Jump to content

Någon som har erfarenhet från..


Recommended Posts

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

NEJ, NEJ, NEJ ! ! ! Ursäkta att jag låter så konsekvent negativ till bilmäklare men det är i all välmening. Du får bara problem, magsår och blir eve av med alla pengarna. Om du absolut måste importera finns en del billetare med bättre rykte än dessa.

Mvh. Mats

Link to comment
Share on other sites

Nianclassic är inget som jag känner till men gissar du är sugen på den gröna Fastbacken? Ring för skojs skull och hör av de har att säga om bilen. Om de vill ha hela priset i förskott och bilen står i USA, akta dig.

Link to comment
Share on other sites

Bilen står där, kanske ska kolla på den på söndag om allt går som jag vill. Så det är ingen fara. Är det en okej bil? Visserligen lilla motorn men jag älskar bilen!!

Nianclassic är inget som jag känner till men gissar du är sugen på den gröna Fastbacken? Ring för skojs skull och hör av de har att säga om bilen. Om de vill ha hela priset i förskott och bilen står i USA, akta dig.
Link to comment
Share on other sites

Bilen står där, kanske ska kolla på den på söndag om allt går som jag vill. Så det är ingen fara. Är det en okej bil? Visserligen lilla motorn men jag älskar bilen!!

Så den står här i Sverige eller misstolkar jag dig? Det är ju bra om den finns här så du kan se bilen med egna ögon. Ta med dig en bilkännare, tycker jag.

Vadå lilla motorn?! Du har ju 270 hk att leka med och dessutom en V8 under huven. :D

Link to comment
Share on other sites

Hahaha.. Jaja jo! Det har jag. Men man kan ju ha mer... Dock tycker jag att insidan var så fin och av alla andra jag sett så är detta en dröm.

Så den står här i Sverige. Det är ju bra. Vadå lilla motorn?! Du har ju 270 hk att leka med och dessutom en V8 under huven. :D
Link to comment
Share on other sites

Hahaha.. Jaja jo! Det har jag. Men man kan ju ha mer... Dock tycker jag att insidan var så fin och av alla andra jag sett så är detta en dröm.

Jaså, det ska gå fort minsann när du kör drömbilen..... Blir du stoppad av plattfötterna, får du berätta vad du hade för ursäkt. *skrattar* Jag såg insidan av bilen och inget man sätter sig med smutsiga kläder. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja alternativen på 65:an är kanske inte så många. Men men.. Jag föll för bilen för länge sedan och när banken sa ok på det priset så kände jag att jag måste kolla på den. Det var ögonblicklig kärlek! Jag köpte ju tom vår lgh osedd på enbart bilder så det kan ju gå bra :-)

Link to comment
Share on other sites

Ja alternativen på 65:an är kanske inte så många. Men men.. Jag föll för bilen för länge sedan och när banken sa ok på det priset så kände jag att jag måste kolla på den. Det var ögonblicklig kärlek! Jag köpte ju tom vår lgh osedd på enbart bilder så det kan ju gå bra :-)

Jag ska erkänna att jag köpte min nuvarande bil också osedd så jag ska inte gnälla så mycket och bilen var över mina förväntningar. :)

Jag kikade på bilen igen och den verkar ha genomgått en grundlig renovering men häll vatten i luftintagen framför vindrutan. Kommer det vatten ner på golvet vid pedalerna, har de missat att svetsa igen rosthålen under gallret. Väldigt vanligt.

Link to comment
Share on other sites

Hoppas den är lika fin som på bilderna, den ser mycket snygg ut, tröttnar du på färgen kan du få byta med mig :-)

Glöm inte att kolla alla papper, vem som står som ägare, mm, mm.

Hoppas allt är lika bra som det ser ut. Lycka till.

Link to comment
Share on other sites

Ser väldigt fin ut!

Verkar vara alla rätta delar plus lite lättare modifieringar.

Men det är just det! Vill du verkligen ha en Mustang som har "original" komponenter? Det kostar samt lite tråkig att köra.

I mina ögon faller den bilen under kategorin "trailerqueen"...D.v.s kör den inte! :( Så tycker jag och jag är teknikmissfoster och körtokig.

Om det är en Mustang du tänk använda mycket och kanske inte vara så rädd om så är en "Retromod" Mustang bästa köp...Renoverad med moderna komponenter.

