Jump to content

Shelby GT500

Frågor och svar gällande alla årsmodeller utav GT500.

1. När det är dax att byta bakdäck på min GT500 -13 bör jag välja originalstorlek eller kanske gå upp något i bredd/profil? Har läst vissa som kör med ex 295 brett istället, där verkar även utbudet av däck vara bättre. Vad anser ni, är det bäst att köra original eller vad är vettigast att välja?

2. Started by CobraJonas,

Vad har i för olja i en Shelby GT500 2007? I boken står det SAE 5W-50 full synthetic med Ford specifikation WSS-M2C931-B

3. Started by PeO 460 1,

Denna bil försvann troligen på 80-talet då en snöskoter fick detta nummer 1990! Jag söker VIN id / shelby no och all tillgänglig info om denna bil till mitt Shelby register. Mats Hjelm skall tydligen ha varit en ägare av den? Mvh PeO Wedebrand

• 2 svar
    • 420 visningar
  4. Started by Appelblom,

Hej, Jag tänkte snåla lite och byta olja själv, jag har endast kört strax under 200 mil sedan service på verkstad förra året. Jag har olja, oljefilter och packning, men hittar inte åtdragningsmoment för oljepluggen. Finns det någon här som vet vilket moment det skall vara? Tack på förhand //Lasse A

• Thanks
    • 2 svar
    • 795 visningar
  5. Started by Kajjan,

Vill byta hastighetsmätartavla från miles till km. Var köper jag? (Grufman har inte). Tips på någon som kan göra jobbet? Bor i Uppsala. Tycker originaltavlan syns dåligt. Hälsningar/Kajjan (som inte är duktig på att skruva själv).

• 5 svar
    • 752 visningar
  6. Started by Kenneth L,

Jag var på den lokala Ford dealern igår kväll och säljaren visade glatt upp den bil han just sålt. En röd Shelby GT 500 2021 års modell och ni kan kika på windowstickern vilken utrustning den har. Det finns ett angivet MSRP pris på 81.000 USD men köparen slantade upp 104.000 USD för att kunna köpa bilen. Nätt vinst för dealern! Sedan tillkommer Indiana registration tax på 7% på priset. Personligen tycket jag den var lite för svulstig och det blev plottrigt med svarta och röda detaljer. Men alla gillar olika förstås!

• 0 svar
    • 1,1k visningar
  7. Started by Corvette,

Asså vilken ny/gammal bil, vill ha!!! https://www.shelby.com/Vehicles/Shelby-GT500CR

• 4 svar
    • 1,3k visningar
  8. Started by Davies,

Hej Är intresserad av en Gt 500 som ligger till salu, följande länk https://www.blocket.se/annons/uppsala/ford_mustang_gt500_shelby_cobra_svt_v8_557hk/92134030 Har tagit en carfax och allt ser bra ut där förutom en felaktig mätarställning som gjordes i sverige vid besiktning. De glömde ändra från miles till Km vi besiktning och där blev det fel. HAr tagit carfax m.m på bilen och kan inte se något otydligt mer än att den står att den är automat? Gjordes Shelby Gt 500 i automat 2011? För enligt annonsen och bilderna är den Manuell. Tacksam för svar.

• 6 svar
    • 1,5k visningar
  9. Started by mattias n,

Tja, nån som vet el har haft detta ? Det står ACM CFG ERR i stereon , basen funkar inte å knapparna på ratten lever sitt egna liv. Någon som vet nått ställe runt i V Götaland som skruvar å löser sådana problem m v h mattias

• 12 svar
    • 1,7k visningar
  10. Started by Ohio Snake,

Hej Mustang-entusiaster i Sverige. Jag hittade ditt forum om tapatalk och använder google translate för att kommunicera. Jag använder google translate för att kommunicera. Det är fantastiskt att se Mustang-entusiaster i andra länder. Jag har ägt 2 GT Mustangs, en Cobra och äger för närvarande en Shelby GT500 2012 med prestandapaket (800 Jag skulle vilja veta mer om dina Mustangs och hur du fick dem. Bifogat är en bild av min Shelby. Ser fram emot att höra om dina Mustangs.

• Like
    • 5 svar
    • 1k visningar
  11. Started by Magnus Johansson,

Har en GT500 2011. och tillhör de som även kör Harley på fritiden men har blivit väldigt bekväm av mig. Varje gång jag ska besiktiga så är det ett jävla strul med ljuddämpare osv...pallar inte det mer. så min fråga när man har original SVT systemet som sitter på 2011 men endå vill ha lite mer fräsigare ljud, men inte få något klabb med besiktningen varken pga avgasreningen eller ljudet, eller mäter de inte de? Några tips?

