Joachim April 26, 2013 Report April 26, 2013 (redigerad) I tvilling forumet pratas det om att försöka gå samman och förhandla fram en bättre försäkringspremie.Finns det något intresse för det?Mer info här:http://mustangforum.se/showthread.php?1472-Försäkring Ändrade %s av %s (%s) Stavfel Citera
Conny T April 26, 2013 Report April 26, 2013 Hej alla,Det är jag som drog igång detta, motiverat med att vi äger alla en entusiastbil de flesta av oss sköter bilen bättre än de flesta osv. Det finns sanslösa skillnader mellan oss, märkliga rabatter och ännu märkligare inställningar till var vi bor m.m. Kan vi få detta genom att vi alla är organiserad här i klubben blir vi ännu starkare, men det överlåter jag till klubbens ledning att ta ställning till.En viss svårighet finns med all säkerhet, dessutom har vi ju alla bilar av olika årsmodeller m.m. Men idag var jag i kontakt med Länsförsäkringar och initialt pratades om att LF är uppdelat i landregioner, på min fråga om det inte skulle kunna vara ganska okey för deras del att få in ett femtiotal plus Mustang ägare så var det ju ganska okey för deras del, i synnerhet som jag påpekade att en del kanske följer med som både bankkunder och andra försäkringar som hem m.m. men såklart handlar min fråga om bilen inget annat. Jag kommer att få kontaktuppgifter till den person som kan ge ett besked om LF kan tänka sig en sådan "deal" i nästa vecka. Tänker även gå vidare med de andra drakarna på marknaden. Visst skjuter jag från höften men bättre lyssna till strängen som brast, än att ha tio fåglar i skogen eller hur det var.... Återkommer när jag vet mer! Citera
Morrizza April 27, 2013 Report April 27, 2013 Jag har LF opch betalar knappt 4.700 helår i helförsäkring för en Mustang GT cab 2011 körstäcka 1.000 mil. Har 5.000 i självrisk men har en självriskrabatt på 1.500 då jag är helkund. Har alla min försäkringar där. Då ingår också lånebil. Som exempel. Citera
Stefan Åberg May 1, 2013 Report May 1, 2013 (redigerad) jag kan vara med jag oxå, men jag kör betydligt längre iom att min "sommarstuga" ligger i Syditalien Dessutom ställer jag inte av min kärra över vintern. Ändrade %s av %s (%s) glömde... Citera
henke1111 May 9, 2013 Report May 9, 2013 hej alla musseälskare jag tycker det låter skitbra Med vänlig hälsning henke1111 Citera
Ashley Helena Terese May 9, 2013 Report May 9, 2013 Hänger också på Har moderna försäkringar men efter jag gick ur Nodea som förmånskund är premien mindre rolig o betala.... Citera
Ronis May 11, 2013 Report May 11, 2013 Har idag LF. Kan mycket väl tänka mig en gruppförsäkring Citera
Guztav May 16, 2013 Report May 16, 2013 Kan också vara intresserad om premien blir lägre men håller samma, eller bättre klass än det jag har idag, Ford försäkring. Citera
Linkan June 11, 2013 Report June 11, 2013 Är gärna med, betalar ca 6000 idag så går det att få bättre avtal så... Citera
mrv8 June 15, 2013 Report June 15, 2013 3 år kvar till min kvalar in hos bilsports försäkring.Är gärna med om det går att få en bra försäkring.Betalar nu 6300 kr helförsäkring för ett helt år i Stockholm..Har dock bara påstält bilen maj-okt.Kör ca 500 mil sommartid med den.Men försäkrad för 1000 mil.Med vänlig hälsning,MrV8 Citera
mrv8 May 10, 2014 Report May 10, 2014 Uppdatering. Mustang GT 1996 flyttgods.Äntligen trevlig försäkringspremie 2851kr per helåret för helförsäkring.Ort och krav.Stockholm förort villa med låst larmat garage ingen under 25år.Nu blev jag riktigt glad billigaste helförsäkring på bil hittills :-)Med vänlig hälsning,MrV8 Citera
monsterbilen May 10, 2014 Report May 10, 2014 För att få några siffror från dem behöver jag prata med dem eller bli uppringd. Jag är något bortskämd med Internets alla snabba möjligheter till att räkna ut sin premie - men men. Nu blir det musiktävling på TVn. (tapatalk) Citera
mrv8 May 10, 2014 Report May 10, 2014 För att få några siffror från dem behöver jag prata med dem eller bli uppringd. Jag är något bortskämd med Internets alla snabba möjligheter till att räkna ut sin premie - men men. Nu blir det musiktävling på TVn. (tapatalk)Ja precis.Fick själv tipset om dom förra året. Av en som hade en fantastiskt låg premie där på sin sommarbil.Jag fick inte så låg i början fick 6300kr förra året men nu helt plötsligt kom ett mail vi har gjort lite ändringar i din försäkring och sim salla bim 2851kr :-)Snacka om jag blev glad :-)Hoppas nu inget ändras med den försäkringen.Kommer ha den på ställd längre i år när det blev så här bra pris :-)Med vänlig hälsning,MrV8 Citera
Rockragge May 11, 2014 Report May 11, 2014 Jag är på om det kan bli billigare! Roligare att tanka mer i stället! Citera
Recommended Posts