Jump to content

Mustang GT för 25.000:- ?


AktieMusse

Recommended Posts

Guest my little pony

Jag hoppas du är en ungdomsmäniska........Jag hör lika positiva signaler hos mina barn....

Jag har alltid stöttat de på sin positiva investeringar ( men ibland är jag negativ)

Men jag imponeras på din o deras positiva investeringskultur....

Jag kan inte bara på bästa sätt att hoppas du satsar rätt så du uppfyller din dröm...

Det är som jag brukar säga .....där borde "mustangklubben" i Sthlm ta fasta på....

Föryngringen....( mest gamla som tycker att dom överlever sig själva)....(man borde tänka till på föryngring...men vill man stå i centrum till man borde ha a------ för länge sen så då så..)

MVH o Lycka till med satsningarna "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Tjenna på er!

Kul men lite uppmuntran :D

Har 2 barn, är nybliven husägare så jag är väl ingen ungdom direkt.

Dock lever jag efter mottot: - Man blir aldrig gammal, bara lite äldre!

Provkörde en Mustang GT i våras och känslan sitter fortfarande kvar i kroppen.

Kollat alla annonser på blocket i 5 års tid så, JA jag är sjukt sugen :D

Dock tar alla saker sin tid, men jag e beredd att testa en liten genväg hehe.

På köpet kommer jag förmodligen lära mig massor om aktier och bolag

Denna kunskap kan jag då använda till mitt "vanliga" sparande.

Hare gott så länge!

Link to comment
Share on other sites

Hatar att vara negativ, men ja... :silent:

Säger så här, eftersom det inte är ett aktie- eller analysforum.

Läste din stragegi och det går att lyckas, men det krävs tur med den strategi du har. Förslag är att skaffa en bra och hållbar strategi. 9 av 10 amatörer förlorar pengar på börsen om man ser över tid. På kort tid kan det givetvis funka med en dålig strategi, men när det går emot det man tror på då avslöjar sig en dålig strategi.

Realistisk långsiktig avkastning räknar man ofta kring 10% per år. Då tar det dig drygt 24år. Säg att du är bättre, klarar 15% per år, då tar det drygt 16år. Men absolut kan du lyckas på mkt kortare tid genom att ta en hög risk (= alla pengarna kan vara borta om ett par veckor) men det kan absolut gå.

Lycka till iallafall :!:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Halloj mustangälskare!

Vill bara meddela att jag på 3 månader förvandlat mina 25.000:- till 72.734:-

http://tjugofemtusen.blogg.se

Daron: 15% på ett år e riktigt bra men jag kör på +190% på 3 månader istället. Går snabbare då :)

Fan va avundsjuk jag e på er som kan gå ut i garaget och bara titta till era skönheter!

Hoppas verkligen jag snackar bil med er istället för aktier snart.

Sköt om er!

Link to comment
Share on other sites

Halloj mustangälskare!

Vill bara meddela att jag på 3 månader förvandlat mina 25.000:- till 72.734:-

http://tjugofemtusen.blogg.se

Daron: 15% på ett år e riktigt bra men jag kör på +190% på 3 månader istället. Går snabbare då :)

Fan va avundsjuk jag e på er som kan gå ut i garaget och bara titta till era skönheter!

Hoppas verkligen jag snackar bil med er istället för aktier snart.

Sköt om er!

Lysande. Varför gör inte vi andra låneslavar samma sak??

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Ja krokade på, tyckte de va en kul idé. Men aktier just nu e inget kul ligger mer på minus än va en ny musse kostar men man får ju se de långsiktigt hoppas bara att de där i sydliga europa kan få lite ordning på sina finanser.

Lär nog dröja. Spanien, Italien, Portugal, Irland...... skulle fan satsat på att köpa guld i stället :-(

Link to comment
Share on other sites

Tjenna boys.

Gått från 25.000:- till 70.000 på ett år.

