Mus66 March 27, 2012 Report March 27, 2012 Nu har vi elproblem,skulle starta upp 66.an efter vintern. när jag slår på tändningen visar alla mätare fullt,spännings regulatorn är bytt,vad kan mer fela? Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 27, 2012 Report March 27, 2012 Hej.Kan egentligen bara vara regulatorn, på något vis går det troligenoförminskad 12V ström direkt till instrumenten. Citera
COCS March 27, 2012 Report March 27, 2012 HejJag har läst på flera gånger tidigare om detta problem. Vad jag hört av många, så är flera utav den nytillverkade 'Voltage Regulator' typen dåliga (dålig kvalitet) och går sönder snabbt igen utan orsak.Du skriver inte om du bytt den nu eller om du gjorde det förra året. Hursomhelst, så kan den vara kass (igen).FRÅN mustangmonthly.com:The instrument voltage regulator, or voltage limiter, regulates instrument power to ground to maintain constant instrument voltage. When it fails, instruments won't work at all or they will peg out at maximum. In either case, replace the voltage limiter.Slut.Skriv gärna mer om hur det går.Mvh CS Citera
Per Berglund March 28, 2012 Report March 28, 2012 Regulatorn har disskuterats flitigtJag satte i en elektronisk från Conrad....Är inne på 5-e året och funkar utan problemLäs om den tråden härhttp://mustangclubsweden.org/showthread.php/5045-Elektronisk-spänningsregulator?highlight=conrad Citera
Mus66 March 28, 2012 Author Report March 28, 2012 Problemet är löst,jordning som lossnat bakom instrumentet.Tack för alla svar. Citera
NackaBosse March 28, 2012 Report March 28, 2012 Så bra! Underligt bara hur jordningen släppt när bilen stått stilla under vintern.Ja, man ständigt förundras hur dessa gamla bilar kan ha ett eget liv.Nästan så man blir religiös....... Citera
hanssjögestam April 3, 2012 Report April 3, 2012 jag hade samma problem med min nya konstantströmhållare (sitter bakom instrumentet) köpte en ny på conrads där man kunde justera spänningen till precis den spänning som det skall vara. mycket billigare också. Citera
AndersH September 21, 2012 Report September 21, 2012 Jag har samma problem med min voltregulator och hittade denna tråd. Vilket följdaktligen tog mig till Conrads hemsid för att köpa denna, till synes, eminenta lilla pryl där. Men jag hittade inte denna Någon som har rätt länk eller vet ifall ngn annan säljer liknande justerbara regulator? Det enda jag hittade var ej justerbara och det fanns ingen med ca 5,6V Citera
ducati September 21, 2012 Report September 21, 2012 http://24volt.eu/osc2/catalog/product_info.php?products_id=486&osCsid=rf72h3q0iet5ab9g92a9lf3p91 Citera
AndersH September 22, 2012 Report September 22, 2012 Toppen! Tack för hjälpen! Nu gäller det bara att vänta tills jag får hem den. Sedan ska den installeras. Jag återkommer med en recension. Citera
AndersH October 4, 2012 Report October 4, 2012 Så var den på plats. Fungerar klockrent! Jag installerade regulatorn med långa kablar så att jag kan justera med allt på plats så det var riktigt skönt att inte behöva gissa sig till hur mycket soppa man har kvar Citera
Recommended Posts