Min gule ponny February 15, 2010 Report Share February 15, 2010 Har en -95 cab med Mach 460 stereo. Ønsker å sette inn en moderne stereo med mp3 osv. Finnes det ingen måte å ordene dette på ved bare å koble en ny stereo til eksisterende kabler? Hvor stor effekt er det på de originale forsterkerne? Hvordan er systemet bygd opp? Har den originale radioen normal uteffekt eller er det forsterkerne som lager all effekt? Er løsningen å koble bort de originale forsterkerne og koble en ny stereo rett på de originale høyttalerne? Trenger de små høyttalerne øverst i døren delefilter? Kan noen svare på alt dette? Mange spørsmål, men jeg ser av tidligere innlegg at det er mange som spør om dette uten at jeg kan se noen gode svar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
grufman February 15, 2010 Report Share February 15, 2010 TripTunes Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pm99 February 18, 2010 Report Share February 18, 2010 Du har ett pm Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter /Cobra February 21, 2010 Report Share February 21, 2010 http://www.2shared.com/file/11490390/7e ... ering.htmlsave file to pc: click here, installera inga toolbars. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefano February 21, 2010 Report Share February 21, 2010 Själv har jag beställt en kabelsats som heter Metra 70-5510 via Hansen Racing.http://www.metraonline.com/products.aspx?s=70-5510Jag har en Mustang - 00 med förstärkare för både fram & baksystemet, så i mitt fall är en sats med dubbla lågnivåutångar en "nödvändighet".Jag ska skaffa en Alpine Dubbeldin stereo & sätta in i panelen. Måste bara skaffa mig en panelsats för 2001 & nyare som har en enda stor radio & inte 2 st separata delar som tidigare år. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hajas February 21, 2010 Report Share February 21, 2010 Hej Stefano,Jag har själv letat efter en kabelsats till orginalsystemet.Jag tycker att orginal högtalarna spelar tillräckligt men vill byta radiodelen.Passar denna även årsmodell 99?Jag har mach 460 systemet med sparat kasettdel. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Min gule ponny February 22, 2010 Author Report Share February 22, 2010 Dette er bra!!! Har fått mange gode løsninger, også via pm. Takk og takk. Er godt i gang nå og har loddet nye lavniva kabler fra RCA kontaktene. Leser at noen får litt tenningstøy og smell ved innslag til forsterkere etc. Noe skyldes tidligere mekanikere som har vært innom på ledingene, men dette kan vel også eventuelt løses med en sånn ""separasjonsbox""? Har ikke kommet dit ennå men er det noen som mener noe så kast gjerne en hjelpende hånd over til Norge. Takk igjen! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige February 22, 2010 Report Share February 22, 2010 andre ting her ... http://www.shelbystore.com/category-s/61.htm Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefano February 23, 2010 Report Share February 23, 2010 Hej Stefano,Jag har själv letat efter en kabelsats till orginalsystemet.Jag tycker att orginal högtalarna spelar tillräckligt men vill byta radiodelen.Passar denna även årsmodell 99?Jag har mach 460 systemet med sparat kasettdel.Hej! Som jag har förstått det hela ska detta kablage passa till alla Mustang med Mach 460 stereon, tom årsmodell 2000, OM man vill använda originalförstärkarna! Dvs endast byta ut huvudenheten & lämna resten intakt.Hoppas det var till hjälp. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hajas February 24, 2010 Report Share February 24, 2010 Kanon,Tackar för svaret Stefano. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Min gule ponny February 24, 2010 Author Report Share February 24, 2010 Vær litt obs på hva du gjør. Leste en del på forskjellige forum fra den andre siden og klippet følgende: I just called Metra and for a 1995 with the Mach 460 you will need a 70-5510. I'm glad I called and didn't just order the part number listed above. They told me that there are three different harnesses based on the year of the car for the Mach 460.Problemet behøver likevel ikke være så stort når du følger den informasjonen som er gitt tidligere. Du vil jo få et kontaktsett. Deretter er det bare å følge alle ledningene og se om det er noe som er annerledes eller mangler. Og så flytte om eller fjerne det som er overflødig.Eller rett og slett send ch nr til Metra og spør. For int salg: maurices@metra-autosound.com og for tech support: techsupport@metra-autosound.comEller: metraonline.com Lykke til. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
