ekeby October 1, 2010 Report October 1, 2010 kan man koppla på en CT-laddare på sitt batteri på vintern så den underhållsladdar batteriet under vintern och ändå låsa och larma bilen,,,,,,eller det är risk att laddaren stör larmet på bilen ??? någon som provat detta ??? Citera
runeC October 1, 2010 Report October 1, 2010 Jag har haft en CTEK laddare på hela vintern utan problem.Jag fick även ha huven öppen en liten bit för annars fick inte batteri klämmorna platsmen det var inga problem att aktivera låset och larmet.Jag har inte testat om larmet verkligen går igång men det förutsätter jag att det gör. Citera
NickeH cmc 600 October 1, 2010 Report October 1, 2010 Kört detta flera år, no worries! Med larm på, och stängd huv! /Nicke Citera
RoTe October 2, 2010 Report October 2, 2010 Jag kör CTEK inkopplad hela vintern, stängd huv och larmad bil utan problem. Får inte klämmorna plats? Montera deras snabbkontakt på batteriet, det följer med en per laddare, du kan även köpa lösa där dom säljer CTEK. Citera
Ashley Helena Terese October 2, 2010 Report October 2, 2010 Självklart funkar det. Batteriet är som en stor filterkondensator så rippel o växelströms "rester" som kommer från laddarn försvinner. Kör påMVH Citera
BHE December 21, 2010 Report December 21, 2010 Någon som brukar koppla ur batteriet under vintern med frånskiljare, eller helt enkelt ta ur det ur bilen? Vissa nya bilar kan ju bli lite knepiga då de stått utan strömförsörjning en stund. Erfarenheter av detta? Citera
RoTe December 21, 2010 Report December 21, 2010 Någon som brukar koppla ur batteriet under vintern med frånskiljare, eller helt enkelt ta ur det ur bilen? Vissa nya bilar kan ju bli lite knepiga då de stått utan strömförsörjning en stund. Erfarenheter av detta?Om du gör Mussen strömlös måste du lära om databoxen efteråt, det betyder 5 min på tomgång utan ac och sedan 5 min på tomgång med ac igång.Kan tipsa om att Mekonomen just nu har en drive på Ctek laddare, 4003 och 7000 för otroligt låga priser, 599 samt 1099kr. Citera
BHE December 22, 2010 Report December 22, 2010 Tack Robert T. Jag kör med Ctek-laddstation idag och går runt bilarna i garaget med den. Då man bara har erfarenhet av gamla "Jänkejärn" så var det bra att få veta hur våra nya skötebarn ska tas omhand. Citera
BUSET December 22, 2010 Report December 22, 2010 ja en annan kan ju inte låta fingrarna vila så jag e nere nån gång varje/varannan vecka o startar o brummar he he..men så mekar jag lite också men på gamla 02:an så tog jag ur batteriet o tjoffa i det på våren igen! funkade galant med den iaf...den nya 06:an låter jag startas upp ist. Citera
mickeymussestang December 22, 2010 Report December 22, 2010 Min står med c-tek laddare utan problem men kanske ska kolla glykolen var mer än 20 minus i natt här i skåne och bilen står i kallgarage hmmmm. Citera
Ronis August 3, 2012 Report August 3, 2012 Väcker en gammal tråd som snart är aktuell igen....Om du gör Mussen strömlös måste du lära om databoxen efteråt, det betyder 5 min på tomgång utan ac och sedan 5 min på tomgång med ac igång....Gäller det bara tunade bilar ? Jag hade batteriet bortkopplat ett par veckor i våras, men kopplade bara påoch körde när det var dax. Har funkat kanoners för mig...En annan sak när det gäller vinterförvaring - hur gör ni med däcken ? Höjer däcktrycket och/eller pallbockar ?Ska ha min bil stå i ett varmgarage med betongväggar/tak/golv och tänkte även slänga över ett "kapell"i nåt andandes material. Hur gör ni på vintern ? Synpunkter ?mvh/ Ronis Citera
mike85 August 4, 2012 Report August 4, 2012 Väcker en gammal tråd som snart är aktuell igen....Gäller det bara tunade bilar ? Jag hade batteriet bortkopplat ett par veckor i våras, men kopplade bara påoch körde när det var dax. Har funkat kanoners för mig...En annan sak när det gäller vinterförvaring - hur gör ni med däcken ? Höjer däcktrycket och/eller pallbockar ?Ska ha min bil stå i ett varmgarage med betongväggar/tak/golv och tänkte även slänga över ett "kapell"i nåt andandes material. Hur gör ni på vintern ? Synpunkter ?mvh/ RonisDet gäller alla bilar. Jag monterar originalhjulen med dåliga däck över vintern men det räcker nog med att du kör i en bar mer i däcken.Ska du redan ställa in den?? Citera
COCS August 4, 2012 Report August 4, 2012 Jag ställde in min 66:a idag. Varför? Tog chansen att få en fin plats på ett bra ställe - innan resten tar slut om några veckor.Mitt lufttryck höjde jag till 2,65 (SSW med radialdäck och vit rand). Citera
Ronis August 5, 2012 Report August 5, 2012 ...Ska du redan ställa in den??Nej för tusan, inte nu när sommaren kommit Jag är för en gångs skull bara ute i god tid. I oktober kan det nog bli svårt att få tag på uppställningsplats. Mvh / Lasse Citera
Recommended Posts