Jump to content

Fundering, Ny eller Gammal Mustang.


Lars Oscarsson cmc383

Recommended Posts

Ser mer och mer frågor runt senaste generationen

Mustang, man kan undra om den verkligen är något

att sattsa på :roll: , verkar vara mer skruva än

åka på en så ny vagn :-| .

På forumet är det många frågor om konstiga elfel

och andra för mig konstiga fel, vågar man verkligen

sattsa på en ny Musse :shifty: , jag menar, redan

inköpskotnaden gör ju troligen att banken är ägare

en längre tid :evil:

Sen kostar kanske Mussen det de få kronor man har

över för att kunna användas :roll: .

En gammal klassiker av Mustang kan jag förstå att det kan

finnas en del att göra på :-| , men en ny :?:, vad jag förstår

så måste vara ett envist gäng som orkar hålla på. :problem:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mer skruva än åka med ny musse? Du måste SKÄMTA!

Detta är ett forum där man får hjälp med sina problem, därför kan du läsa om diverse saker som händer våra bilar. Gå in på valfritt volvoforum och kolla mängden problem dom har med sina bilar. Ändå verkar det rulla omkring en och annan volvo på sveriges gator? Volvo har haft ett par rejäla fel, gasspjällsras någon? Nu havererar deras yamaha v8 pga något lagerras. Saab med sin oilsludge... Kvalitet?!

Alla bilar har något problem, fördelen med forum är att man redan vet om problemen innan man tar risken.

Jag skulle aldrig i livet våga åka på långsemester i en gammal mustang. Vad som helst kan ju hända när som helst. :P

Link to comment
Share on other sites

De enda fel jag haft på min beror på klantig ägare innan mig.

Annars har jag bara behövt åka och fått rent papper på besiktningen.

Många elfel tror jag beror på att ägaren hittat på egna lösningar som inte fungerar på en så pass avancerad bil(elektriskt) som det verkar vara.

Bara o åk :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle aldrig i livet våga åka på långsemester i en gammal mustang. Vad som helst kan ju hända när som helst. :P

Det är just det som är poängen :--

Du kommer att träffa nya människor och se platser du aldrig hade sett annars bara för att du råkar stå i vägkanten med en gammelmustang. :--

För min egen del kan jag tänka mig att ha en av varje ( bege och ingvar, ni har gjort helt rätt!).

Link to comment
Share on other sites

anledningen till att det blir elfel på bilarna är att tidigare ägare är inne och klipper och skarvar på ett sätt som dom har absolut noll koll på. En originalbil som inte är ful-konverterad fungerar utmärkt och så vitt jag vet så finns det inga typiska elfel, förutom generatorn som sticker på vissa tidiga mussar. Klart bra bil.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle aldrig i livet våga åka på långsemester i en gammal mustang. Vad som helst kan ju hända när som helst. :P

Det är just det som är poängen :--

Du kommer att träffa nya människor och se platser du aldrig hade sett annars bara för att du råkar stå i vägkanten med en gammelmustang. :--

För min egen del kan jag tänka mig att ha en av varje ( bege och ingvar, ni har gjort helt rätt!).[/quote:25cyap3t]

Ja det var en av tankarna att ha en av varje den nya kan man i princip bara putsa och polera sen är det dags för Magnus och instrumenten :--

men den gamla där kan till och med en novis som jag bli svart om nävarna och få smuts under naglarna och tro mig det är skitkul .... men

jag har ju inte hunnit med det här med stopp vid vägkanten med en verktygsväska i högsta hugg men den tiden kommer nu iår :thumbup:

Jag har bara haft positiva upplevelser med min 06:a förutom historien om stölden i Canada men allt sånt är snart lagt bakom mig den skall

ju in och besiktigas i vår innan den görs färdig för säsongen ;)

Link to comment
Share on other sites

Inga problem med min 06.Man ska nog försöka vara noga mad carfax å den biten.Finns en del som

blivit lurade på krockade mussar som är lite snabbt ihopbyggda å sedan lite färg på.

