Jump to content

Kollade in en 2010:a idag.


ht67 cmc 1502

Recommended Posts

jag gillar den inte heller. de har tagit bort den sorgsna styggheten i fronten! ser inte ut som en haj(?) längre :) det är vad jag tycker i alla fall.

För mkt ändringar i utseendet..... vet dom inte att man inte ska laga nåt som inte är trasigt! små ändringar ja, stora nej!

fast det är klart...... man ska väl vara rädd för alt som är nytt! :)

Link to comment
Share on other sites

Fan jag tycker att det börjar bli lite väl mycket Ford Mondeo över

den, deär ju rund som ett badkar. :shock::evil:

MVH Lasse. 8)

Japp, Ford försöker ju upprepa historien med en superstorsäljare för att sedan bara tillverka sämre och sämre modeller i 20-30 år... ;)

Link to comment
Share on other sites

Oj vad det kryllar av antagonister här. Jag sticker ut hakan lite, men jag tycker den ser döball ut i fronten och i profil, baken är jag inte lika kompis med. Tycket tom att den ser mer aggressiv ut i fronten än mod 05-09. Och vad jag hört om inredningen så ska den sopa banan med tidigare generation.

Link to comment
Share on other sites

Tja Robert T sämre kan ju diskuteras, jag älskar dom äldre

Mustangerna dom är snygga som fan, men kvalitet det har dom

aldrig haft. Ock det verkar som dom inte har det nu heller men det

gör dom inte mindre balla för det. :P:P

Någon har sagt att " Mustanger är byggda av idioter för idioter." :P

Själv är man väl en idiot då, men så är det. :P:P

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Fan jag tycker att det börjar bli lite väl mycket Ford Mondeo över

den, deär ju rund som ett badkar. :shock::evil:

MVH Lasse. 8)

Japp, ingen skönhet precis.

Därmed svalande mitt intresse för ny Mustang. Försöker man kopiera nya Camaro, kanske? (Ful den också, förresten)

Link to comment
Share on other sites

Japp, Ford försöker ju upprepa historien med en superstorsäljare för att sedan bara tillverka sämre och sämre modeller i 20-30 år... ;)

Håller med fullständigt.. dom förstör mer än dom utvecklar! 2005:an var ju

mycket "67-68". Nu försöker dom utveckla nästa generation till att bli "69-70"

Det kommer att bli fel igen! :twisted: (förlåt alla 69-70 ägare) Men jag tror att dom

tar fel väg den här gången också! :cry:

Idiot är jag också, bara så ni vet! ;)

Mvh.

pools

Link to comment
Share on other sites

När jag kollade härom dagen så såg jag inte bilderna jag la upp. Tänkte att det måste blivit nåt fel men nu verkar det ju ok iaf.

Kommentarerna om 2010:an har ju inte låtit vänta på sig, riktigt kul... :D

Jag köpte med en tidning i USA där de ställer de 3 senaste modellerna av "pony cars" mot varann.

Tänkte scanna och lägga upp artikeln som pdf här men blir lite osäker på vad som gäller med copyright osv.

Nån som vet?

Link to comment
Share on other sites

Jag måste ju säga att jag inte blir speciellt upprörd över hur den nya ser ut. Hur man än vrider och vänder på det så kommer den aldrig vara lika snygg som dom var förr i tiden (64-70) :lol: . Men att den skulle vara ful jämfört med nya camaro och charger mm, eller även tidigare "nya" mustanger kan jag inte hålla med om. Jag tycker den ser rätt cool ut. Snyggt med en clean front. Bakändan får godkänt av mig med. Den känns mer modern, men ändå med en touch av gamla muskelbilar. Förmodligen är vi rätt förändringsobenägna på detta forum då vi putsar skiten ur våra 40+ år gamla bilar och vägrar acceptera någon form av utveckling. (inklusive mig :D )

JMO :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ser ut att vara v6:an. Fronten ser helt ok ut, påminner lite om Shelby. Bakdelen är jag inte vidare förtjust i, men det är jag inte på 2005-2009 heller (ja jag har en 05:a själv). Och varför envisas de med spoiler bak? Jag vill ta bort den på min 05:a iaf.. Linjerna är ganska bra annars, många smådetaljer som är fina. Interiören är inte lika retro som 05-09, men verkar vara av mkt bättre kvalitet.

Jag håller med många här inne, de gamla (<71) är klart snyggast. Ford kanske gör samma "misstag" som ~72-04, de gillar jag inte så mkt. 05 började de göra rätt igen när de tittade bakåt i tiden på de gamla mussarna..

Link to comment
Share on other sites

Camaron är HÖG som ett hus! Den har brutalt stora fälgar och hjulhus. Karossmidjan är så sjukt hög att bilen blir jätteklumpig och ful. Har alldeles för stora chrysler 300c drag... Groteskt!

Link to comment
Share on other sites

Camaron är HÖG som ett hus! Den har brutalt stora fälgar och hjulhus. Karossmidjan är så sjukt hög att bilen blir jätteklumpig och ful. Har alldeles för stora chrysler 300c drag... Groteskt!

... men Challengern är rätt najs utseendemässigt.

Mustang vs Challenger vs Camaro:

Link to comment
Share on other sites

... men Challengern är rätt najs itseendemässigt.

Du hann påpeka detta före mej..... :--

Det blir nog att välja mellan Challenger och 05-09 Mustang härefter- om man VILL åka jänk, alltså.

Kanske man ändå hellre tyr sej till numera prestigemärket från Bayern, en 335:a då nybilsfebern tar fart, och en 3.0 CS/CSL/CSI då man vill åka klassiker.

Inga trevliga framtidsutsikter: Chrysler Corp på väg i konkurs eller till Fiat

Gubbmärket Daimler-Benz friar till BMW AG om ökat samarbete nu då samarbetet med Chrysler Corp sket sej.... HORROR-HORROR :evil::evil:

BMW -aktien kommer att falla som en sten, om Daimler blandas in...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...