Jump to content

En RIKTIG classic-träff


cabking

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Bäst att lägga ned debatten tycker jag.

Classic betyder i substantiv form KLASSIKER

I adjektiv form KLASSISK/TIDSLÖS.

Det är ju 45:åringens hela liv vi pratar om.

Gillar man denna 45:åring då gillar man mer eller mindre hela 45:åringens liv oavsett period.

Alldeles oberoende av skick, färg, modellår osv.

Lasse :D

Klockrent! 8)

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på trådens innehåll och att den inte direkt pekar på en specific träff flyttar jag in den under övrigt. Jag kommer dessutom att hålla koll på den så att den inte urartar (tendens har funnits)

med vänliga hälsningar

// frasse cmc 1862 (moderator)

Link to comment
Share on other sites

:shock:

Jag tröttnade på att läsa alla inlägg i tråden....

"Classic Mustang Club Sweden", kan inte det tolkas som att klubben är "Classic"?

Den klassiska Mustangklubben....

/Björn

Link to comment
Share on other sites

Har en härk från 68 Svensksåld i den finns en själ den rister låter morrar spinner luktar läder olja m.m.

Nu gillar jag att skruva så det passar mig. Men har ej behöft meka särskilt mycket.

Men skulle ändå vilja ha en gt från 90 talet gillar stuket. Samt en ny.

Där ford hittat hem till den retroklassiska fronten. Inte samma känsla att köra men ändå ögongodis.

Rätt skönt att kunna dra 40 mil med familjen lite bekvämare.

Så alla är lika värd. Historian går långt tillbaka el??? Typ 1964½.

BARA FORD PÅ VÅRAN GÅRD!!!!! 8)

Link to comment
Share on other sites

Mustang som Mustang!

Man kan ju ha sortera bilarna på träffarna efter årtal 60, 70, 80, 90, 00, 10

Man gör väl samma sak med nyare Mustanger som äldre? TRIMMAR :--

Sen hur många km2 man spacklar på en bil kan man ju prata om ändå, eller?

Link to comment
Share on other sites

åhhh vilket bortkastat ämne detta är, jag har hållt på

med Mustanger av olika modell och år dock inte nyare

än 93, jag har njutit lika bra av en 65a som någon av

de senare. :shock:

Jag förstår egentligen inte vart ni vill komma, alla vi som

äger eller önskar att äga en Mustang har också en modell-

typ och årsmodell som favorit, njut av ägandet, gemenskapen,

klubben, reportagen, hemsidan, träffar, tidningar mm. 8)8)8)

Om inte intresset finns att vara tillsammans med likasinnade

så är det troligen fel på den enskildes inställning till hobbyn,

eller så är det fel på grejen man skaffat. :roll:

Jag tycker inte att man skall ändra ett namn på en klubb

som är världskänd under namnet Classic Mustang Club,

för att inte tala om hur den eller de personer känner som

en gång var namn fäder för denna emenenta klubb. :?8)

Som klubb så har vi tidigare varit väldigt noga med att

ställa Mustangerna i olika årsklasser, kanske vi skall

återinföra detta på våra större träffar, detta för att

gemenskapen i årsmodell skall kännas bättre. :roll:

Som jag skrev, umgås på lika villkår och ha respect för

den andres Mustang intresse, på detta vinner vi alla

mycke i gemenskapen, tänk att få nöjet att äga en

Mustang oavsett år och som alltid kommer att vara en

ikon och en bilklassiker i FORD Historia. 8);)

Link to comment
Share on other sites

Ja, vissa ämnen engagerar människor helt klart ;)

Man kan väl vända på frågan - Om inte Ford ansåg att de fortfarande tillverkar "riktiga" Mustanger hade de väl bytt ut namnet, eller?

Sedan kan även jag tycka att en riktigt klassisk Mustang är de gamla 60-talarna. De är för den stora allmänheten (tack för det Hollywood) sinnebilden för hur en Mustang ser ut.

Men jag då, som inte hade råd med vare sig en 65:a eller 05:a utan fick kompromissa med en 98:a, är jag mindre värd som Mustang ägare?

Då tycker jag att en mer befogad diskussion vore huruvida en Mustang utan V8:a är en riktigt Mustang eller inte... måste det vara manuell låda eller inte... skall det vara cab eller fastback... men den debatten kan vi hålla bort i just denna tråden ;)

Men ursprungsfrågan handlade om att vissa anser att det är för mycket nytt på träffarna.

Är det en veteranbilsträff (Nostalgia) eller liknande gör sig kanske inte en 08:a så bra, det håller jag med om.

På en Mustangträff borde det väl ändå ligga i allas intresse att få fram så många bilar som möjligt!?!

Känner ni att någon årsmodell är underrepresenterad är det väl mer konstruktivt att ringa sina polare med gamla bilar, än att porta dem som faktiskt kommer? Jösses!

Sedan kan väl alla istället avundas respektive periods skönheter och brister, både vad gäller utseende och teknik. Vissa tycker det är en fördel att tex kunna välja "körstil" på hemresan genom ett par knapptryckningar på en Predator... andra tycker det är "mer på riktigt" att ägna ett par timmar med manuell justering av tändinställningarna för att ens kunna ta sig hem från träffen, utan att bilen skall låta som något Långben drar husvagnen med på julafton...

P.S Jag tycker det är ett större problem att det tar månader att få bekräftelse på sitt medlemskap... ja, jag väntar fortfarande och det borde väl vara under sommarperioden det är kortare ledtid, inte längre?

Link to comment
Share on other sites

Jag är medlem i både mustangklubben och Cadillacklubben, och jag måste ärligt säga att det bemötandet jag fått på eskilstuna träffarna är helt suveränt, medans dom aktiva i cadillacklubben runt sthlm känns mer överklass och mer värd än en från landet. Däremot så är det en klubb med stark ekonomi, och ställer inte upp på träffar där inte ALLA Cadillacs är välkomna. Mustangen är såld, men efter familjeråd hemma så har vi beslutat oss för att sälja Caddyn och köpa en mindre/billigare v8 cab. Och helt klart, det blir en musse (fox) igen, men det är inte märket som avgör, kan lika gärna tänka mig en camaro el liknande, utan just den härliga känslan och entusiasmen hos musseägarna runt e-tuna som inte nervärderar nån för att man kommer med "fel" musse, utan att det är en entuiastbil man har.

Link to comment
Share on other sites

Cabking har varit ganska tyst, kanske bara en retsticka. :P

Menar du att Cadillac cluben inte ställer upp som club på dom arangemang där inte alla caddisar är välkomna, om så är fallet så är dom värda en salut så skall sammanhållningen i en club vara. :P:P

Borde kanske skaffa sig en Cadillac som vinterbil. :P

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Japp, jag skulle arrangera en Cadillacträff i Köping i samband med en crusing, och då var dom väldigt noga med att poängtera att alla Cadillacs skulle vara välkomna oavsätt årsmodell, om dom skulle bidra med grejjor.

Link to comment
Share on other sites

Det finns inget som säger att man inte kan parkera bredvid den typen av mustang man tycker bäst om. Man behöver heller inte titta på de bilar eller prata med de människorna som inte är"godkända". :shock:

MEN då kanske du missar den som du verkligen ville träffa :oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...