Man kan säga att börsen varit ANINGEN skakig, men jag har nästan lyckas trippla dom avsatta pengarna sen jag startade för nästan exakt ett år sen trots rådande kris. Nu är det dock så att jag nu faktiskt har pengar att köpa en och NEJ, jag kommer inte vänta tills dom 25.000 blir 250.000 innan jag slår till. Jag kanske inte ens lever imorgon.

Hoppas ingen tycker detta e tråkigt, men kan jag så ska jag. Lev nu är mitt motto.

Har iaf skrapat ihop 45.000:- som kommer ligga i bagagen när jag skeppar över bilen i form av grejer från americanmuscle.com :)

Link to comment
Share on other sites

Kan inte riktigt se att kursen varit nere i dom siffror han pratar om på sin "blogg" att han köpt in sig på, varför får jag dåliga vibbar av det här? Tycker killen känns läskig och har en annan agenda än d han skriver om. Kanske dock bara att få andra å köpa aktien så hans egna går upp? I dunno... Tycker inte någon ska vara dum å ta efter honom även om det nu kan stämma. Aktien ser ut att ha gått stadigt ner sedan 2011-09.

Link to comment
Share on other sites

Zolid

Nu är du lite väl orättvis.

Jag är varken läskig eller haft någon baktanke med det jag gjort.

Alla mina köp finns dokumenterade i bloggen.

Jämför gärna mina inläggs datum med aktuell kurs den dagen.

Att jag skulle kunna påverka kursen genom att skriva 3 inlägg på en sida om bilar är ganska troligt va? Hahaha. Ge dig.

Jag har aldrig gett ett aktietips till någon i hela mitt liv och kommer aldrig göra.

Ska man satsa pengar ska man göra det baserat på egna beslut.

Vissa har varit intresserade på bloggen och mitt råd till dom har varit att läsa lite böcker och testa sig fram med en liten summa om man tycker det verkar kul.

Det enda som är läskigt här är att du antar att jag är någon med en baktanke som du aldrig ens träffat eller pratat med.

Jag har gjort detta som en kul grej och faktiskt lyckats ganska bra och det kanske är just det du har problem med. Du har helt enkelt fel i varje ord du skrivit.

Ha en trevlig helg!

Link to comment
Share on other sites

Jag är rätt skum?

Intentioner med vad jag skriver?

Eftersom min största dröm är en Mustang ville jag dela med mig hur jag skulle uppnå den.

Postade från början här för jag läst mycket på forumet innan jag blev medlem.

Trodde många skulle tycka det va en kul grej, vilket alla gjorde utom du :)

Hade vi snackat lite skit över en öl är jag övertygad att dina tankar om detta och mig hade sett helt annorlunda ut.

Nu har jag dock köpt min Musse så mer prat om aktier blir det inte här hehehe.

Nu ska vi snacka bilar!

Link to comment
Share on other sites

Ett grattis kanske är i sin ordning. Jaså? Varför inte bara fortsätta om det är sålätt att tjäna pengar på aktier? :) Drömmar är kortsiktiga, såfort du köpt din musse så ser du nästa pinne på stegen. Det ligger i människans natur att aldrig vara nöjd.

Link to comment
Share on other sites

Fan Zolid, du blir en tuff nöt att knäcka :)

Aktier är ett intresse, alla är och tänker olika.

Det är inte lätt. Man ska ha en gnutta tur och man måste lägga ner otroligt mycket tid på det om man ska lyckas med det jag gjorde på ett år. 200%+ på ett år är sinnessjukt. Men jag är inte rädd att förlora och då blir man belönad ibland.

Har givetvis gått på nitar med men det är risken man får ta.

Nu när jag köpt min Musse och lagt min lilla mustangsatsning åt sidan ska vi snacka bil.

Fortsätter givetvis med aktier vid sidan av eftersom jag tycker det är kul och intressant.

Tar vi den där ölen någon gång kan vi snacka lite aktier om du vill.

Nöjd med livet va jag redan innan jag köpte min Musse, det kan jag garantera dig.

Deal?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...