Å ska man göra nått själv med elen ska man ta reda på saker å ting innan.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle aldrig i livet våga åka på långsemester i en gammal mustang. Vad som helst kan ju hända när som helst. :P

Bollnäs - Malmö, t.o.r. 180 Mil.

Bollnäs - Fredrikstad t.o.r 120 Mil.

Fredrikstad - Malmö t.o.r 100 Mil.

Semester i Mustangen, 80 Mil.

Tur nog aldrig haft problem på vägen, bara hemma.

.. och konstigt nog händer det alltid efter man gasat skiten ur gamla bettan. :--:thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle aldrig i livet våga åka på långsemester i en gammal mustang. Vad som helst kan ju hända när som helst. :P

Bollnäs - Malmö, t.o.r. 180 Mil.

Bollnäs - Fredrikstad t.o.r 120 Mil.

Fredrikstad - Malmö t.o.r 100 Mil.

Semester i Mustangen, 80 Mil.

Tur nog aldrig haft problem på vägen, bara hemma.

.. och konstigt nog händer det alltid efter man gasat skiten ur gamla bettan. :--:thumbup:[/quote:nwzlykks]

Du gjorde dom resorna samma sommar? För 480 mil är ungefär hälften av vad jag nöjeskören sommar...

Min har förövrigt aldrig haft problem att piskas i streetrace eller liknande. Enda som tappat stinget är bromsarna efter viss inspirerad körning... :-- Enda strulet jag haft var självförvållat pga motortvätt... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle aldrig i livet våga åka på långsemester i en gammal mustang. Vad som helst kan ju hända när som helst. :P

HEJ HALLÅ :!: Är det inte så, att om man byggt sin bil rätt, skall man kunna åka utan nämnvärda problem?

Mustangen bygger på simpel, beprövad teknik, så jag ser inga tekniska hinder för att kunna åka.

En del praktiska olägenheter förekommer, men bilen är ju old school, så det måste man leva med..

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle aldrig i livet våga åka på långsemester i en gammal mustang. Vad som helst kan ju hända när som helst. :P

HEJ HALLÅ :!: Är det inte så, att om man byggt sin bil rätt, skall man kunna åka utan nämnvärda problem?

Mustangen bygger på simpel, beprövad teknik, så jag ser inga tekniska hinder för att kunna åka.

En del praktiska olägenheter förekommer, men bilen är ju old school, så det måste man leva med..

Du pratar om en bil du själv totalrenoverat? Tror inte alla här inne gjort det. Jag skulle aldrig göra något dylikt, det har jag inte tålamod eller kunskap till. Jag köper färdiga bilar, till för att njutas.

Link to comment
Share on other sites

Jag körde till Rättvik -08 med min Mustang och det gick bra förutom lyset glappade som orsakades av lös jordskruv. Vet inte hur mil det blev totalt på den resan inkl lokala körningar men kul var det. Jag har inte helrenoverat bilen. Däremot var själva resan 84 mil tur o retur.

Link to comment
Share on other sites

Verkar trots allt som ni med veteraner ser en resa på ca 80 mil som en bedrift. Jag ser det som två tankningar. ;)

Kan så vara, men vi har väldigt kul under tiden :--

Att summera en resa som två tankningar låter deprimerande ;)

Link to comment
Share on other sites

Verkar trots allt som ni med veteraner ser en resa på ca 80 mil som en bedrift. Jag ser det som två tankningar. ;)

Kan så vara, men vi har väldigt kul under tiden :--

Att summera en resa som två tankningar låter deprimerande ;)[/quote:eyehj4wy]

Ja,det är en upplevelse att dra iväg lite längre sträckor,framförallt med en bil som man själv har (i allafall försöker) att renovera/förbättra.Det är en ständig process som pågår,och det är valet man har gjort.

Minsta lilla ljud som helt plötsligt förändras eller en vibration som kommer, så sitter man på helspänn : va va det?!

Men det sköna är ju att det mestadels funkar och man längtar ut att pendla mellan utflyktsmålen och bensinmackarna.