PatricF May 26, 2010 Report Share May 26, 2010 Har precis hämtat hem min Mustang -95 som jag köpte igår. Han som hade den före mig har byt ut orginal stereon pga haveri. Nu vill jag få ut ljudet via förstärkaren.Misstänker att framhögtalarna drivs av radion idag, bak har jag inte kollat ännu. Är det kabeln som nämns ovan som gäller 70-5510 på Hansen racing (Metra) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
PatricF May 26, 2010 Report Share May 26, 2010 Nu känner jag mig väldigt tjatig men hittade denna länk , kan den kanske funka http://www.crutchfield.com/S-nXF6eOYLW6 ... ml?tp=2977Vill verkligen få ett bra ljud i bilen , har inte haft denna möjlighet i vår nuvarande bil o inte hållit på med ljud i bil på 10 år nu men detta skall bli skoj och så har man ju fått köpa sig en liten leksak som man kan hålla på med Ev så blir det till att riva ut en del i vinter för att slänga in lite roligare saker inkl en sub Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
macattac August 25, 2010 Report Share August 25, 2010 Några solida tips på hur man får loss OEM stereon? Jag tänkte byta till annan 2 DIN. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Linde August 25, 2010 Report Share August 25, 2010 Några solida tips på hur man får loss OEM stereon? Jag tänkte byta till annan 2 DIN.https://www.flmowner.com/servlet/Conten ... d=47114204Här bör det finnas.Finns mängder till 05+ iaf.Bara o fylla i 03 Musse. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
macattac August 25, 2010 Report Share August 25, 2010 Några solida tips på hur man får loss OEM stereon? Jag tänkte byta till annan 2 DIN.https://www.flmowner.com/servlet/Conten ... d=47114204Här bör det finnas.Finns mängder till 05+ iaf.Bara o fylla i 03 Musse. huh? =) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Linde August 25, 2010 Report Share August 25, 2010 Några solida tips på hur man får loss OEM stereon? Jag tänkte byta till annan 2 DIN.https://www.flmowner.com/servlet/Conten ... d=47114204Här bör det finnas.Finns mängder till 05+ iaf.Bara o fylla i 03 Musse. huh? =)Sorry skicka fel länk!Ska leta reda på rätt... W8!EDIT: Hittar inte, fortsätter leta efter Fort Boyard Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Linde August 25, 2010 Report Share August 25, 2010 Jag hittar tyvärr inget matnyttigt om hur man lossar för o ta bort stereon.Men jag tror du löser det Gör annars en ny tråd här så kanske du får napp...// Danne Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Grønnevik August 26, 2010 Report Share August 26, 2010 Det skal brukes to bøyler (byglar?) for å ta ut stereoen. Jeg kjøpte mine fra Mustangs Unlimited, men de kan sikkert kjøpes eller lånes i forretninger som selger stereoanlegg.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
macattac August 26, 2010 Report Share August 26, 2010 Det skal brukes to bøyler (byglar?) for å ta ut stereoen. Jeg kjøpte mine fra Mustangs Unlimited, men de kan sikkert kjøpes eller lånes i forretninger som selger stereoanlegg..Kjempe flott! Mange takk! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter /Cobra August 26, 2010 Report Share August 26, 2010 Använde 4a spik o lite tålamod Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sa-Malmoe August 30, 2010 Report Share August 30, 2010 Eller gör du som jag låter proffsen byta den och slippa en massa huvudbry. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
macattac August 31, 2010 Report Share August 31, 2010 Klockren video på hur man får loss Mach 460 cd-växlaren. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts