Jump to content

Mustang Monhtly - prenumeration


Recommended Posts

Jag har inte prenumererat på MM sedan Larry Dobbs sålde sitt förlag, Dobbs Publications, till Multikoncernen Petersens i L.A. Då fungerade sändningarna över Atlanten klanderfritt (har prenumererat sedan -86 och min egen fastback har ägts av MM 1984).

Danskättlingen Petersen var jättenoga med tidningarna inom sitt förlag och meningen var att bolaget skulle gå i arv till hans båda barn. Dock omkom båda arvingarna för några år sedan i en flygolycka och Mr. Petersen sålde hela rörelsen (även bilmuseet i L.A.) till ett riskkapitalbolag.

Vad jag nu har hört är att koncernen på kort tid bytt ägare flera gånger om. Det gamla gardet av tidningsmakare (Larry Dobbs, Mr. Petersen) är tyvärr borta och de nya multikoncernerna tar inte alltid hobbyn på allvar.

Förmodligen är strulet med prenumerationerna en följdverkan på de många turerna kring tidningsbolaget (även M&F ingår i samma koncern).

Hoppas allt snart löser sig. Mustang Monthly var ju månadens höjdpunkt och en mycket prisvärd tidning. Man ska inte behöva betala 70:-/ex bara för att få den hit med flygfrakt genom Press Stop.

Magnus Karlsson cmc 533

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Som vanligt när eldsjälar ur en organisation försvinner! :(

Det är väll personal från Mc Donalds som sköter det hela nu med andra ord.

Link to comment
Share on other sites

Har Beställt via http://www.press-stop.se/ och jag tycker att det är bättre att betala 69:- st inkporto för de tidningar man får istället för att betala 35:- st för de som man inte får i brevlådan:-

Beställde mitt första nr i lördags 30\10 och fick mitt ex idag tisdag

2\11det kallar jag för service helt klart värt 69:- per nummer i brevlådan:-

För de som är intresserade av MM rekommenderar jag press-stop

:lol::lol::lol::o:o:o8)

Link to comment
Share on other sites

Den som betalt pren. med kreditkort, kan också kontakta kreditkortsbolaget och be dem kräva de betalda pengarna tillbaka. Då brukar det bli fart även i andra ändan.

Kreditbolaget har mycket mera tyngd i sina argument, och tidningsutgivaren vill inte stöta sej med dem.

Link to comment
Share on other sites

:D Ville bara säga att Novembernummret av Mustang Monthly damp ner idag, klockrent, dock till det facila priset av 69:-.

Bla ett reportage om en HT 68:a Trans-Am som är väldigt läcker. 8)

69:- är ju billigt för denna tidning i jämnförelse med tex. Bilsport (Spoilernytt) som jag aldrig köper numera.

Köper lösnummer av Bilsp. Classic 35:-, Wheels 40:- och Power 50:-, men tycker inte de är hälften så intressanta som M M.

Naturligtvis skulle jag gärna köpa M M för 35:-, men jag har förstått att det strular rejält med postgången. Pengar är inte allt, eller tid är pengar beroende på hur man ser det.

Om vissa inte vill lägga 69:- utan hellre 35:- (med strul och tjafs) och sedan inte får tidningen i tid eller inte alls, då förstår jag inte varför ni ylar och gråter ut här.

Vad får du för 408 kr/år? Inte mycket.

OBS No hard feelings, vill bara retas lite. :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Grattis till januari-numret av MM.

Själv har jag fått oktober för två månader sedan och sedan inget mer. Saknar även juni-juli-augusti.

Skrev till "Editor" Donald Farr för en tid sedan och sa att missnöjet är stort här i skandinavien ang. den sporadiska ankomsten av tidningen, han svarade så här;

"Lars,

I'm sorry for the problem. I've been getting one or two e-mails each day

from international subscribers, so I just called our Subscriber Care people to see what's going on. Can't say that I got a full answer, but they say they have gotten behind and are working to catch up. Wish I had more and better info. I did forward your e-mail to them.

Donald Farr

Mustang Monthly"

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Har inte fått någon sedan Majnumret....

Och det var ett par nummer innan Maj som fattas också...

Det ända svaret man får från Mustang monthly är att jag behöver snacka med posten....

Link to comment
Share on other sites

Har oxå varit på väg med en prenumeration, men icke när man läser detta. Fan vitsen med att prenumerera är ju att inte missa ett nummer och sedan att få alla i en viss ordning, och inte få det förlängt som plåster på såren...

Link to comment
Share on other sites

Prenumererar på 5.0 Mustangs sedan december ,har fått 1 nr.Prenumererar även på en Mopar tidning sedan november har fått 3 nr med några månader emellan.Måste säga att från tidigare erfarenheter

med rek brev och annan post ,har inte jag något större förtroende för posten varken här eller i USA.Måste vara någon utefter "vägen" som gör sig en extra "hacka" på våra tidningar.

Link to comment
Share on other sites

Se nedan korrespondans till Donald Farr och Subscriber Service. Jag ger upp nu eftersom det inte fungerar och de inte bryr sig. Får beställa från press stop i fortsättningen. Snål som jag är så svider det att betala 69:- istället för 23:- per nummer men så här är ju löjligt att hålla på....

Som jag påpekar för dem så får jag Road & Track punktligt varje månad utan problem

-------------------

"Mats,

Sorry to hear about your subscription problem. I am aware that we've had some problems with international subscriptions but I've been told that they have been taken care of. I've forwarded you e-mail to our subscription department, which is totally separate from my department and even located in another state. I hope they take care of you.

