Janebrink February 17, 2004 Report Share February 17, 2004 Finns det något man kan göra åt bältena när de blivit lite gamla och sega? Mina vil inte rulla tillbaka sig riktigt... Försökte öppna rullen på bältet till en gamal opel jag hade en gång, men jag fick en stor fjäder rätt i trynet.. ingen behaglig upplevelse direkt...//Anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobcharge February 17, 2004 Report Share February 17, 2004 Förlåt. men kunde inte låta bli att skratta "stor fjäder rätt i trynet" Sorry att man inte kan va till någon hjälp dock. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 February 18, 2004 Report Share February 18, 2004 Hej.Ni får alldrig tumma på säkerheten i era Mustanger.Det skall vara säkert att åka, för det är väll det manvill. Försök inte att reparera bälten eller fixa någrahemma pulade skrajsnören. Kan tänkas att man kan tycka att nya bälten ärdyra, inget liv går att ersätta med pengar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom Krusell February 18, 2004 Report Share February 18, 2004 Hej ( Kul det där med fjädern föresten :wink: ) Tänkte Spinna vidare på bälten. Jag har bara 2 punkts bälten fram i min 69 ht. Är lite sugen på att sätta 3 punkt fram och flytta mina 2 punkts bak.Var köper man bälten?Hur och var fäster man fästet i taket? eller måste det vara förstärkt från början. jag har en riktigt fint renoverad interiör. Är inte sugen på att riva den direkt. MVH Tom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tybalt cmc1443 February 24, 2004 Report Share February 24, 2004 Hej!Hittade två länkar som beskriver hur man kan fästa tre-punktsbälten.En för mustang 64-67: http://www.geocities.com/MotorCity/Stri ... tbelt.htmlOch en för mustang 68 och nyare:http://www.stephanies-mustang.com/seatbelt.htmMVH Mikael Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom Krusell February 24, 2004 Report Share February 24, 2004 Shysst ska kolla på en gång Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micke J February 26, 2004 Report Share February 26, 2004 Det händer rätt så ofta att det fastnar en massa små partiklar på bältena ( gäller alla bilar )och dessa smuts och tygrester gör att bältet blir tjockare och kärvar i alla ofta för små löphål. Brukar ta en trasa med spolarvätska och torka rent så brukar det komma igång igen.Det kan ju också hända att mekanismen kärvar ,då ska du nog fundera på att byta bälten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hgz February 26, 2004 Report Share February 26, 2004 Läste/hörde nånstans att om man drar ut bältena i hela sin längd ett par gånger, så blir det lite bättre sprutt på återrullningsfjädern.. Har provat ett par gånger, och jag inbillar mej att det blivit åtminstone liite bättre.. Kan vara värt att prova..Mvh Herman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janebrink February 27, 2004 Author Report Share February 27, 2004 Tackar!Äntligen lite svar som inte berör ombyggning till bälten... //Anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonyswe February 28, 2004 Report Share February 28, 2004 http://www.andoauto.com/Där köpte jag mina bälten till 67:an, bra pris och bra kvalitet.Din bil e' ganska säkert förberedd för 3 punkts bälten.om du känner på headliner kanske du kan känna bult hålet.Tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anders February 28, 2004 Report Share February 28, 2004 HejJag har satt i trepunkt i min 68 ht. Hittade bälten från en dodge van på skroten för ett par hundralappar. Fungerar skitbra, det är bara att skruva i.//Anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Logga in för att kommentera
You will be able to leave a comment after signing in
Logga In Nu