hagbart September 12, 2009 Report September 12, 2009 Har problem med avgasdofter i min 70a Mustang cab. när jag körnercabbad. Avgassystemet är ganska nyligen bytt och har ingaläckage. Ändrören mynnar ut några cm. utanför bakplåten.Finns det någon som har samma problem eller har tips om hur manblir av med avgasdoften. Citera
Janne Holm CMC1740 September 12, 2009 Report September 12, 2009 Kan vara läckage via en otät baklucka se till att gummit där är tätt Citera
hagbart September 12, 2009 Author Report September 12, 2009 Låter troligt. Har nämligen inte fått dit gummilisten på bakluckan änsedan renovering. Tack för tipset. Citera
JanneJ September 12, 2009 Report September 12, 2009 Har haft precis samma problem, trots ny list fick jag ändå in avgaslukt, speciellt när jag hade cabben uppe och sidorutan öppen. Jag var tvungen att komplettera med ytterligare tätningar i hörnen på bakluckan. Citera
Janne Holm CMC1740 September 12, 2009 Report September 12, 2009 Har haft precis samma problem, trots ny list fick jag ändå in avgaslukt, speciellt när jag hade cabben uppe och sidorutan öppen. Jag var tvungen att komplettera med ytterligare tätningar i hörnen på bakluckan.Jag vet om problemet just med cabben uppe och sidorutan nere då luktar det jag har tyvärr inte fixat min baklucketätning till hundra ej orginallister men det får bli till nästa säsong nu ska bilen snart ner till Tranås för omöblering av bakarschelet Citera
CMC 1061 Berra September 12, 2009 Report September 12, 2009 Det gäller nte bara bakluckan. om detinte är tätt vid baklyktorna, så ommer det in där med. Sedan kan ett tips vara att rikta utblåsen neråt. Berra Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 12, 2009 Report September 12, 2009 Hej.Även tätningen där tankröret går ut i bakplåten ärvicktig för att inte få avgasläck in i bagage och cupé. Citera
bj0rne September 12, 2009 Report September 12, 2009 Har samma problem, men det beror enligt vad jag tror på att det saknas list på bakluckan på min bil ( ligger på bänken i garaget, nån måste bara montera den )/Björn Citera
mikael_s CMC2293 September 14, 2009 Report September 14, 2009 Jag har länge haft samma problem som många andra, tycks det. Kan inte veva ner sidorutan utan att det stinker avgaser i kupén.Har slutligen konstaterat att bagagegummilisten som följde med bilen inte är avsedd för en Mustang, kanske är den till en husdörr eller något annat Funktionen är därefter...Har köpt en list som ska vara korrekt. Men var får man tag i lim som funkar? Kontaktlim fäster INTE på denna list.Jag har funnit några intressanta alternativ, tex - Permatex Black Super Weatherstrip Adhesive eller - 3M Black Super Weatherstrip AdhesiveKan man köpa något av dessa via någon svensk återförsäljare? Skulle gärna vilja få tag på ett bra lim innan säsongen är över. Citera
bj0rne September 14, 2009 Report September 14, 2009 Jag limmade koffertlisten på min förra Mustang med vanligt kontaktlim och den satt iallafall de 3 säsonger jag åkte med bilen./Björn Citera
mikael_s CMC2293 September 15, 2009 Report September 15, 2009 Då kan det inte vara samma material till min list för jag har provat med kontaktlim och det fäster på luckan men inte alls på listen.Ska prova med PERMATEX SVART RTV-SILIKON. Citera
Nenne September 15, 2009 Report September 15, 2009 Silikon i stället för riktigt lim ? Känns inte som om det kommer att funka särskilt bra. Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 15, 2009 Report September 15, 2009 Hej.Kontacktlim skall fungera, vid enstaka tillfällen så kan kontacktlim lösa färgen som man limmar på och därför fäster då inte limmet utan löser färgen, gör rent limmaigen. Ett annat allternativ är faktiskt PL400 som funkar mycketbra, problemet är kanske färgen på limmet. Sedan finns det givetvis andra limsorter, men silikonär inte något som skall användas för list limning. 3M har massor av lim som är användbart till allatyper av limning.Tyvärr får jag även hänvisa till Biltema och deras limsortersom faktiskt funkar att använda, kontacktlim 36-260. Citera
bj0rne September 15, 2009 Report September 15, 2009 PL400 har jag testat till annat mjukt material men det verkar bli extremt hårt, så hårt att det spricker vid belastning, kanske inte så bra på en gummilist.... /Björn Citera
Tobias CMC1505 September 15, 2009 Report September 15, 2009 PL400 ska man inte täta gummilister med.Blir alldeles för hårt.PL400 är däremot så starkt att du kan täta bensintanken med det om man vill. Så starkt att det inte längre får användas på byggenp.g.a hälsorisken. Bra skit. Citera
stangparts September 16, 2009 Report September 16, 2009 Det är viktigt att använda rätt lim när gummilister skall limmas.Black Super Weatherstrip Adhesive.När vi säljer gummilister-tillhandhåller vi alltid rätt lim åt kunden.Mvh,MustangPartshttp://www.mustangdelar.se Citera
JockeR CMC476 September 17, 2009 Report September 17, 2009 Jag använde 3M Black Super Weatherstrip Adhesive, funkar kanon. Citera
bosewallius September 17, 2009 Report September 17, 2009 Har ett svagt minne av att limmet skall vara gult i original./Bosse Citera
Recommended Posts