• 5 svar
    • 2k visningar
  12. Started by Raine,

Hej, Jag har möjlighet att köpa en Shelby GT 500 -69. Enligt uppgift är det originalmotorn som sitter i. Någon som vet hur jag säkerställer det? /Raine

• 1 svar
    • 1,8k visningar
  13. Started by Bjørn Harald,

Hei. Jeg holder på å restaurere denne bilen og lurer på om det er noen som har noe informasjon om eller bilder av bilen de kan dele med meg? Bilen gikk i Sverige på 1970 tallet med reg. nr. ANG 606 Jeg treffes på bwitso@gmail.com mvh, Bjørn Harald Witsø, Norge

• Thanks
    • 4 svar
    • 2,9k visningar
  14. Started by Shelbycobra,

Hej! ser att jag har lite förlite kylarvätska i min 2008 gt500. Vätskan är nog gammal också så helst skulle jag vilja tömma båda behållarna och byta till nytt men då jag nog ska köpa större behållare, eller en stor, i vinter så kanske man bara kan toppa upp lite? Så kan man byta helt då. Nån som har en bra guide hur man gör för att dränera helt? har orange/gul i den till motorn och grön till intercoolern. Var köper ni era vätskor? sedan ser jag även att där är förlite till servostyrningen, den kan man kanske tömma helt och sedan byta till ny? alla tips mottages

• 0 svar
    • 2k visningar
  15. Started by Totto70,

God morgon, Jag har service på min 2013 GT500 Cab på gång och skulle gärna vilja göra denna antingen i Sundsvall eller Umeå( jag bor ungefär i mitten av dom 2) Ni som bor i trakterna kanske kan dela med er av utbudet. Jag kan få servicen gjord på bilbolaget, men dom har ingen erfarenhet av Shelby. Om man letar brukar man kunna hitta någon entusiast som råkar ha en liten verkstad:-) Mvh Tomas

• 2 svar
    • 2,1k visningar
  16. Started by Shelbycobra,

https://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mustang_GT_500_SHELBY_650HK__SAMLARSKICK_71370173.htm?ca=11 någon som vet mer om denna? tror den såldes nyligen och nu är den ute igen. Är eventuellt sugen att kika på den

• 7 svar
    • 3,5k visningar
  17. Started by Mattias.P,

Nu till vintern ska jag byta alla oljor/vätskor på min 08 shelby som gått 1700mil då en del av dem snart är 10år gamla, känns tryggt och ha bytt allt till våren slipper man tänka på de! Så nu till frågan! Vart köper ni era oljor,kylarvätska och kompressor olja osv osv ? Vill gärna hålla mig till motorcraft om inga andra heta tips finns?! Bor i Skåne så finns det här kring o köpa är de en bonus!

• Like
    • 1 svar
    • 1,8k visningar
  18. Started by Mattias.P,

Änteligen köpt min drömbil en röd med vita stripes Shelby GT500 2008! Men huven har lite bubblor i lacken pga 1 stenskott och hoodpins! Ska lacka om huven snarast men undrar om någon som har tips på vart man kan få tag i stripes som matchar de orginal vita? Känns onödigt o beställa till hela bilen för ca 4000kr då jag bara behöver till huven! Fått prover från ett företag i Sverige men de var helt fel vit. Så tips är varmt välkomna // Mattias

• Like
    • 6 svar
    • 2,1k visningar
  19. Started by Mattias.P,

Tänkte byta fälgar på min 2008 GT500 till Shelby CS40 20x10 där bak 20x9 fram tänkte 35/265 fram sen bak 30 profil bak 295eller305 michelin pilot super sport. På bilen sitter även eibach pro kit så den är lite sänkt.Tips och erfarenheter motages gärna!// Mattias

• 0 svar
    • 1,4k visningar
  20. Started by Froskog,

Jag har köpt mig en GT500 2010 och såg detta klipp där herrn i fråga mer eller mindre totalsågar -10:an. Är jag en sucker!!?? :-)

• 3 svar
    • 1,9k visningar
  21. Started by Pietro11,

Hei, Er det noen som kan hjelpe med litt informasjon og historikk på en Mustang Shelby GT 500 1968 (00130) bilen hadde reg nr HNO 840 8T03S115988-00130 Mail : gppracek@gmail.com mobil +47 99359009 mvh Per

• Like
    • 13 svar
    • 3k visningar
  22. Started by Mattias.P,

Hej har jagat efter en Shelby i ett tag nu och ej funnit någon som riktigt har fallit mig i smaken till 100%! Är ute efter en 07-09 o tänkte bara kolla om någon har nått tips på vad man bör kolla extra noga på dem när man är och kollar på dem. Har en vanlig GT 4,6L 05 som jag har skruvat o utforskat så mycket det går på så känner till dem rätt bra men inte Shelby. Mycket man inte vet för ens man ägt en, så tacksam för svar!

• Like
    • 18 svar
    • 3,9k visningar
  23. Started by Froskog,

Har ev köpt mig en GT500 och det behövs alltid ytterligare effekt. Vad byter man och vart hittar man delarna eller nån bra och seriös firma som utför jobbet? Remhjul, spännarhjul, mjukvara, tändstift,,,,?? 550hk original och vad blir det efter en BPU-upgrade? /C

• 1 svar
    • 1,5k visningar
  24. Started by musse/lightning,

Någon som bytt till whipple 4.0 med 4 tums hjul? Vilken rem? justerbart rem hjul.? Någon som har ett tips.?

• 3 svar
    • 1,7k visningar
  25. Started by nils magnus,

shelby gt 500 2009 och framåt hur många är vi vill orda en meeting . om intreset finns