-
Vossen CV3 - original eller replica? Någon som har erfarenhet av dessa?
Smaken är som baken. Det låter som att gjutna, d v s kopior, är fullt tillräckliga för dig. Det jag har läst om Vossen-kopior är att de skiljer sig lite lite från originalet, plus att det inte står "Vossen" på kanten. Dessutom är de billigare.
-
tändningslås
Den gula går mycket riktigt till säkringsboxen, men också - beroende på bilens årsmodell - till startsolenoiden.
-
Servobromsar GT-66 mjuk bromspedal
Såg ditt kit ut ungefär såhär: http://www.dallasmustang.com/media/catalog/product/cache/1/image/650x650/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/0/0/0005622.jpg ? Stången ska vara ganska lång, och det kanske den är i ditt kit?
-
Vossen CV3 - original eller replica? Någon som har erfarenhet av dessa?
Skillnaden brukar ligga i att dyra fälgar typ Vossen är smidda, medan kopiorna är gjutna. Gjutprocessen ger material som är porösare än det smidda materialet. I slutänden beror det på vad du ska göra med bilen; bana eller söndagskörning.
-
vilka hedders till 351W i en 66á
Läs detta: http://www.themustangshop.com/351swap.cfm Och sista inlägget här: http://forums.mustangandfords.com/mustang-monthly/70/6498742/mustang-drivetrains/351w-in-a-stock-66-engine-bay-does-it-fit/ Några förslag på headers: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy01.asp?T1=HM66+01&Category=Exhaust&subCategory=Headers&SubSubCategory=Conversion&CatKey=EMUSTANG http://www.mustangsunlimited.com/itemdy01.asp?T1=ES9+01&Category=Exhaust&subCategory=Headers&SubSubCategory=Conversion&CatKey=EMUSTANG http://www.mustangsunlimited.com/itemdy01.asp?T1=HM68+01&Category=Exhaust&subCategory=Headers&SubSubCategory=Conversion&CatKey=EMUSTANG
-
Petronix brytalöst system
Kanske får Pertronix-modulen för lite ström på plus-sidan. Testa det genom att sätt en kabel mellan batteriets och tändspolens pluspoler. Därefter försöker du starta. Går motorn igång, då har du hittat problemet.
-
Mustang 67 framvagn?
Intressant diskussion här: http://www.allfordmustangs.com/forums/classic-talk/200731-1967-mustang-coupe-straight-6-v8-conversion.html
-
accessory packaging -68
"This option was specifically for export models. It included items that would be hard to find overseas like replacement light bulbs and fuses. This falls in-line with the listings in our registry as well as only export DSO's have this option listed." Källa: Boss registry
-
Forumets Muskelbilar
1968, 347 stroker, motor 350 hk, 250 hk på bakhjulen (på rullande landsväg), AOD-låda, bakaxel 3.00 men funderar på en mild uppgradering till 3.25.
-
Svajande instrument i panelen
Utan att ha sett filmen påstår jag att voltregulatorn behöver bytas.
-
MSD/HEI Tändsystem
Vad är det för märke på HEI-fördelaren?
-
Hel renovering mach 1
Böjen över bakaxeln kan du få till med tre 60-graders rör.
-
Kuggstångsstyrning på Cougar 1970
Läs om installation av Randall's Rack kuggstångsstyrning på Christer Holmqvists Cougar 1970: Montage_Randalls_Rack_Cougar_1970.pdf Jag kan tillägga att på min Cougar 1968 tog installationen ca fyra timmar, men jag hade tidigare bytt till en Flaming River-rattstång. Randall's Rack passar på Mustang 1965-70: www.randallsrack.com.
-
nytt år nya problem
Skaffa en sådan (eller motsvarande) IC-variant: http://johnsmustang.com/Instrument-Voltage-Regulator-67-68-Mustang Det finns också varianter som man kan justera spänningen på.
-
Electric Power steering.
På en bilmässa i England för några år sedan pratade jag med EZ-representanter om "el-servon". Lösningen i sig är tilltalande, men jag valde en kuggstångsstyrning från Randall's Rack: www.randallsrack.com. På cirka fyra timmar var originalsakerna borta och RR-kitet på plats.