November 22, 201212 yr comment_122432 Hej alla Någon som kan ge tips om hur man får färdigmålad däck-text (tex BF GODDRICH) som har gulnat vit igen.Typ något rengöringsmedel el liknande, (ej penna eller måla igen) Testade "Amour All" (tror jag det hette)på åttitalet (fick gno som fan) men vet ej om det finns ännu.MVH KenHT68
November 23, 201212 yr Author comment_122443 Ok, tack för tipset, att jag inte tänkte på Svinto, skall prova när jag slutar jobba idag.MVH KenHT68
November 23, 201212 yr comment_122448 Annars funkar lacknafta rätt bra. Men man måste byta trasa ofta och torka efter direkt med en torr trasa.Skönt vinterjobb med däcket på bänken, skön musik på radion och en kall inom räckhåll... //BjörnSent from my iPhone using Tapatalk
November 23, 201212 yr comment_122456 En annan tok pryl är Autosol, skall funka jäkligt bra, har inte provat men fick tipset i samband med reportaget i tidningen Gasoline.Jag kör annars också med lacknafta av för mig rätt sort, inte den som kallas för miljövänlig;).
November 23, 201212 yr comment_122460 Jag fick tipset att använda vanlig bensin. Gör INTE det! Det löser upp den vitafärgen! Men kan lacknafta/alifatnafta göra samma sak? Har inte provat själv.Men det är ändå dax för mej att fräscha upp den vita texten på mina däck. Såjag måste ju prova.Mvh.P-O
November 29, 201212 yr comment_122572 Hehe, seriöst - funkar det?Kanske nån "white lightning" tandkräm kan få bokstäverna att skina. Låter möjligt ...
November 30, 201212 yr comment_122580 Jag kör autosol eller scratch remover på en insekt-svamp och lite vatten. Funkar kanon.Mvh. Mats
January 5, 201312 yr comment_123328 Köpte en vit förbättringspenna på Biltema som jag efter rengöring av däcken använde med bra resultat.
January 5, 201312 yr comment_123332 Tandkräm är suveränt faktiskt. Mildare än autosol o sköljs av med vatten utan o lämna spår . Använt flertal gånger för både aluminium o rostfritt Tandkräm o borste
January 7, 201312 yr Author comment_123465 Autosol, vad tycker ni ?Jag tycker att Autosol har blivit sämre, eller helt enkelt kass, tillverkaren har till o med parfyrmerat den (jag är nämligen allergisk mot parfym)Några synpunkter/åsikter ??
January 7, 201312 yr comment_123468 Tycker också autosol är mindre bra. Får man det på gummi eller plastytor är det svårt o få bort. Efterpolering krävs i hög grad o mot lackade ytor ....Av den anledningen funkar tandkräm mycket bättre om det inte är för mycket grovgöra.Känns som autosol är lite föråldrad, anser jag personligenAutosol, vad tycker ni ?Jag tycker att Autosol har blivit sämre, eller helt enkelt kass, tillverkaren har till o med parfyrmerat den (jag är nämligen allergisk mot parfym)Några synpunkter/åsikter ??
July 12, 201311 yr Author comment_129111 Testade en ny ide´ : Bromsrengöring, faktiskt riktigt effektivt, går snabbt också, bara att dränkain en trasa med medlet och sedan gno snabbt över bokstäverna. Funkar för mej MVH KenHT68
July 12, 201311 yr comment_129115 Testade en ny ide´ : Bromsrengöring, faktiskt riktigt effektivt, går snabbt också, bara att dränkain en trasa med medlet och sedan gno snabbt över bokstäverna. Funkar för mej MVH KenHT68Bräkleen menar du? Är inte det också för starkt?Tandkräm funkar ju, men ett jäkla gnuggande blir det ju! Man är ju lessefter ett däck. Och så ska man stå framåtlutad hela tiden. Eller sitta ner.F-n så obekvämt.Mvh.P-O
July 12, 201311 yr Author comment_129123 Ja, någon slags bromsrengöring typ Biltema eller liknande. Jag gick runt alla fyra under tio minuter,och resultatet blev faktiskt över förväntan med minimal arbets-insats.MVH KenHT68
July 15, 201311 yr comment_129188 Ja, någon slags bromsrengöring typ Biltema eller liknande. Jag gick runt alla fyra under tio minuter,och resultatet blev faktiskt över förväntan med minimal arbets-insats.MVH KenHT68Ja ha, det kan förklara saken! Bräkleen a`la Biltema! Förstår att det INTE är nån bra rengöringför förgasare då den är inköpt på Feltema. Men den kanske funkar på däcken. Men det varnog inte det den var till för i första hand.Kan du ge nån närmare info om smörjan, kanske en bild på burken?Mvh.P-O
July 17, 201311 yr Author comment_129218 Hej P-ODet jag använde var någon tysk snabb-rengöring, det heter "Liquid Moly" Schnell-reiniger,antagligen köpt på någon bildels-marknad.MVH KenHT68
September 21, 201311 yr comment_130741 Det som alltid fungerar är våtslippapper,har använt det sen 70-talet! Grovlek beror på smutsighetsgrad...