Lars Oscarsson cmc383 January 15, 2010 Report January 15, 2010 Ser mer och mer frågor runt senaste generationenMustang, man kan undra om den verkligen är någotatt sattsa på , verkar vara mer skruva än åka på en så ny vagn .På forumet är det många frågor om konstiga elfeloch andra för mig konstiga fel, vågar man verkligensattsa på en ny Musse , jag menar, redan inköpskotnaden gör ju troligen att banken är ägareen längre tid Sen kostar kanske Mussen det de få kronor man har över för att kunna användas .En gammal klassiker av Mustang kan jag förstå att det kanfinnas en del att göra på , men en ny , vad jag förstårså måste vara ett envist gäng som orkar hålla på. Citera
RoTe January 15, 2010 Report January 15, 2010 Mer skruva än åka med ny musse? Du måste SKÄMTA!Detta är ett forum där man får hjälp med sina problem, därför kan du läsa om diverse saker som händer våra bilar. Gå in på valfritt volvoforum och kolla mängden problem dom har med sina bilar. Ändå verkar det rulla omkring en och annan volvo på sveriges gator? Volvo har haft ett par rejäla fel, gasspjällsras någon? Nu havererar deras yamaha v8 pga något lagerras. Saab med sin oilsludge... Kvalitet?!Alla bilar har något problem, fördelen med forum är att man redan vet om problemen innan man tar risken.Jag skulle aldrig i livet våga åka på långsemester i en gammal mustang. Vad som helst kan ju hända när som helst. Citera
Daniel Linde January 16, 2010 Report January 16, 2010 De enda fel jag haft på min beror på klantig ägare innan mig.Annars har jag bara behövt åka och fått rent papper på besiktningen.Många elfel tror jag beror på att ägaren hittat på egna lösningar som inte fungerar på en så pass avancerad bil(elektriskt) som det verkar vara.Bara o åk Citera
JanneJ January 16, 2010 Report January 16, 2010 Jag skulle aldrig i livet våga åka på långsemester i en gammal mustang. Vad som helst kan ju hända när som helst. Det är just det som är poängen Du kommer att träffa nya människor och se platser du aldrig hade sett annars bara för att du råkar stå i vägkanten med en gammelmustang. För min egen del kan jag tänka mig att ha en av varje ( bege och ingvar, ni har gjort helt rätt!). Citera
grufman January 16, 2010 Report January 16, 2010 anledningen till att det blir elfel på bilarna är att tidigare ägare är inne och klipper och skarvar på ett sätt som dom har absolut noll koll på. En originalbil som inte är ful-konverterad fungerar utmärkt och så vitt jag vet så finns det inga typiska elfel, förutom generatorn som sticker på vissa tidiga mussar. Klart bra bil. Citera
bege January 16, 2010 Report January 16, 2010 Jag skulle aldrig i livet våga åka på långsemester i en gammal mustang. Vad som helst kan ju hända när som helst. Det är just det som är poängen Du kommer att träffa nya människor och se platser du aldrig hade sett annars bara för att du råkar stå i vägkanten med en gammelmustang. För min egen del kan jag tänka mig att ha en av varje ( bege och ingvar, ni har gjort helt rätt!).[/quote:25cyap3t]Ja det var en av tankarna att ha en av varje den nya kan man i princip bara putsa och polera sen är det dags för Magnus och instrumenten men den gamla där kan till och med en novis som jag bli svart om nävarna och få smuts under naglarna och tro mig det är skitkul .... menjag har ju inte hunnit med det här med stopp vid vägkanten med en verktygsväska i högsta hugg men den tiden kommer nu iår Jag har bara haft positiva upplevelser med min 06:a förutom historien om stölden i Canada men allt sånt är snart lagt bakom mig den skallju in och besiktigas i vår innan den görs färdig för säsongen Citera
mike85 January 16, 2010 Report January 16, 2010 Inga problem med min 06.Man ska nog försöka vara noga mad carfax å den biten.Finns en del som blivit lurade på krockade mussar som är lite snabbt ihopbyggda å sedan lite färg på.Å ska man göra nått själv med elen ska man ta reda på saker å ting innan. Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 16, 2010 Author Report January 16, 2010 Så här startar man ämnet där gammalt o nytt sammanförs . Citera
