Jump to content

Bälten...


Janebrink

Recommended Posts

Finns det något man kan göra åt bältena när de blivit lite gamla och sega? Mina vil inte rulla tillbaka sig riktigt... Försökte öppna rullen på bältet till en gamal opel jag hade en gång, men jag fick en stor fjäder rätt i trynet.. ingen behaglig upplevelse direkt...

//Anders.

Link to comment
Share on other sites

Hej ( Kul det där med fjädern föresten :wink: )

Tänkte Spinna vidare på bälten.

Jag har bara 2 punkts bälten fram i min 69 ht. Är lite sugen på att sätta 3 punkt fram och flytta mina 2 punkts bak.

Var köper man bälten?

Hur och var fäster man fästet i taket? eller måste det vara förstärkt från början. jag har en riktigt fint renoverad interiör.

Är inte sugen på att riva den direkt. :?

MVH Tom

Link to comment
Share on other sites

Det händer rätt så ofta att det fastnar en massa små partiklar på bältena ( gäller alla bilar )och dessa smuts och tygrester gör att bältet blir tjockare och kärvar i alla ofta för små löphål. Brukar ta en trasa med spolarvätska och torka rent så brukar det komma igång igen.

Det kan ju också hända att mekanismen kärvar ,då ska du nog fundera på att byta bälten.

Link to comment
Share on other sites

Läste/hörde nånstans att om man drar ut bältena i hela sin längd ett par gånger, så blir det lite bättre sprutt på återrullningsfjädern.. Har provat ett par gånger, och jag inbillar mej att det blivit åtminstone liite bättre..

Kan vara värt att prova..

Mvh Herman

Link to comment
Share on other sites

Guest Anders

Hej

Jag har satt i trepunkt i min 68 ht. Hittade bälten från en dodge van på skroten för ett par hundralappar. Fungerar skitbra, det är bara att skruva i.

//Anders

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...