Jump to content

Vatten i bilen!?


Corvette

Recommended Posts

Har en gång pillat loss panelen o detta, efter det så brukar jag bara trycka lite på snorklarna genom motorrummet istället för att slita loss allting.

Man märker ju lätt om det står vatten i baljorna eller om det är mycket smuts i snorkeln.

Höger Sida

22092010001.jpg

Vänster Sida

22092010002.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vilken tur att man aldrig har bilen ute i regn! Hemska tanke!

Men någongång måste det ju varit så att du har kört i regnväder, haft bilen parkerad vid t.ex. mataffären när du vart iväg med bilen när det har regnat?

Annars kan du väl inte köra Mussen många dagar på året om du aldrig haft den ute ur garaget när det regnat ;)

Link to comment
Share on other sites

Vilken tur att man aldrig har bilen ute i regn! Hemska tanke!

Men någongång måste det ju varit så att du har kört i regnväder, haft bilen parkerad vid t.ex. mataffären när du vart iväg med bilen när det har regnat?

Annars kan du väl inte köra Mussen många dagar på året om du aldrig haft den ute ur garaget när det regnat ;)

Förra året körde jag EN gång i regn, liten skur bara. I år så har jag också råkat ut för regn en gång. Skedde på väg hem från Håkan Prytz i maj. Kört totalt ca 250-300 mil i sommar. Jag försöker ha puts på mina grejer. Nästa ägaren kommer inte att vara missnöjd, det kan jag lova.

Link to comment
Share on other sites

alltså,är jag helt korkad som kommenterar detta men inget har nämnt TVÄTT :?:

bara regn..

jag menar,sitter det skit i "tutan" så fylls det mer vatten vid en rejäl tvätt än vid en skur! om vi nu pratar om samma som trådens första ämne,gummitratten! sen kan det ju givetvis finnas andra problemställen där en bil är känslig för läckage men bara funderade på detta när jag läst alla svar.

ciao :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...