Tobias CMC1505 January 16, 2010 Report January 16, 2010 Jag skulle aldrig i livet våga åka på långsemester i en gammal mustang. Vad som helst kan ju hända när som helst. Bollnäs - Malmö, t.o.r. 180 Mil.Bollnäs - Fredrikstad t.o.r 120 Mil.Fredrikstad - Malmö t.o.r 100 Mil.Semester i Mustangen, 80 Mil.Tur nog aldrig haft problem på vägen, bara hemma... och konstigt nog händer det alltid efter man gasat skiten ur gamla bettan. Citera
RoTe January 16, 2010 Report January 16, 2010 Jag skulle aldrig i livet våga åka på långsemester i en gammal mustang. Vad som helst kan ju hända när som helst. Bollnäs - Malmö, t.o.r. 180 Mil.Bollnäs - Fredrikstad t.o.r 120 Mil.Fredrikstad - Malmö t.o.r 100 Mil.Semester i Mustangen, 80 Mil.Tur nog aldrig haft problem på vägen, bara hemma... och konstigt nog händer det alltid efter man gasat skiten ur gamla bettan. [/quote:nwzlykks]Du gjorde dom resorna samma sommar? För 480 mil är ungefär hälften av vad jag nöjeskör på en sommar...Min har förövrigt aldrig haft problem att piskas i streetrace eller liknande. Enda som tappat stinget är bromsarna efter viss inspirerad körning... Enda strulet jag haft var självförvållat pga motortvätt... Citera
ThomasFB January 17, 2010 Report January 17, 2010 Jag skulle aldrig i livet våga åka på långsemester i en gammal mustang. Vad som helst kan ju hända när som helst. HEJ HALLÅ Är det inte så, att om man byggt sin bil rätt, skall man kunna åka utan nämnvärda problem? Mustangen bygger på simpel, beprövad teknik, så jag ser inga tekniska hinder för att kunna åka. En del praktiska olägenheter förekommer, men bilen är ju old school, så det måste man leva med.. Citera
RoTe January 17, 2010 Report January 17, 2010 Jag skulle aldrig i livet våga åka på långsemester i en gammal mustang. Vad som helst kan ju hända när som helst. HEJ HALLÅ Är det inte så, att om man byggt sin bil rätt, skall man kunna åka utan nämnvärda problem? Mustangen bygger på simpel, beprövad teknik, så jag ser inga tekniska hinder för att kunna åka. En del praktiska olägenheter förekommer, men bilen är ju old school, så det måste man leva med..Du pratar om en bil du själv totalrenoverat? Tror inte alla här inne gjort det. Jag skulle aldrig göra något dylikt, det har jag inte tålamod eller kunskap till. Jag köper färdiga bilar, till för att njutas. Citera
Gtttggg January 17, 2010 Report January 17, 2010 Jag körde till Rättvik -08 med min Mustang och det gick bra förutom lyset glappade som orsakades av lös jordskruv. Vet inte hur mil det blev totalt på den resan inkl lokala körningar men kul var det. Jag har inte helrenoverat bilen. Däremot var själva resan 84 mil tur o retur. Citera
RoTe January 17, 2010 Report January 17, 2010 Verkar trots allt som ni med veteraner ser en resa på ca 80 mil som en bedrift. Jag ser det som två tankningar. Citera
JanneJ January 17, 2010 Report January 17, 2010 Verkar trots allt som ni med veteraner ser en resa på ca 80 mil som en bedrift. Jag ser det som två tankningar. Kan så vara, men vi har väldigt kul under tiden Att summera en resa som två tankningar låter deprimerande Citera
Bobbe cmc 2103 January 17, 2010 Report January 17, 2010 Verkar trots allt som ni med veteraner ser en resa på ca 80 mil som en bedrift. Jag ser det som två tankningar. Kan så vara, men vi har väldigt kul under tiden Att summera en resa som två tankningar låter deprimerande [/quote:eyehj4wy]Ja,det är en upplevelse att dra iväg lite längre sträckor,framförallt med en bil som man själv har (i allafall försöker) att renovera/förbättra.Det är en ständig process som pågår,och det är valet man har gjort.Minsta lilla ljud som helt plötsligt förändras eller en vibration som kommer, så sitter man på helspänn : va va det?!Men det sköna är ju att det mestadels funkar och man längtar ut att pendla mellan utflyktsmålen och bensinmackarna.Snart är det vår!! Citera
Corvette January 17, 2010 Report January 17, 2010 skulle vilja säga att känslan är samma att åka ny som gammal Musse, båda möts med tumme upp är min erfarenhet.känslan innan och efter med en gammel Musse kan inte beskrivas men måste upplevas, bettan ville vara med på morgonen samt hon tog oss sedan hem. min första erfarenhet med vår förra Musse 66:a var att alltid ha med sig verktyg, antingen för eget bruk eller för att hjälpa en kompis.både gammal och ny Musse får båda har sin charm samt man umgås med samma stollar vare sig man åker ny eller gammal!!! Citera
lope January 17, 2010 Report January 17, 2010 Verkar trots allt som ni med veteraner ser en resa på ca 80 mil som en bedrift. Jag ser det som två tankningar. Kan så vara, men vi har väldigt kul under tiden Att summera en resa som två tankningar låter deprimerande [/quote:1ym4wvo3]Idealet borde vara en "gammel-mustang" och en nyare, så kan man väljaberoende på hur långt man skall köra o.dyl.Har själv varit både i Rättvik & Gävle på semester med både 50 tals & 60 talsjänkare utan några större problem. (Och får man problem finns det hur mångatrevliga och hjälpsamma mäniskor som helst i vårt avlånga land)Och en färd i en Mustang är aldrig bara en resa med två tankningaroavsett årsmodellMen handen på hjärtat visst åker man mer komfortabelt i en nyare bil.Så min egna uppfattning är: Långfärder = Nyare bilar Dagsutflykter = Äldre bilar(plats för undantag finns)Mvh/Lope Citera
Gtttggg January 19, 2010 Report January 19, 2010 Väldigt kul har man som Janne J säger. Under resans gång kommer det alltid nån fram och börjar prata och kolla in bilen vid tex tankningarna eller folk i motsatt riktning vinkar till en/gör tummen upp. Citera
mike85 January 19, 2010 Report January 19, 2010 Väldigt kul har man som Janne J säger. Under resans gång kommer det alltid nån fram och börjar prata och kolla in bilen vid tex tankningarna eller folk i motsatt riktning vinkar till en/gör tummen upp. Så blir man även bemött med en ny musse Citera
grufman January 19, 2010 Report January 19, 2010 Väldigt kul har man som Janne J säger. Under resans gång kommer det alltid nån fram och börjar prata och kolla in bilen vid tex tankningarna eller folk i motsatt riktning vinkar till en/gör tummen upp. Så blir man även bemött med en ny musse det kan jag också intyga. Gled upp en äldre dam som suktade galet på bilen när jag var och tanka den i höstas (profil-bilen). Så nog drar den till sig lite av varje ;-) Citera
Mikael Holmberg January 19, 2010 Report January 19, 2010 Justa bitar och ej tokvässat, så är det inga som helst problem att åka på långtur med en gammelbil.Varför skulle det vara det? Om det är så, så är det ju något fel på prylarna. Citera
mike85 January 19, 2010 Report January 19, 2010 Väldigt kul har man som Janne J säger. Under resans gång kommer det alltid nån fram och börjar prata och kolla in bilen vid tex tankningarna eller folk i motsatt riktning vinkar till en/gör tummen upp. Så blir man även bemött med en ny musse det kan jag också intyga. Gled upp en äldre dam som suktade galet på bilen när jag var och tanka den i höstas (profil-bilen). Så nog drar den till sig lite av varje ;-)Äldre dam.....??Va hon i 30års åldern då Citera
Gtttggg January 20, 2010 Report January 20, 2010 Uppmärksamheten på en gammal Mustang och nyare Mustang är INTE detsamma. Har jämnfört det i somras när jag körde en -02:a på cruising. Kanske det berodde på att bilen var svart och diskret? Annat tillfälle stod både min bil och den svarta bilen bredvid varann och en okänd kille mittemot gatan hade videokamera. Gissa vilken bil han filmade? Det var min bil. Ytterligare bevis på vilken bil som drar mest uppmärksamhet. Citera
Lassemålare CMC 2071 January 20, 2010 Report January 20, 2010 Robert T två tankar om du får soppan i tanken, det har ju varit en del problem, jaja skoja kan man. Visst man kan få problem med alla bilar, men jag har haft tur ägt bilen i 3 år och förutom stölden inga problem, ca 11.000 mil har sally rullat nu. varje sommar har jag åkt ner till kontinenten och brakat fram på olika motorvägar och småvägar i Alper och på slätter i hetta och köld. Jag är skitnöjd. Mvh Lasse. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.