr. Det börjar bli mycket när jag kör bara kör från 1 april till typ mitten av oct. Anton.

20. Started by Stefan Åberg,

Såg att kompressor inte blir godkänd på besiktningen - ingen chans att få den typad med kompressor??? Sen vilka andra "options" finns det? Vart kan man hitta leverantörer av trimdelar? V8 4.6L 305hp std... Snart blivande musseägare /Stefan

21. Started by Laper,

har börjar fundera på att inhandla en ford mustang gt -05. men som jag hade tänkt köra året runt! och efter otaliga sökningar på diverse bilforum så tyckte jag att det var dags att vända mig till dem personer som vet bäst,nämligen dem som har/ haft denna bil. och vad jag fått fram så finns det så gott som inget rostskydd undertill på denna bil? så frågan är,stämmer detta? och räcker att bekosta sig en underredsbehandling på ett företag för att kunna köra glatt hela vintern och inte gråta blod vid tanken på salt?

• 50 svar
    • 15,1k visningar
  22. Tänkte bara tipsa om denna sida: http://www.ato24.de/motorcraft-motorol-5w-20-premium-synthetic-blend.html Dom har original Motorcraft olja och oljefilter till våra bilar. Snabb och smidig leverans!

23. Started by pravihrvat,

http://i58.tinypic.com/2qa4k6c.png Det svarta plasten som skyddar nåt slags rör verkar ha skadats(det precis ovanför de vanliga rören).. ungefär som.om något slått i det så det hänger en liten del av den. Vill veta först och främst vad det skyddat för Något?! Hur laga? Mvh

24. Hejsan, Jag har ett problem med att rutan har släppt från suffletten. Det är en GT/H -07 Och jag har varit hos 3 st olika glasmästare men ingen har kunnat hjälpa mig. Är det någon som vet vart man vänder sig för att kunna få hjälp med detta? Gärna i Stenungsundsområdet eller omnejd. Jätte tacksam för svar. Mvh Pontus

• 2 svar
    • 1,4k visningar
  25. Hej jag har en original 06:a GT och har beställt en sänkningssats Ford racing 1.5 tum och jag tycker den redan nu när lite hård har 18 tums hjul nu. Vi åkte till Göteborg i somras det funkade bra men vill inte att det skall bli så mycket hårdare. Och så är jag sugen på 20 tums hjul 245-35-20 dom är visst till förra gen Mustang 94-04 passar dom ? Vad är era erfarenheter sänkning och 20 tums hjul ?