Snart är det vår!!

:thumbup:

Link to comment
Share on other sites

skulle vilja säga att känslan är samma att åka ny som gammal Musse, båda möts med tumme upp är min erfarenhet.

känslan innan och efter med en gammel Musse kan inte beskrivas men måste upplevas, bettan ville vara med på morgonen samt hon tog oss sedan hem.

min första erfarenhet med vår förra Musse 66:a var att alltid ha med sig verktyg, antingen för eget bruk eller för att hjälpa en kompis.

både gammal och ny Musse får :thumbup: båda har sin charm samt man umgås med samma stollar vare sig man åker ny eller gammal!!! :--

Link to comment
Share on other sites

Verkar trots allt som ni med veteraner ser en resa på ca 80 mil som en bedrift. Jag ser det som två tankningar. ;)

Kan så vara, men vi har väldigt kul under tiden :--

Att summera en resa som två tankningar låter deprimerande ;)[/quote:1ym4wvo3]

Idealet borde vara en "gammel-mustang" och en nyare, så kan man välja

beroende på hur långt man skall köra o.dyl.

Har själv varit både i Rättvik & Gävle på semester med både 50 tals & 60 tals

jänkare utan några större problem. (Och får man problem finns det hur många

trevliga och hjälpsamma mäniskor som helst i vårt avlånga land)

Och en färd i en Mustang är aldrig bara en resa med två tankningar

oavsett årsmodell

Men handen på hjärtat visst åker man mer komfortabelt i en nyare bil.

Så min egna uppfattning är:

Långfärder = Nyare bilar

Dagsutflykter = Äldre bilar

(plats för undantag finns)

Mvh/Lope

Link to comment
Share on other sites

Väldigt kul har man som Janne J säger. Under resans gång kommer det alltid nån fram och börjar prata och kolla in bilen vid tex tankningarna eller folk i motsatt riktning vinkar till en/gör tummen upp. ;)

Så blir man även bemött med en ny musse ;)

Link to comment
Share on other sites

Väldigt kul har man som Janne J säger. Under resans gång kommer det alltid nån fram och börjar prata och kolla in bilen vid tex tankningarna eller folk i motsatt riktning vinkar till en/gör tummen upp. ;)

Så blir man även bemött med en ny musse ;)

det kan jag också intyga. Gled upp en äldre dam som suktade galet på bilen när jag var och tanka den i höstas (profil-bilen). Så nog drar den till sig lite av varje ;-)

Link to comment
Share on other sites

Väldigt kul har man som Janne J säger. Under resans gång kommer det alltid nån fram och börjar prata och kolla in bilen vid tex tankningarna eller folk i motsatt riktning vinkar till en/gör tummen upp. ;)

Så blir man även bemött med en ny musse ;)

det kan jag också intyga. Gled upp en äldre dam som suktade galet på bilen när jag var och tanka den i höstas (profil-bilen). Så nog drar den till sig lite av varje ;-)

Äldre dam.....??Va hon i 30års åldern då :think::?:

Link to comment
Share on other sites

Uppmärksamheten på en gammal Mustang och nyare Mustang är INTE detsamma. Har jämnfört det i somras när jag körde en -02:a på cruising. Kanske det berodde på att bilen var svart och diskret? ;) Annat tillfälle stod både min bil och den svarta bilen bredvid varann och en okänd kille mittemot gatan hade videokamera. Gissa vilken bil han filmade? Det var min bil. Ytterligare bevis på vilken bil som drar mest uppmärksamhet. :D

Link to comment
Share on other sites

Robert T två tankar om du får soppan i tanken, det har ju varit en del problem, jaja skoja kan man. :crazy:

Visst man kan få problem med alla bilar, men jag har haft tur ägt bilen i 3 år och förutom stölden inga problem, ca 11.000 mil har sally rullat nu. :P:P

varje sommar har jag åkt ner till kontinenten och brakat fram på olika motorvägar och småvägar i Alper och på slätter i hetta och köld. :P:P

Jag är skitnöjd. :clap::clap:

Mvh Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...