För samma pengar får du en Mustang med modern insprutningsmotor och överväxel som gör körningen ännu mer bekväm.

Väldigt vanligt i USA åtminstone.

Menar inte att det är något galet med den bilen alls men det är 60-tal på all teknik=mecka och justera varje år.

Förvisså det är så på alla Mustanger men klart tryggare med modern maskin och drivlina.

Hur som helst den bilen är ett bra köp!!!

Att man ansträngt sig att även byta reg-plåten tyder på att man brytt sig om vad man gjort.

Det är RÄTT kaross och RÄTT färg!!!

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Ser väldigt fin ut!

Verkar vara alla rätta delar plus lite lättare modifieringar.

Men det är just det! Vill du verkligen ha en Mustang som har "original" komponenter? Det kostar samt lite tråkig att köra.

I mina ögon faller den bilen under kategorin "trailerqueen"...D.v.s kör den inte! :( Så tycker jag och jag är teknikmissfoster och körtokig.

Om det är en Mustang du tänk använda mycket och kanske inte vara så rädd om så är en "Retromod" Mustang bästa köp...Renoverad med moderna komponenter.

För samma pengar får du en Mustang med modern insprutningsmotor och överväxel som gör körningen ännu mer bekväm.

Väldigt vanligt i USA åtminstone.

Menar inte att det är något galet med den bilen alls men det är 60-tal på all teknik=mecka och justera varje år.

Förvisså det är så på alla Mustanger men klart tryggare med modern maskin och drivlina.

Hur som helst den bilen är ett bra köp!!!

Att man ansträngt sig att även byta reg-plåten tyder på att man brytt sig om vad man gjort.

Det är RÄTT kaross och RÄTT färg!!!

Ja asså det kommer inte vara en vardagsbil utan en finbil att glida med på sommaren. Den kommer stå i ett nytt bra garage resten av året. Jag kommer inte alls själv mecka ett dugg då jag inte har kunskapen men lämnar i så fall in den på en bra verkstad som är experter på Mustanger.

Jag är inte den typen som måste ha allt i original eller är petig. Jag vill ha en välrenoverad, snygg och körklar bil att njuta av.

Link to comment
Share on other sites

Gröna ser hyfsad ut, men ta gärna med någon som kan Mustanger, om du åker ut för att titta på bilen.

Betala heller aldrig förskott, vem du än handlar med.

Principen är att pengarna byter ägare först då varan levereras. Alldeles för många har blivit blåsta av sk. handlare.

Link to comment
Share on other sites

Gröna ser hyfsad ut, men ta gärna med någon som kan Mustanger, om du åker ut för att titta på bilen.

Betala heller aldrig förskott, vem du än handlar med.

Principen är att pengarna byter ägare först då varan levereras. Alldeles för många har blivit blåsta av sk. handlare.

Nej pengagrejen har jag koll på!

Men jag ska kolla på bilen på söndag men känner ingen som har Mustangkoll. Så det blir vad det blir... Om det är någon som vill följa med från Stockholm till Vaggeryd eller bor i närheten så ska ja kolla på bilen runt 12-13 tiden!! :-)

Link to comment
Share on other sites

Min kompis Mark Winkelmann har eventuellt en 66:a cabriolet med 4-ports 289 (A-kodad)

till salu här i Richardson, Texas. Kollar med honom om den är till salu och vad han vill ha

för den samt foton. Jag återkommer.

Mvh Bosse Sewallius CMC342

Link to comment
Share on other sites

Min kompis Mark Winkelmann har eventuellt en 66:a cabriolet med 4-ports 289 (A-kodad)

till salu här i Richardson, Texas. Kollar med honom om den är till salu och vad han vill ha

för den samt foton. Jag återkommer.

Mvh Bosse Sewallius CMC342

Finns ett intresse här också.

Link to comment
Share on other sites

Min kompis Mark Winkelmann har eventuellt en 66:a cabriolet med 4-ports 289 (A-kodad)

till salu här i Richardson, Texas. Kollar med honom om den är till salu och vad han vill ha

för den samt foton. Jag återkommer.

Mvh Bosse Sewallius CMC342

Tack snälla för engagemanget. Men jag är endast ute efter Fastbacks.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...