Månsson Posted April 1, 2012 Report Share Posted April 1, 2012 HejÄr det någon som kan ge tips på högre ventilkåpor som passar till rullvippor.Upptäckte att mina M/T i aluminium var för låga.Gärna tips på kåpor i aluminium./Hans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan HT-66 Posted April 1, 2012 Report Share Posted April 1, 2012 Edelbrock kåpor. De är höga borde fungera till rullvippor....Dalhems. http://www.dalhems.se/Search.aspx?search=ventilk%C3%A5por&brand=165aa0ce-2c13-40a8-b10d-1c563688c17e/ Johan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted April 1, 2012 Report Share Posted April 1, 2012 Självklart ska du sätta på Ford Racing kåpor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted April 1, 2012 Report Share Posted April 1, 2012 Som "mhdin" säger....SJÄLVKLART Ford Racing ventilkåporSugen!http://www.summitracing.com/parts/PRO-302-136/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stickan ht-68 Posted April 2, 2012 Report Share Posted April 2, 2012 HejÄr det någon som kan ge tips på högre ventilkåpor som passar till rullvippor.Upptäckte att mina M/T i aluminium var för låga.Gärna tips på kåpor i aluminium./Hanskör själv med rullvippor och det blev för högt, satte dit en extra packning och det räckte. Det håller tätt också. Billigt och enkelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Månsson Posted April 2, 2012 Author Report Share Posted April 2, 2012 Tack för snabba svar.Ni har lyckats sälja in Ford Racing kåpor.Får ta och kolla in dem och se vad som passar./Hans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Månsson Posted May 6, 2012 Author Report Share Posted May 6, 2012 Skaffade Ford Racingkåpor.Tog foto efter jag kört in kamaxeln :-)Så här blev resultatet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angry_buddha Posted May 7, 2012 Report Share Posted May 7, 2012 Snyyyggt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JockeH Posted May 7, 2012 Report Share Posted May 7, 2012 Skaffade Ford Racingkåpor.Tog foto efter jag kört in kamaxeln :-)Så här blev resultatet.[ATTACH=CONFIG]19597[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]19598[/ATTACH]Mkt snyggt motorrum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Macke Posted May 7, 2012 Report Share Posted May 7, 2012 kör själv med rullvippor och det blev för högt, satte dit en extra packning och det räckte. Det håller tätt också. Billigt och enkelt.Har monterat scorpion-vippor på min Cleveland, har Ford kåpor men fick ta bort bafflarna för frigång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JockeH Posted May 9, 2012 Report Share Posted May 9, 2012 Kör också Cleveland med Crane Gold-rullvippor och det räckte att ta bort bafflarna för mig med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts