Jump to content

Fråga om råd till att köpa en bra bok om tidigaste Mustanger


COCS

Recommended Posts

Hej

Eftersom jag tycker att Internet verkar väldigt stökigt och svårt att få fram korrekta bilder och fakta om hur en Mustang av tidiga årsmodeller från 1965-68 skall se ut från fabrik, så tänkte jag att ngn här på forumet säkert kan rekommendera en eller kanske några bra (engelska) böcker med många bilder, så jag kan få en bra överblick om hur Mustanger såg ut som nya, vilka motorer och färger som fanns, o.s.v.

JAG TAR TACKSAMT EMOT TIPS OM VAR JAG KAN KÖPA / BESTÄLLA BOK SOM I FÖRSTA HAND BERÖR MUSTANGER 1965-66 (-68) eller möjligtvis 1965 till slutet av 60-talet. Jag vill inte köpa en bok som handlar om nyare Mustanger.

Tack på förhand! Mvh Christian

Link to comment
Share on other sites

Ett "problem" med många Mustang böcker tycker jag är att de ofta innehåller tiotals vackra bilder av ett fåtal Shelbys och Boss Mustanger i solnedgång, och det är väll bra, men ibland vill man hellre ha en uppslagsbok om man undrar hur en en instrumentpanel till en 68a eller standardnavkapslar på en 65a ser ut.

Ett positivt undantag är: http://www.amazon.com/Mustang-2-1968-Muscle-Color-History/dp/0879386304

Många bilder på många olika bilar (alla i originalskick), så man får en bild på många olika utföranden (dock inte alla, då skulle boken blir tjockt som en telefonkatalog...) och just de årsmodeller du är intresserad i.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hej! Det finns en bok som heter Original Mustang 1964½-1966, The Restorers Guide av Colin Date om du är intresserad av fakta och detaljbilder, skillnader etc...mycket fin o trevlig bok tycker jag! Kommer inte ihåg var jag köpte min men beställde den på nätet, sök så hittar du den säkert!!!

Lycka till

/Robert

Link to comment
Share on other sites

Innan jag köpte min första Mustang 1981 så köpte jag boken "Mustang Does It". I princip alla Mustanger i den boken är orört original. Detaljer på det mesta - en klassiker :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Kan man köpa den 'Bosse-boken' via Mustang-klubben eller måste man irra runt bland massor av bokaffärer för att få tag på den? Jag har nästan allergi mot att springa runt i affärer och leta, då det tar för mkt tid :-o

Mvh Christian

Link to comment
Share on other sites

Cocs! Om du med "Bosse-boken" menar boken "Den svenska boken om Ford Mustang" så kan du köpa den genom klubben. På sidan 27 i senaste numret av Mustang Forum (klubbtidningen) står precis hur du ska gå tillväga för att inhandla boken.

Mvh

Bosse N

Link to comment
Share on other sites

Gå in på Margiebookshop på nätet, där finns boken för 250 kr, bara att beställa så skickar de den till dig. Måste ju vara den självklara boken att börja med.

Jag har den själv och den är klockren om man nu gillar -64-66 för det är ju bara dem som är med i boken

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...