Jump to content

Recommended Posts

hej behöver hjälp,problemet är ett uttag för en elementslang vid framkant på blocket vid "kamkåpan" som har rostat sönder,är det gängor i blocket eller?

Hejsan !

Vet inte om den går att köpa hos någon återförsäljare.

En kompis till mig tillverkade ett gäng sådana för många år sedan,redan då var orginalrören upprostade.

// Thomas

Vet att Hansen racing har fört dom,men att dom tagit slut i lager och att det då var problem att få tag på nya.

men det var några år sedan,så läget kan ju ha förändrats..

Man kanske skulle kolla på ebay,för jag har samma problem själv..

• 1 month later...

Jag köpte de två sista de hade på Hansen Racing för ca. 3 år sedan.

De måste väl ha fått nya nu? Man fick skicka på bra med släggan för att få i dem. Det sjöng värre än till helgmålsbön i blocket :lol:

Jag köpte de två sista de hade på Hansen Racing för ca. 3 år sedan.

De måste väl ha fått nya nu? Man fick skicka på bra med släggan för att få i dem. Det sjöng värre än till helgmålsbön i blocket :lol:

Ska kolla med Hansen eller om det går med gängverktyg i hålet och sen gänga i ett anslutningrör för slang.

Vart har du köpt dina headers? Vi har oxå en cougar och ngn har satt dit 2v headers på 4v motorn där.

Min är också en 4V från början (också med 2v headers) fast jag kör på 2V toppar nu. Det passar bättre ihop. Var det svårt att få tag på 4V headers på -90 talet eller?

Var de är köpta eller vilket fabrikat det är vet jag inte. De satt på när jag köpte bilen 2003. Kollektorerna ligger så nära golvet att någon har gjort "uttag" i tvärbalkarna för att det skall få plats.

Min är också en 4V från början (också med 2v headers) fast jag kör på 2V toppar nu. Det passar bättre ihop. Var det svårt att få tag på 4V headers på -90 talet eller?

Var de är köpta eller vilket fabrikat det är vet jag inte. De satt på när jag köpte bilen 2003. Kollektorerna ligger så nära golvet att någon har gjort "uttag" i tvärbalkarna för att det skall få plats.

ok, jag 4v har ju större utblåskanaler än vad 2v toppar har.

• 1 month later...