Donald Farr

Mustang Monthly

-----Original Message-----

From: Mats G Johansson [mailto:matsg.johansson@telia.com]

Sent: Saturday, June 11, 2005 2:27 PM

To: mustangmonthly@palmcoastd.com; mustang.monthly@primedia.com

Subject: Unbelievable, subscription does not work!

Dear Mustang Monthly

Since I started to subscribe to Mustang Monthly a year ago, I have received in average every second issue, the rest is missing. For the last couple of months it has become even worse. I haven't received any magazine since the May 2005 issue that arrived in beginning of April. Mustang Monthly is a really good magazine but this is a joke (or a fraud) when the issues are not delivered as promised. I'm also a subscriber of Road & Track since years back and these magazines arrive every month without problem.

Do you not bother about Swedish subscribers? Are we too few to be of interest? The fact that the subscription of MM to Sweden does not work have been discussed several times on the discussion forum for Classic Mustang Club of Sweden and many of our members will not extend their subscriptions if this problem is not solved immediately. Future subscribers in Sweden are warned not to subscribe due to the above problem.

This time I hope to get an explanation from you and not just a confirmation that you will extend the subscription for a month or two.

Regards

Mats Johansson

"

Link to comment
Share on other sites

Tja! jag beställde MM i April, 14 veckor senare har jag fortfarande ingen tidning. Innan fick jag dem genom Pressbyrån och då fick jag dem i tid i alla fall, men visst 60:- tidningen är ju mkt pengar.

Jag skickade ett mail till MM i morse så jag får vänta och se vad de skriver tillbaka... förväntar mig något i likhet med Mats mail.

Niklas

Link to comment
Share on other sites

Jaha, då fick man svar tillbaks från MM. Vad de skrev blev inte helt oväntat... snarare garanterat. Funderar starkt på att gå tillbaks till pressbyrån och få MM genom dem. Kostar styva 60:- men i slut ändan är man uppe 600:-... Lagen om alltings jävlighet!! :evil:

Please do not respond to this message.

We have received your recent inquiry and will process your request promptly.

We will contact you further only in the event we need further information.

We are pleased to be of service to you.

Sincerely,

Subscriber Services Department

Mustang Monthly

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Prenumererar via Press Stop. Fick mitt aug-nr. tidigare i veckan. jag

kollade hur länge jag betalt för, och det visade sig att jag betalt t.o.m.

juni. Har fått juli & aug.nr. utan att ha betalat. Ringde Press Stop i Umeå

för att tala om att jag kommer at betala omgående. Lena sa att det var

lungt, hon visste att jag skulle betala. Va? Var någon annan stans

får man ett sånt förtroende? Har pren. i fyra år i & för sig, men ändå.

Helt otroligt!!

Tack Press Stop!

M.v.h.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Eftersom det krånglat så med prenmerationen av Mustang Monthly lät jag bli att förlänga den, det får bli att handla dyrt i kiosken framöver. Så när jag fick decembernumret igår blev jag lite förvånad men tyckte att det var ju rätt OK att få ett extra nummer trots att prenumerationen är avslutad, det är ju inte så ovanligt att det sker. Dessutom brukar ju numren komma en månad innan vad det står på tidningen (när de nu kommer)

När jag kom en bit in i tidnigen var det en artikel som började med "We finally get our hands on the 05 Mustang GT........" :?:

Det visade sig att det var decembernumret för 2004 som äntligen kom fram :roll:

Det satt en lapp på tidningen från Dominikanska Republiken med "Si Entrega Impossible" som tydligen betyder "Kan ej levreras" :lol:

Så om ni väntar på era tidnigar, de kommer kanske om något år sådär...

Link to comment
Share on other sites

jag har faktiskt redan skickat mail till dom, att jag funderade på att starta en prenumeration, MEN att jag hade läst på svenska mustangklubben att flera hade haft leveransproblem, kanske alls skulle göra likadant...

Du som är i örebro titt som tätt kan ju kolla in på Voidas tobak (019 12 61 01) De ska tydligen ha allt mellan himmel o jord (inklusive mustang montly m.m).. Jobbarkompis brukar åka dit någon gång i månaden, sedan snikläser jag på jobbet :)

Link to comment
Share on other sites

Eftersom det krånglat så med prenmerationen av Mustang Monthly lät jag bli att förlänga den, det får bli att handla dyrt i kiosken framöver. Så när jag fick decembernumret igår blev jag lite förvånad men tyckte att det var ju rätt OK att få ett extra nummer trots att prenumerationen är avslutad, det är ju inte så ovanligt att det sker. Dessutom brukar ju numren komma en månad innan vad det står på tidningen (när de nu kommer)

När jag kom en bit in i tidnigen var det en artikel som började med "We finally get our hands on the 05 Mustang GT........" :?:

Det visade sig att det var decembernumret för 2004 som äntligen kom fram :roll:

Det satt en lapp på tidningen från Dominikanska Republiken med "Si Entrega Impossible" som tydligen betyder "Kan ej levreras" :lol:

Så om ni väntar på era tidnigar, de kommer kanske om något år sådär...

Ja där ser man....Jag fick mitt Mars nummer i September....

Min tidning hade också varit och hälsat på i Dominikanska republiken :roll:

Men jag har faktiskt fått både September och Oktober numret i tid vilket är nån slags rekord...November numret får man väl köpa på Press stop antar jag... :?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej! Är det bara jag som fått Okt, Nov, OCH Dec. i tid, eller ska man säga i förtid?? (och jo, alla är -05 ;) ) Och vad som förvånade mig var att Dec. kom hit till mig i K-krona, trots att jag skrivit min Ystad adress från början... Tydligen är det ngt som funkar... :--

Niklas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...