Jump to content

Försäkringspremie - Mängdrabatt


Joachim

Recommended Posts

Hej alla,

Det är jag som drog igång detta, motiverat med att vi äger alla en entusiastbil de flesta av oss sköter bilen bättre än de flesta osv. Det finns sanslösa skillnader mellan oss, märkliga rabatter och ännu märkligare inställningar till var vi bor m.m. Kan vi få detta genom att vi alla är organiserad här i klubben blir vi ännu starkare, men det överlåter jag till klubbens ledning att ta ställning till.

En viss svårighet finns med all säkerhet, dessutom har vi ju alla bilar av olika årsmodeller m.m. Men idag var jag i kontakt med

Länsförsäkringar och initialt pratades om att LF är uppdelat i landregioner, på min fråga om det inte skulle kunna vara ganska

okey för deras del att få in ett femtiotal plus Mustang ägare så var det ju ganska okey för deras del, i synnerhet som jag påpekade att en del kanske följer med som både bankkunder och andra försäkringar som hem m.m. men såklart handlar min fråga om bilen inget annat. Jag kommer att få kontaktuppgifter till den person som kan ge ett besked om LF kan tänka sig en sådan "deal" i nästa vecka. Tänker även gå vidare med de andra drakarna på marknaden.

Visst skjuter jag från höften men bättre lyssna till strängen som brast, än att ha tio fåglar i skogen eller hur det var.... smile.png

Återkommer när jag vet mer!

Link to comment
Share on other sites

Jag har LF opch betalar knappt 4.700 helår i helförsäkring för en Mustang GT cab 2011 körstäcka 1.000 mil. Har 5.000 i självrisk men har en självriskrabatt på 1.500 då jag är helkund. Har alla min försäkringar där. Då ingår också lånebil. Som exempel.

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

jag kan vara med jag oxå, men jag kör betydligt längre iom att min "sommarstuga" ligger i Syditalien :)

Dessutom ställer jag inte av min kärra över vintern.

Ändrade %s av %s (%s)
glömde...
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

3 år kvar till min kvalar in hos bilsports försäkring.

Är gärna med om det går att få en bra försäkring.

Betalar nu 6300 kr helförsäkring för ett helt år i Stockholm..

Har dock bara påstält bilen maj-okt.

Kör ca 500 mil sommartid med den.

Men försäkrad för 1000 mil.

Med vänlig hälsning,

MrV8

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Uppdatering. Mustang GT 1996 flyttgods.

Äntligen trevlig försäkringspremie 2851kr per helåret för helförsäkring.

Ort och krav.

Stockholm förort villa med låst larmat garage ingen under 25år.

Nu blev jag riktigt glad billigaste helförsäkring på bil hittills :-)

Med vänlig hälsning,

MrV8

Link to comment
Share on other sites

För att få några siffror från dem behöver jag prata med dem eller bli uppringd. Jag är något bortskämd med Internets alla snabba möjligheter till att räkna ut sin premie - men men.

Nu blir det musiktävling på TVn.

(tapatalk)

Link to comment
Share on other sites

För att få några siffror från dem behöver jag prata med dem eller bli uppringd. Jag är något bortskämd med Internets alla snabba möjligheter till att räkna ut sin premie - men men.

Nu blir det musiktävling på TVn.

(tapatalk)

Ja precis.

Fick själv tipset om dom förra året. Av en som hade en fantastiskt låg premie där på sin sommarbil.

Jag fick inte så låg i början fick 6300kr förra året men nu helt plötsligt kom ett mail vi har gjort lite ändringar i din försäkring och sim salla bim 2851kr :-)

Snacka om jag blev glad :-)

Hoppas nu inget ändras med den försäkringen.

Kommer ha den på ställd längre i år när det blev så här bra pris :-)

Med vänlig hälsning,

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...