Bobbe cmc 2103 August 8, 2010 Report Share August 8, 2010 Var nere på macken och fyllde på lite soppa imorse,skulle upp på motorvägen igen och någonting hände höger fram.Antagligen punka,bilen drog in i räcket åt höger för att sedan studsa in i vänstra räcket.Det gick inte fort,men det var fuktigt på vägen så det hände inte mycket vid panikbromsning.Får väl se vad som händer med bilen framöver,vid en snabb översyn så är framvagn,flyglar ,front,fälgar,huv är åt hel..te.Svårt att vara klarsynt precis efter det har hänt,så det är säkert mer som har blivit snett...Nåväl motor såg ok ut,och jag är ok...men det var det sista jag tänkte. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommyax August 8, 2010 Report Share August 8, 2010 AjAj, bara bryt ihop o kom igen,,,, Tråkigt! /Tommy.Var nere på macken och fyllde på lite soppa imorse,skulle upp på motorvägen igen och någonting hände höger fram.Antagligen punka,bilen drog in i räcket åt höger för att sedan studsa in i vänstra räcket.Det gick inte fort,men det var fuktigt på vägen så det hände inte mycket vid panikbromsning.Får väl se vad som händer med bilen framöver,vid en snabb översyn så är framvagn,flyglar ,front,fälgar,huv är åt hel..te.Svårt att vara klarsynt precis efter det har hänt,så det är säkert mer som har blivit snett...Nåväl motor såg ok ut,och jag är ok...men det var det sista jag tänkte. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoTe August 8, 2010 Report Share August 8, 2010 Fy fan va trist!! Huvudsaken är dock att ingen blev skadad, bilar går att ersätta. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ August 8, 2010 Report Share August 8, 2010 Jag lider med dig Råkade ut för en liknande grej just när min bil var nylackad, en stolle körde rakt ut från en sidoväg och jag hamnade i räcket.Försäkringsbolaget tog hela reparationen men det svider fortfarande när jag tänker på det. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest my little pony August 8, 2010 Report Share August 8, 2010 Hej Bobbe....det var inte kul o läsa o se bilderna på din fina musse....Hoppas du fixar till den i vinter så vi får se den rulla igen på vägarna.....nästa år...MVH "my little pony" Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund August 8, 2010 Report Share August 8, 2010 Sånt här svider inte med tanke på bilen...Det är ju allt arbete och själ som är nedlagt som inte går att ersätta.Psyket får en mental knäck det känner jag igen också. Jag brukar tänka som så att "en plåthög ska aldrig besegra mig! "Bara ta nya tag när det mentala läkt. Hoppas allt ordnar sig med försäkringsbolaget och det blir minst lika bra som innan smällen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter M August 8, 2010 Report Share August 8, 2010 Jag lider med dig men som Robert sa, lättare att ersätta eller laga bilar än mäniskor. Hoppas det löser sig Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra August 8, 2010 Report Share August 8, 2010 Jösses vad tråkigt att se detta. Försök att bita ihop, och skafa motivition att fixa detta så fort som möjligt. Om du vill ha hjälp så kan jag ställa upp och hjälpa till om du vill. Det är bara att skriva ett Pm. Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobbe cmc 2103 August 8, 2010 Author Report Share August 8, 2010 Tack för ert stöd i dessa svåra tider....Nä,nu så här några timmar efter så inser jag att det är "bara" en bil.Men som Per B. säger ,så känns det i själen....Vi får väl se hur försäkringsbolaget tycker att vi ska gå vidare.Och Berra,jag antar att om det beslutas att bilen skall fixas så blir den väl stående på verkstad i vinter.Är det inte förs.bolaget som ombesörjer detta i så fall?(stort tack för omtanken i alla fall!!) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobbe cmc 2103 August 28, 2010 Author Report Share August 28, 2010 Fick just beskedet......Det är definitivt slutåkt med denna...Tack för den här tiden, förhoppningsvis återkommer jag! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MathiasW August 28, 2010 Report Share August 28, 2010 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
BHE August 28, 2010 Report Share August 28, 2010 Vad hamnade skadekalkylen på? Lönar det sig att repa eller kan/ska du behålla bilen. Många av muskelbilarna har idag ett så stort värde att få av dem blir skrot även om de egentligen är inlösta. Lider med dig hur som helst... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommyax August 28, 2010 Report Share August 28, 2010 Det är du som ägare av bilen som bestämmer om den skall skrotas./Tommy. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobbe cmc 2103 August 28, 2010 Author Report Share August 28, 2010 Självklart var min högsta önskan att få den reparerad.Har haft många och långa diskussioner med skaderegleraren som visade sig vara mycket kunnig och vet värdet gällande denna typ av bilar.Konstaterade att det skulle dra iväg ordentligt med reparation.Jag kan säga så här,jag fick en generös ersättning för bilen."Horsepower is how fast you hit the wall, and I did...!" Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools August 28, 2010 Report Share August 28, 2010 Självklart var min högsta önskan att få den reparerad.Har haft många och långa diskussioner med skaderegleraren som visade sig vara mycket kunnig och vet värdet gällande denna typ av bilar.Konstaterade att det skulle dra iväg ordentligt med reparation.Jag kan säga så här,jag fick en generös ersättning för bilen."Horsepower is how fast you hit the wall, and I did...!"Fy f-n vad trist det är att se sånt här. Det är ju just sånt härsom aldrig får hända. Men du har väl en försäkring genom klubben?Då är ju bilen försäkrad för ett visst värde. Funkade det? Vorebra att veta för alla som har denna försäkring.Jag lider också med dej. Hoppas att du snart hittar en ny bil.Mvh.pools Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobbe cmc 2103 August 28, 2010 Author Report Share August 28, 2010 Självklart var min högsta önskan att få den reparerad.Har haft många och långa diskussioner med skaderegleraren som visade sig vara mycket kunnig och vet värdet gällande denna typ av bilar.Konstaterade att det skulle dra iväg ordentligt med reparation.Jag kan säga så här,jag fick en generös ersättning för bilen."Horsepower is how fast you hit the wall, and I did...!"Fy f-n vad trist det är att se sånt här. Det är ju just sånt härsom aldrig får hända. Men du har väl en försäkring genom klubben?Då är ju bilen försäkrad för ett visst värde. Funkade det? Vorebra att veta för alla som har denna försäkring.Jag lider också med dej. Hoppas att du snart hittar en ny bil.Mvh.poolsJag har/hade "vanlig" helförsäkring i Folksam,och det var inte svårt att få dom förstå att det var en "entusiastbil".Dom har ju nuförtiden också samarbete med MHRF som då gjorde kalkylen för värdering och eventuell reparation.Som sagt,rent ekonomiskt är jag nöjd med ersättningen.Räcker gott och väl till en nyare Corvette..... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 August 28, 2010 Report Share August 28, 2010 Hej.Jag reagerar kanske lite sent, det är förjävligt det som hänt,jag och många med mig är mycket glada för att du gick oskadad från denna olycka, jag hoppas verkligen du känner för en nyMach1 71-73 igen Förbaskat härlig och brutal version av Mustang Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools August 29, 2010 Report Share August 29, 2010 Jag har/hade "vanlig" helförsäkring i Folksam,och det var inte svårt att få dom förstå att det var en "entusiastbil".Dom har ju nuförtiden också samarbete med MHRF som då gjorde kalkylen för värdering och eventuell reparation.Som sagt,rent ekonomiskt är jag nöjd med ersättningen.Räcker gott och väl till en nyare Corvette..... Härligt att höra att det funkar med en "vanlig" försäkringockså.Som sagt, tur att du inte själv blev skadad, och att duär nöjd med ersättningen.Jag håller med Oscarsson, 71-73 är en jäkla snygg modell,näst efter 67-68 då förstås. Fast vad menar du med det där ordet som står efter nyare,det där som börjar med C? Men vi har en i klubben här i Västerbotten som har det bästaav två världar, en Mustang 68:a och en Stingray 69:a. Domär båda mycket vackra bilar.Mvh.pools Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobbe cmc 2103 September 14, 2010 Author Report Share September 14, 2010 Skrev på donationskortet häromdan,så nu står den och väntar på ivrigt skruvande händer.... http://www.bildelarosby.se/sv/nyinkomna-bilar Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
BUSET September 14, 2010 Report Share September 14, 2010 gör ont i själen... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnB September 14, 2010 Report Share September 14, 2010 Skrev på donationskortet häromdan,så nu står den och väntar på ivrigt skruvande händer.... http://www.bildelarosby.se/sv/nyinkomna-bilarVart tok orginal ratten vegen? JohnB Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC-49 September 15, 2010 Report Share September 15, 2010 Skall dit på lördag då får vi se om något intressant finns kvar: Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobbe cmc 2103 September 16, 2010 Author Report Share September 16, 2010 Skall dit på lördag då får vi se om något intressant finns kvar: Hälsa... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mats g johansson September 19, 2010 Report Share September 19, 2010 Här står den nu och ser ledsen ut - R.I.P.Fler bilder från Sösdalskroten i lördagshttp://picasaweb.google.se/matsg.johans ... September# Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ September 19, 2010 Report Share September 19, 2010 Snygga bilder Mats Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts