Jump to content

ivar

Medlemmar
  • Inlägg

    142
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

ivar's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

1

Omdömespoäng

  1. Smaken är som baken. Det låter som att gjutna, d v s kopior, är fullt tillräckliga för dig. Det jag har läst om Vossen-kopior är att de skiljer sig lite lite från originalet, plus att det inte står "Vossen" på kanten. Dessutom är de billigare.
  2. Den gula går mycket riktigt till säkringsboxen, men också - beroende på bilens årsmodell - till startsolenoiden.
  3. Såg ditt kit ut ungefär såhär: http://www.dallasmustang.com/media/catalog/product/cache/1/image/650x650/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/0/0/0005622.jpg ? Stången ska vara ganska lång, och det kanske den är i ditt kit?
  4. Skillnaden brukar ligga i att dyra fälgar typ Vossen är smidda, medan kopiorna är gjutna. Gjutprocessen ger material som är porösare än det smidda materialet. I slutänden beror det på vad du ska göra med bilen; bana eller söndagskörning.
  5. Läs detta: http://www.themustangshop.com/351swap.cfm Och sista inlägget här: http://forums.mustangandfords.com/mustang-monthly/70/6498742/mustang-drivetrains/351w-in-a-stock-66-engine-bay-does-it-fit/ Några förslag på headers: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy01.asp?T1=HM66+01&Category=Exhaust&subCategory=Headers&SubSubCategory=Conversion&CatKey=EMUSTANG http://www.mustangsunlimited.com/itemdy01.asp?T1=ES9+01&Category=Exhaust&subCategory=Headers&SubSubCategory=Conversion&CatKey=EMUSTANG http://www.mustangsunlimited.com/itemdy01.asp?T1=HM68+01&Category=Exhaust&subCategory=Headers&SubSubCategory=Conversion&CatKey=EMUSTANG
  6. Kanske får Pertronix-modulen för lite ström på plus-sidan. Testa det genom att sätt en kabel mellan batteriets och tändspolens pluspoler. Därefter försöker du starta. Går motorn igång, då har du hittat problemet.
  7. Intressant diskussion här: http://www.allfordmustangs.com/forums/classic-talk/200731-1967-mustang-coupe-straight-6-v8-conversion.html
  8. "This option was specifically for export models. It included items that would be hard to find overseas like replacement light bulbs and fuses. This falls in-line with the listings in our registry as well as only export DSO's have this option listed." Källa: Boss registry
  9. 1968, 347 stroker, motor 350 hk, 250 hk på bakhjulen (på rullande landsväg), AOD-låda, bakaxel 3.00 men funderar på en mild uppgradering till 3.25.
  10. Utan att ha sett filmen påstår jag att voltregulatorn behöver bytas.
  11. Vad är det för märke på HEI-fördelaren?
  12. Böjen över bakaxeln kan du få till med tre 60-graders rör.
  13. Läs om installation av Randall's Rack kuggstångsstyrning på Christer Holmqvists Cougar 1970: Montage_Randalls_Rack_Cougar_1970.pdf Jag kan tillägga att på min Cougar 1968 tog installationen ca fyra timmar, men jag hade tidigare bytt till en Flaming River-rattstång. Randall's Rack passar på Mustang 1965-70: www.randallsrack.com.
  14. Skaffa en sådan (eller motsvarande) IC-variant: http://johnsmustang.com/Instrument-Voltage-Regulator-67-68-Mustang Det finns också varianter som man kan justera spänningen på.
  15. På en bilmässa i England för några år sedan pratade jag med EZ-representanter om "el-servon". Lösningen i sig är tilltalande, men jag valde en kuggstångsstyrning från Randall's Rack: www.randallsrack.com. På cirka fyra timmar var originalsakerna borta och RR-kitet på plats.
×
×
  • Create New...